دانلود کتاب صوتی دید اقتصادی با صدای ندا پوریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی دید اقتصادی

کتاب صوتی دید اقتصادی نوشته‌ی پیر شیف و اندرو شیف، اثری در آموزش مفاهیم پایه‌ای اقتصاد، با زبان شیرین داستانی است. روایت خواندنی شیف‌ها از مفاهیم خشک اقتصادی، مطالب کتاب صوتی را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌یاب و دل‌نشین کرده، تا جایی که در میان کتاب‌های اقتصادی استقبالی کم‌نظیر را در میان خوانندگان به خود جلب کرده است. دید اقتصادی پس از انتشار در سال ۲۰۱۰ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

درباره کتاب صوتی دید اقتصادی

کتاب صوتی دید اقتصادی اثری از پیتر شیف و اندرو شیف است، نویسندگانی که در امور مالی و اقتصادی صاحب‌نظر و در کسب‌وکار خود نیز بسیار موفق هستند. نویسندگان کتاب با استفاده‌ از روایت‌های داستانی، کوشیده‌اند مفاهیم اولیه‌ی اقتصادی را برای خوانندگان قابل درک کنند. این کتاب که با عنوان اصلی روایت چگونگی رشد و افول اقتصاد در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، توانست اقبال وسیع مخاطبان را برانگیزد. مهم‌ترین دلیل گرایش خوانندگان به این کتاب، زبان داستانی و دل‌نشین پیر شیف و اندرو شیف است که درک مفاهیم خشک و بعضا غامض اقتصادی را آسان‌تر کرده است. این کتاب در واقع پاسخی مناسب به کنجکاوی بسیاری از افراد در مورد مسائل و مفاهیم اقتصادی است که به‌طور معمول در کتاب‌های تئوری یا عمومی آموزش اقتصاد بی‌جواب می‌ماند. ابتکار ویژه‌ی شیف‌ها قصه‌گویی و طنزپردازی است. پیتر شیف داستان و تمثیل را ارثیه‌ای از پدر خود «اروین شیف» خوانده‌ است، ابزاری که آن را برای شناخت اقتصاد و پشت‌‌‌سر گذاشتن آشفتگی اقتصادی بسیار مفید دانسته‌ است.

کتاب صوتی دید اقتصادی در هفده فصل نوشته شده است. داستانی مصور با جزئیات جذاب که سه شخصیت اصلی آن، ایبل، بیکر و چارلی نام دارند. این سه نفر در جزیره‌ای دور از بهشت استوایی زندگی می‌کنند و تنها غذایشان ماهی است. داستان با چالشی جذاب آغاز می‌شود، زمانی‌که این سه دوست تنها تصمیم می‌گیرند در زندگی یکنواخت خود، تغییری ایجاد کنند. به گفته‌ی نویسند‌گان کتاب، شخصیت‌های داستان، معرف نمادهای تاریخیِ خاص هستند و به مفاهیم کلی‌تری نیز اشاره می‌کنند. دید نویسندگان کتاب به اقتصاددانان جهانی انتقادی است که با طنزی کنایه‌آمیز در سراسر کتاب خود را نشان داده است. نشانه‌های این رویکرد منتقدانه را می‌توان در همان ابتدای کتاب و مقدمه‌ی آن دید، جایی‌که از ناتوانی اکثر اقتصاددانان در پیش‌بینی آن‌چه فاجعه‌ی اقتصادی سال ۲۰۰۷ خوانده‌اند، به‌تندی انتقاد شده است.

کتاب دید اقتصادی برای عامه‌ی خوانندگان یک داستان مصور شیرین و برای دسته‌ای که دیدی روشن‌تر از اقتصاد دارند، چالش‌آفرین و جذاب است. این خصوصیت طیف وسیع خوانندگان و اقبال و توجه آنان را در پی داشته است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۰ نیویورک‌تایمز قرار گرفت و چند جایزه‌ی بین‌المللی نیز به‌دست آورد.

کتاب صوتی دید اقتصادی توسط سهند حمزه‌ای ترجمه شده است و با خوانش ندا پوریان و هوتن شاطری‌پور و به همت انتشارات آریاناقلم در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی نویسندگان کتاب

پیتر دیوید شیف، نویسنده، صاحب نظر در زمینه‌ی مدیریت مالی، کارگزار سهام و مفسر امور مالی آمریکایی است. او در سیزدهم مارس سال ۱۹۶۳ در نیوهیون، کانکتیکات به دنیا آمد. پدربزرگ او از مهاجران یهودی لهستانی‌الاصل بود که در طول جنگ جهانی دوم به ارتش ایالات متحده خدمت کرد. پدرش اروین نقش مهمی در زندگی او و برادرش اندرو داشت. پیتر پدرش را به دلیل آشنا کردن او با مفاهیم اقتصادی و مدیریت مالی، با روشی خلاقانه و دل‌نشین ستوده است. اروین پدر پیتر شیف عقایدی جنجال‌برانگیز خصوصا در زمینه‌ی مالیات داشت و به دلیل فرار مالیاتی به زندان افتاد و در زندان نیز از دنیا رفت. پیتر شیف عقاید رادیکال پدرش را نمی‌پسندید، اگرچه به برخوردی که با پدرش صورت گرفت نیز بسیار معترض بود. پدر و مادر پیتر در کودکی او از هم جدا شدند و همین امر باعث شد، همراه با مادر و برادرش به شهرهای مختلفی از آمریکا نقل‌مکان کند.

پیتر شیف کار خود را از بازار سهام در سال ۱۹۹۰ آغاز کرد. در سال ۱۹۹۶ به همراه شرکایش، یک شرکت کارگزاری را خریداری کرد و نام شرکت را به «یوروپاسیفیک کپیتال» تغییر داد. شیف کار خود را در یک دفتر کوچک در لس‌آنجلس آغاز کرد و پس از چند سال آن را در چندین شهر آمریکا توسعه داد. شیف بانک «یوروپاسیفیک» را نیز تاسیس کرد. پیتر شیف پیش‌بینی‌های مهمی از بحران‌های اقتصادی آمریکا داشته، که پیش‌بینی بحران سال ۲۰۰۷ از آن جمله است. او بارها تاکید کرده است که بدون تغییر سیاست‌های اقتصادی آمریکا، تورم غیرقابل مهاری رخ خواهد داد. او از عدم تعادل بین تولید و مصرف انتقاد کرده و آن را موجب مشکلات بزرگ اقتصادی در آینده می‌داند. پیتر شیف در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به عنوان کارشناس و مفسر حضوری پررنگ داشته است. او چند کتاب نیز نوشته که کتاب پرطرفدار دید اقتصادی که مشترکا با برادرش اندرو نوشت، از آن جمله است.

شنیدن کتاب صوتی دید اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی دید اقتصادی را به کسانی که می‌خواهند با مفاهیم اولیه‌ی اقتصادی آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. دید اقتصادی داستانی شیرین است که علاوه‌بر مخاطبان عام، علاقه‌مندان حرفه‌ای اقتصاد نیز از شنیدن آن لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب دید اقتصادی

متأسفانه این‌طور جا افتاده است که برای تحریک فعالیت‌هایی که سیاست‌مداران و نظریه‌پردازهای اجتماعی فکر می‌کنند مفید است، دولت باید در نحوهٔ تخصیص پس‌اندازها اثرگذار باشد. این مسئله با یک رشته تضامین وام دولتی و معافیت‌ها و جریمه‌های مالیاتیِ افراد و شرکت‌ها محقق می‌شود.

در نتیجهٔ این دخالت‌ها، ممکن است افراد و کسب‌وکارها برای دریافت و بانک‌ها برای اعطای انواع خاصی از وام کشش بیشتری داشته باشند. آن‌گاه منابع بیشتری از جامعه به سمت فعالیت‌های مورد توجه هدایت می‌شود، خواه ساختمان‌سازی باشد، حضور در دانشگاه، یا تولید صفحات خورشیدی.

هستهٔ این تمایلات این تصور است که برنامه‌ریزانِ دولت خوب و بد جامعه را بهتر از خود پس‌اندازکننده‌ها می‌دانند. اما هیچ گواهی در تایید آن نیست. در واقع، تاریخ پر است از برنامه‌های پرطمطراقی که از آستینِ هستهٔ مشاورانِ دولت سر در آورده ولی به سرانجام نرسیده است.

اما اساساً تحمیل لایه دولت بین پس‌اندازکنندگان و وام‌گیرندگان، علت و معلول وام‌دهی را از هم جدا می‌کند و به توزیع ناکارامد پس‌اندازها منجر می‌شود.

وام‌دهندگانِ خصوصی مایل هستند فقط تحت تاثیر نتایج مالی وام قراربگیرند، نه نمادپردازی‌های سیاسی پشت آن. کسب‌وکارهایی که به مدل‌های موفق وفادار هستند و مالکانی با سابقهٔ درخشان آنها را اداره می‌کنند، حاضر هستند بابت وام‌هایی که می‌گیرند بهرهٔ بالاتری پرداخت‌کنند. پس این نوع طرح‌های تجاری مستعد جذب وام‌دهندگانِ راغب هستند. مِثل نظریهٔ داروین که می‌گوید گزینش طبیعی، موجوداتِ سخت‌جان‌تری ایجاد می‌کند، این قواعدِ وام به ایجاد شرکت‌های سالم‌تر و اقتصاد مقاوم‌تر گرایش دارد.

اما وقتی که عملکرد مالی اولویت دوم می‌شود این اتفاق نمی‌افتد. وام‌هایی که به افراد یا بنگاه‌هایی داده می‌شود که موفق نمی‌شوند چیز تازه‌ای خلق کنند یا ظرفیت تولید را توسعه دهند با هدردادن موجودی پس‌اندازها، کل اقتصاد را تضعیف می‌کنند.

اما همان‌طور که بعداً در کتاب می‌بینیم، توسعهٔ مداوم ذخایر پولی و تواناییِ به ظاهر نامحدود دولت در استفاده از بدهی، این حقیقت را که اعتبارِ واقعی به منابع متناهیِ ذخیرهٔ پس‌اندازها محدود است از نظرها پنهان کرده است.

امروزه مردم فکر می‌کنند تمامِ چیزی که بازار اعتبارِ کارا لازم دارد کسانی هستند که مشتاق دریافت وام باشند. اما مانند هر منبع دیگری، قبل از این که بتوان وام داد باید پس‌اندازها را تجمیع کرد.

نظرات کاربران

muhammad
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

کتاب بسیار خوبی است. حتما به همه پیشنهاد می کنم.

انوشه
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

خیلی محشر بود واقعا گویندگی بی نظیر بود و متن کتاب عالی بود و با زبانی بسیار بسیار شیرین و جذاب بررگترین معماهای اقتصادی در سطح کلان رو تبیین کرده بود و این راز که چطور یک کشور دیکتاتوری مثل

- بیشتر
Hamed
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

واقعا همه ایرانیا باید این کتابو بخونن یا گوش کنن که تفکرات کمونیستی و ضد ثروتشونو بذارن کنار

amirabbas_aak
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

در قالب یک داستان مفاهیم اقتصادی مخصوصا اتفاقاتی که در اقتصاد آمریکا رخ داده رو خیلی خوب توضیح میده.من که خیلی خوشم اومد.البته نویسنده یک دیدگاه کاملا متفاوتی داره نسبت به مفاهیم اقتصادی که احتمالا قبلا خوندید.

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

کتاب محشر بود، تیم گویندگی و اجرا فوق‌العاده بودن، به جرات می‌تونم بگم یکی از بهترین اجرای کتاب صوتی بود که تا بحال شنیده بودم. محتوای کتاب عالی بود، بسیار شکیل و قابل فهم این اقتصاد به ظاهر پیچیده و بغرنج

- بیشتر
امیر
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

یک کتاب فوق العاده که داستانی اصول اقتصاد رو توضیح میده و فرق اساسی بین پول واقعی و پولهای فیات رو روشن میکنه

امین
۱۴۰۱/۰۴/۰۷

لطفن داخل طاقچه بی نهایت بذارینش

mohammad rahimi
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

عالی بود، توصیه میکنم تو کشور ما که علوم انسانی ضعیفه کتابای بیشتری رو این عزیزان ترجمه کنند

ali karimi
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

کتاب بسیار عالی هست . داستان سازی جالب و مبتکرانه ایی برای بالا بردن هوشی اقتصادی به کار برده . ترجمه خوبی هم داره .

rezaaa
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

کتابهای انتشارات آریانا قلم بی نظیره. امیدوارم کتابهای بیشتری ازشون به صورت صوتی منتشر شه

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۵۹,۵۰۰
۳۰%
تومان