دانلود کتاب صوتی نام من سرخ با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نام من سرخ اثر اورهان پاموک

دانلود و خرید کتاب صوتی نام من سرخ

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۴از ۹۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نام من سرخ

کتاب صوتی نام من سرخ داستانی از اورهان پاموک است که با ترجمه عین اله قریب و صدای آرمان سلطان‌زاده می‌شنویم. این داستان در دوران سلطنت پادشاهان عثمانی رخ می‌دهد و ماجرای به تصویر درآمدن فتوحات و موفقیت‌های پادشاهان عثمانی در قالب یک کتاب نقاشی است.

این داستان هرچند در ظاهر به ماجرای نقاشی می‌پردازد، اما در لایه‌های پنهان خود به ترس از گم شدن می‌پردازد و نمایشی عظیم برای مخاطبانش تدارک دیده است.

انتشار رمان نام من سرخ در سال ۱۹۹۸ جوایز بسیاری را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

درباره کتاب صوتی نام من سرخ

نام من سرخ، که برخی معتقدند اورهان پاموک نامش را تحت تاثیر کتاب نام گل سرخ، رمان ایتالیایی امبرتو اکو، انتخاب کرده است، داستانی جذاب است که دوران سلطنت عثمانیان و ماجرای چند نقاش مشهور آن دوران می‌پردازد.

پادشاه عثمانی نقاشان و هنرمندان مشهور کشورش را گرد هم می‌آورد و از آنان درخواست می‌کند تا شرح موفقیت‌ها، کشورگشایی‌ها و فتوحاتش را در قالب یک کتاب و به سبک تصویرگری نقاشان ونیزی درآورند. همین موضوع است که کار هنرمندان را دشوار می‌کند چرا که بسیاری از اهالی مذهبی عثمانی، چه آن‌ها که نقاشند و چه مردم معمولی، هنر ونیزی را کفرآمیز می‌دانند. چرا که بسیار به جزئیات می‌پردازد. همین موضوع باعث ناراحتی و ترس در بین نقاشان می‌شود.

اما مشکل اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از نقاشان ناپدید می‌شود. ناپدید شدن او موجی از وحشت را در دل بقیه نقاشانی که هنوز به کار خود مشغولند می‌اندازد. تنها سرنخی که برای آن‌ها باقی مانده است، همان نقاشی‌هایی است که از او به جا مانده است.

اورهان پاموک برای نوشتن این کتاب از روش پلی فونی یا چند صدایی استفاده کرده است. هر بخش از رمان با روایت یکی از راویان آغاز می‌شود گاهی اوقات موجوداتی بی جان مانند سکه و خون داستان را تعریف می‌کنند. البته ابتدای داستان با همان ماجرای قتل مشهور آغاز می‌شود. نکته جالب دیگری که درباره این کتاب وجود دارد این است که گاهی اوقات شخصیت‌های داستان بنای شوخی را با خواننده‌ها و شنونده‌ها می‌گذارند. به طور کلی طنز را می‌توان یکی از ویژگی‌های اصلی نثر این رمان دانست.

چرا باید کتاب صوتی نام من سرخ را بشنویم؟

با کتاب صوتی نام من سرخ سفری می‌کنیم به دنیای هنر. هنر غرب و شرق را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و تفاوت‌ها و تضادهایی را که در هنر غربی و هنر شرقی یا به عبارت بهتر هنر اسلامی وجود دارد، پیدا می‌کنیم. این تفاوت‌ها و تضادها است که در نهایت به ساخته و پرداخته شدن این رمان منجر شده است و داستان جذاب آن می‌تواند ذهن شما را از درگیری‌های عادی و روزمره جدا کند.

کتاب صوتی نام من سرخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

نام من سرخ را به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. تمام کسانی که آثار دیگر پاموک را خوانده و دوست داشتند، از شنیدن این کتاب صوتی نیز لذت می‌برند.

درباره اورهان پاموک

فریت اورهان پاموک ۷ ژوئن ۱۹۵۲ در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او نویسنده، رمان‌نویس، برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۰۶ و نخستین ترک‌تباری است که این جایزه را دریافت کرده‌است.  در مراسم اهدای جایزه نوبل او سخنرانی با عنوان چمدان پدرم ایراد کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست. پس از دریافت این جایزه کتاب‌های او به پنجاه و شش زبان در دنیا ترجمه شده است.

اورهان پاموک ابتدا به اصرار خانواده‌اش به تحصیل در رشته معماری پرداخت اما آن را در نیمه رها کرد و شروع به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری کرد. اما با این وجود هرگز کار روزنامه‌نگاری انجام نداد. پاموک با نوشتن رمان آقای جودت و پسران که با نام جودت بیک و پسران هم ترجمه شده است، مشهور و شناخته شد و جوایز بسیاری دریافت کرد. همچنین بعد از نوشتن کتاب قلعه سفید، و ترجمه آن به تمام زبان‌های اروپایی، در دانشگاه کلمبیا استخدام شد. او در این دانشگاه ادبیات داستانی تدریس می‌کرد و مدتی را هم به همراه همسش در نیویورک زندگی کرد.

از مهشورترین کتاب‌های اورهان پاموک می‌توان به نام من سرخ، کتاب سیاه، دختری با موهای قرمز، موزه‌ی معصومیت و استانبول اشاره کرد که زندگینامه‌ خودش است اشاره کرد. همچنین کتاب برف که در سال  ۲۰۰۲ منتشر شد و توسط ضمیمه روزنامه نیویورک تایمز سال ۲۰۰۴ این رمان به عنوان یکی از ۱۰ رمان برتر جهان معرفی شد. خود پاموک این رمان را اولین و آخرین رمان سیاسی می‌داند که در کارنامه حرفه‌ای‌اش وجود دارد.

درباره آرمان سلطان زاده

آرمان سلطان ‌زاده یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب‌های صوتی است. او سال‌ها به اجرای نمایش‌های رادیویی پرداخته و پس از حضور در نشر «آوانامه»، از سال ۱۳۹۳ تا امروز ۲۰۰ کتاب صوتی را با صدای گرم و دلنشین خود به گوش ما رسانده است.

آرمان سلطان ‌زاده متولد سال ۱۳۶۶ در شهر بابل است. او از سال ۱۳۸۲ تحت نظر اساتیدی چون «علی محمدی کلاگر» و «عباس ابوالحسنی» فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در ۳۰ تئاتر به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. هم‌چنین نویسندگی و کارگردانی ۴ اثر را در کارنامه‌ خود دارد. سلطان ‌زاده پس از آشنایی با «علی دنیوی ساروی» در سال ۱۳۸۸ به رادیو مازندران رفت و فعالیت خود را به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی آغاز کرد.

آرمان سلطان ‌زاده را بیشتر به عنوان گوینده کتاب‌های صوتی می‌شناسیم؛ او در موسسه‌ آوانامه به عنوان گوینده و مدیر تولید مشغول به فعالیت است. آثار بسیاری از جمله همین کتاب را، می‌توانید با صدای او از طاقچه بشنوید.

نظرات کاربران

Fatemeh a.m.
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

کتاب راجع به یک کتاب نقاشیه که قراره از طرف پادشاه عثمانی به پادشاه ونیز هدیه داده شه و در حین تولید این اثر ارزشمند که مرموزانه انجام می‌شده با دو قتل رو به رو می‌شید. و البته پای یه

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

‍ 📚نام من سرخ 👤اورهان پاموک رمان «نام من سرخ» اثر اورهان پاموک از دستمایه‌ای تاریخی برخوردار است و ایده مرکزی آن بر هنر نگارگری اسلامی استوار است که در یک بستر مشترک تاریخی و فرهنگی بالیده و باتوجه به تمدن غنی

- بیشتر
NasrinQ
۱۳۹۷/۱۰/۰۹

به جرات میگم یکی از جالب ترین کتابهایی بود که گوش دادم... مهارت روایت داستان ، دید فراخ نویسنده به مسائل زندگی روزمره ، بیان دیدگاه های فلسفی متعدد در مورد هویت و سردرگمی افراد با ساختارهای پذیرفته شده جامعه

- بیشتر
بهار قربانی
۱۳۹۹/۰۴/۳۰

قبل از هر صحبت در مورد داستان، بگم که ترجمه بی نظیر بود... گویندگی هم گفتن نداره... اما در مورد داستان تسلط بی نظیر جناب پاموک به تاریخ جای هیچ شکی نیست نه تنها به تاریخ و ادبیات کشور خودش بلکه کشورهای همسایه

- بیشتر
حسین توکلی
۱۳۹۷/۰۴/۱۱

داستان خیلی عالیه . گویندگی آقای سلطان زاده هم خیلی خوبه . ایشان سعی کرده با صداهای مختلف ، قدری حالت نمایشی هم به داستان بده که گاهی مشکل ساز شده . به نظر من در مواقعی ، این حالتهای

- بیشتر
So0ogo0oli
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

کتاب یک داستان محوری داره که سوژه و موضوع تازه و جذابی داره و در دل این داستان ده ها داستان کوتاه دیگه که همه مرتبط با نقاشی و سبک های مختلف اون هست بیان میشه، که در بیشتر این

- بیشتر
علی
۱۳۹۷/۰۱/۲۰

موسیقی عالی و گویندگی بی نظیر آرمان سلطان زاده , داستانی پست مدرن که پر از اسامی و نام آوران ایرانی است که دنبال کردن داستانش برای پیدا کزدن قاتل , آدم رو درگیر ذهنیات ده ها نفر انسان در

- بیشتر
Baran
۱۳۹۷/۰۳/۰۷

نوشته های نویسنده های ترک مخصوصا اورهان پاموک ، به دلیل نزدیک بودن فرهنگ ها ، حداقل به دل ایرانی ها خیلی می نشیند ، البته که این نوشته ها شهرت جهانی داره .

Hosna
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

کتا جالبی بود که هر فصلش از زبان یک شخصیته...

Maral Pekne
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

برای من خیلی جذاب بود.هم متن روان و هم قصه درباره ی یه دوره ای از تاریخ نقاشی ایران و ترکیه بود اما خیلی ماهرانه قصه پزدازی شده و شخصیت پردازی داستان هم خیلی به دلم نشست

زمان

۲۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۷,۰۰۰
۱۰۲,۹۰۰
۳۰%
تومان