دانلود و خرید کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی آنجل گرین ترجمه علی باصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی اثر آنجل گرین

کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی

معرفی کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی

کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی نوشته آنجل گرین است که با ترجمه علی باصری منتشر شده است.

درباره کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی

فراموشی به‌اندازه‌ مبتلا شدن به سرماخوردگی رایج است. شما در طول یک روز می‌توانید چیزهای بسیاری را فراموش کنید. این فراموشی می‌تواند چیزی به‌اندازه‌ فراموش کردن پرداخت بهای روزنامه‌ ماهانه به شخص فروشنده‌ آن باشد یا چیز مصیبت‌باری مثل فراموشی حضور در یک جلسه‌ کاریِ بسیار ضروری باشد. هنگامی‌که بحث به جایی می‌رسد که از افراد انتظار می‌رود یک چیز را به یاد داشته باشند و در طول روز پیگیر آن باشند، باید گفت که هیچ‌کس کامل نیست. فراموشی به‌اندازه‌ خودخواهی انسان است.

آیا شما کسی هستید که همه‌ راه را تا آشپزخانه می‌روید، یخچال را باز می‌کنید و شروع به گشتن چیزی می‌کنید که اول بار آنجا بوده؟ اگر بله پس این کتاب را درست انتخاب کرده‌اید!

هدف‌گذاری این کتاب روی ارائه‌ بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از این عادت و بهبود حافظه‌ شما است. تا‌حدی که به‌سادگی فراموش کردن چیزی غیرممکن شود. شما به روش‌هایی مجهز خواهید شد که به زندگی شما کمک می‌کند تا از یکنواختی و نداشتن چالش به‌سمت هیجان و هشیاری دوربرگردان بزنید؛ و هنگامی که مشکلی سر راهتان قرار می‌گیرد، لازم نیست مانند گربه هراس داشته باشید و سر دوراهی قرار بگیرید.

شما با گذر از تکنیک‌هایی که در مدت‌زمان‌های طولانی آزمایش شده، به‌ویژه با یک رویکرد علمی و مطابق با زندگی روزمره، به چگونگی تقویت حافظه‌ خود پی‌خواهید برد. دیگر لازم نیست به‌خاطر عادت‌های مزاحم یا فراموشی چیزهای مهمی که به آشفتگی و به‌هم‌ریختگی شما منجر می‌شد، نگران باشید. به‌عبارت ساده، پس از خواندن این کتاب زندگی شما به‌سوی یک تغییر اساسی پیش می‌رود.

خواندن کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال تقویت حافظه‌شان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یادگیری؛ نقشه دقیقی از چگونه به سرعت یاد گرفتن و به خاطرسپاری هر چیزی

به فصل اول این کتاب خوش‌آمدید. درست مثل بیشتر فصل‌های اول هر کتابی، این فصل نیز به آشنایی شما با مفهوم و گونه‌های مختلف حافظه اختصاص می‌یابد. این فصل زیربنای تمام چیز‌هایی خواهد شد که شما در فصل‌های بعدی با آن‌ها مواجه می‌شوید.

اجازه دهید با این مطلب شروع کنیم که واقعاً حافظه چیست. شما واژه‌ی «حافظه» را در زندگی روزمره به‌اندازه‌ی واژه‌هایی مثل «لطفاً»، «ببخشید» و «کثیف»، استفاده می‌کنید. این واژه (حافظه) نیز مانند سایر واژگان، رایج است. آیا تا‌به‌حال اندکی درنگ کرده‌اید و در‌مورد اینکه حافظه واقعاً چیست اندیشیده‌اید؟ اجازه دهید شما را با پویایی واقعی عملکرد حافظه آشنا کنم.

به‌عبارت روان‌شناختی محض، حافظه یک مکان است. مکانی که اطلاعات از هر نوع آن، در آن ذخیره و پردازش و هر وقت لازم باشد بازیابی می‌شود. یک قصر بزرگ را در نظر بگیرید که با لوسترها یا چلچراغ‌هایی مزین شده و دارای اتاق‌های متعددی است؛ به‌طوری‌که این اتاق‌ها از سالنی که در مرکز این قصر وجود دارد کوچکتراند.

روان‌شناسان از این قصر به‌عنوان قصر حافظه‌ی انسان یاد می‌کنند. البته قصر حافظه تنها یک چیز فرضی است و برای اینکه به شما یک ایده از چگونگی عملکرد حافظه بدهد بنا شده است. اتاق‌های کوچکی که در این قصر وجود دارند صرفاً همان بخش‌هایی از حافظه‌ی شما است که بر طبق همان دسته‌بندی‌هایی که به‌صورت ناخودآگاه توسط شما انجام شده، ساخته شده‌اند. یک اتاق تنها می‌تواند برای اوقات جلسه‌ی کاری، تحویل اسناد مهم و جزئیات مربوط به حقوقتان باشد. این اتاق که تک منظوره می‌باشد، به‌صورت مخصوص، حافظه‌ی مربوط به کارتان است.

نظرات کاربران

کاربر ۵۹۱۴۵۶
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

سطرهای آخر بیشتر صفحات تایپ نشده اند.لطفا رسیدگی و اصلاح شود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان