دانلود و خرید کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان اثر فهیمه شریفی

کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان

ویراستار:نازنین آذرسا
گردآورنده:فهیمه شریفی
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۴.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان

مدیریت کارها در دل مدیریت زمان کتابی به گردآوری فهیمه شریفی درباره مدیریت در زندگی و کار است.

 درباره کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان

در این کتاب مفید و خواندنی راهکارهای بسیار راحتی یاد می‌گیرید که به شما کمک می‌کند هر روز کارهای مهم خود را به یاد بیاورید. مثلا یکی از راهکارهای این کتاب نوشتن کارهای مهم در ابتدای هر روز است. با همین راهکار ساده می‌توانید بفهمید که چه کارهای مهمی دارید که باید به آنها رسیدگی کنید. تکنیک دیگر برای مدیریت زمان حذف حواس‌پرتی ذهنی در هنگان انجام کارهای مهم است و....

برای آشنایی با تکنیک‌های مهم دیگر مدیریت کار کتاب را مطالعه کنید و سعی کنید راهکارهای آن را در زندگی تان عملی کنید.

 خواندن کتاب  مدیریت کارها در دل مدیریت زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که وقت کم می‌آورید و کلی کار نیمه تمام دارید، این کتابچه را حتما مطالعه کنید.

بخشی از کتاب مدیریت کارها در دل مدیریت زمان

اکنون که روز خود را برنامه‌ریزی کردید، نگاهی به آن برنامه بیندازید و ببینید سخت‌ترین کارها را برای چه ساعاتی از روز گذاشته‌اید. در سمینارها همیشه می‌بینم که افراد، دشوارترین کارها را به آخر وقت موکول می‌کنند؛ زیرا آن کار، بیشترین تمرکز را می‌طلبد یا سخت‌ترین کار است! اما در انتهای روز، زمان یا انرژی لازم برای انجام آن کار را ندارید. پس برای جلوگیری از این اتفاق، مهم‌ترین کار خود را در ابتدای برنامه قرار دهید. این گامِ ساده، احساس فوق‌العاده کنترل داشتن و تکمیل کار را به شما القا می‌کند.

ما بارها و بارها این جمله را شنیده‌ایم که تنها ۲۰ درصد تلاش‌های ما منجر به کسب ۸۰ درصد نتایج می‌شود. اغلب مردم در کارهای پرمشغله‌ای غرق شده‌اند که نتایج کمی را به دنبال دارد. آنها آن‌قدر گرفتار هستند که تواناییشان برای اولویت‌بندی و تمرکز را از دست داده‌اند.

یک لحظه به این فکر کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر ۸۰ درصد تلاش‌های شما، بر فعالیت‌هایی با نتایج عالی متمرکز بود؟ قطعا اتفاق بسیار جالبی برای شما رخ می‌دهد که از نتیجه آن شگفت‌زده می‌شوید. اگر ۸۰ درصد تلاش‌های خود را صرف کارهای نتیجه‌محور کنید و فقط ۲۰ درصد را به کارهای دیگر اختصاص دهید. با این کار، به احتمال زیاد می‌توانید بهره‌وری خود را تا ۴ برابر افزایش دهید. کاری که باید انجام دهید داشتن انضباط شخصی و عزم راسخ است تا بتوانید کارهای مهم و واقعاً موثر را انجام دهید.

بعد از اینکه کارهای مهم روزانه خود را مشخص کردید، این سوالات را از خود بپرسید:

۱. آیا فهرست کارهای روزانه شما، واقعاً شامل مهم‌ترین کارهای ممکن است؟

۲. مهم‌ترین کار را در کدام بخش از روز انجام می‌دهید؟ در ابتدای روز؟ در اواسط روز؟ یا در انتهای روز؟

۳. آیا در زمان میان انجام دو فعالیت مهمتان، برای استراحت و بازیابی انرژی خود وقت کافی در نظر گرفته‌اید؟

۴. آیا در روز حداقل یک کار مهم و غیرفوری انجام می‌دهید که باعث پیشرفت درازمدت شما شود؟


نظرات کاربران

Farbomiz
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

بیشترین خوبیش اینه که خیلی خلاصه و مفید بود اگه خیلی یه جا همه چیز مدیریت زمان رو کسی نیاز داشته باشه، این کتاب اکثرش رو داره منتها برای کسایی تازه میخوان شروع کنن شاید سخت باشه این‌جوری شروع کردن

- بیشتر
*نرگس*
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

خیلی خوب و خلاصه بود.

ali
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

کتابچه خوب ساده،روان،وکاربردی هست ودر زندگی روزمره به کار میاد

کاربر ۳۱۳۲۹۷۲
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

بسیار عالی و کاربردی اگر دنبال مدیریت بهتر کارها و زمانتان هستید حتما مطالعه کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
ساعات لازم برای انجام کارهای خود را با هم جمع کنید. اگر عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشیم در یک روز کاری، معمولاً می‌توان ۶ ساعت کار مفید انجام داد. یک روش خوب آن است که هر روز ۶ فعالیت مهم یک ساعته داشته باشیم. البته شاید بهتر باشد در اغلب روزها ۴ فعالیت یک و نیم ساعته انجام دهیم تا از حداکثر عملکرد بدن استفاده کنیم
یا حیّ
به شما توصیه می‌کنیم که فهرست کارهای روزانه را به حداکثر ۵ یا ۶ مورد محدود کنید! یادتان باشد که وقتی فهرستی طولانی داشته باشید، معمولا کارهای ساده‌تر و کم‌ارزش‌تر را انجام می‌دهید تا فهرست را کوتاه کنید و کارهای مهم اما سخت و وقت‌گیر را انجام نخواهید داد!
بهار
بعد از اینکه کارهای مهم روزانه خود را مشخص کردید، این سوالات را از خود بپرسید: ۱. آیا فهرست کارهای روزانه شما، واقعاً شامل مهم‌ترین کارهای ممکن است؟ ۲. مهم‌ترین کار را در کدام بخش از روز انجام می‌دهید؟ در ابتدای روز؟ در اواسط روز؟ یا در انتهای روز؟ ۳. آیا در زمان میان انجام دو فعالیت مهمتان، برای استراحت و بازیابی انرژی خود وقت کافی در نظر گرفته‌اید؟ ۴. آیا در روز حداقل یک کار مهم و غیرفوری انجام می‌دهید که باعث پیشرفت درازمدت شما شود؟
Sadegh
در ضمن فراموش نکنید در برنامه روزانه خود برای بازیابی انرژی خود، وقت کافی در نظر بگیرید. یعنی زمانی را برای استراحت، ورزش کردن و تفریح اختصاص دهید تا باطری انرژی شما شارژ شود و بتوانید با انگیزه و انرژی، کارهای مهم خود را انجام دهید.
بهار
پروژه‌های بزرگ را به بازه‌های زمانی کوتاه و قابلِ مدیریت تقسیم کنید. کارهایی وجود دارند که شاید آنها را سال‌ها به تعویق انداخته‌اید. آنها را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهید.
بهار
داشتن فهرست‌های طولانی به این معنی است که کارهای شما هرگز تمامی ندارند و همیشه سرتان شلوغ است! این موضوع، اثر روانشناختی منفی بر شما دارد که باعث می‌شود نتوانید فهرست را تمام کنید؛ اما خط زدن آن ۶ کار مهم در فهرست، اثر روانشناختی مثبت و فوق العاده‌ای روی شما می‌گذارد. مخصوصاً وقتی که آن ۶ کار، مهم‌ترین کارهای شما باشند که حتماً باید همان روز انجام دهید.
بهار
گام اول مدیریت زمان: هر روز ۳۰ دقیقه وقت بگذارید و لیست کارهای روزانه خود را بنویسید! در هر روز، شما تعدادی کار مهم دارید که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید حسِ خوبی داشته و از خودتان راضی باشید. هرروز صبح، نیم ساعت وقت بگذارید و از خودتان این سوال را بپرسید: امروز چه کارهایی هست که حتماً باید آنها را انجام دهم؟ کارهای مهم خود را روی کاغذ یادداشت کنید و کاغذ را روبروی چشمانتان قرار دهید. وقتی دارید طرح یک روزتان را می‌نویسید، به خودتان، شغلتان و روابط اجتماعیتان فکر کنید.
بهار
۴. گام چهارم مدیریت زمان: اولویت‌بندی کنید!
بهار
ساعات لازم برای انجام کارهای خود را با هم جمع کنید. اگر عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشیم در یک روز کاری، معمولاً می‌توان ۶ ساعت کار مفید انجام داد. یک روش خوب آن است که هر روز ۶ فعالیت مهم یک ساعته داشته باشیم. البته شاید بهتر باشد در اغلب روزها ۴ فعالیت یک و نیم ساعته انجام دهیم تا از حداکثر عملکرد بدن استفاده کنیم.
بهار
۳. گام سوم مدیریت زمان: زمانِ لازم برای هر کار را مشخص کنید! زمانی که می‌توانید به یک کار مشخص اختصاص دهید را با نگاهِ واقع‌گرایانه مشخص کنید. این گامی مهم برای اطمینان از این است که می‌توانید ۶ مورد فهرست خود را در یک روز انجام دهید. شما باید میزان زمانی که می‌توانید در آن روز به هر کار اختصاص دهید را مشخص کنید.
بهار

حجم

۱۷٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۱۷٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان