دانلود کتاب صوتی آخرین سفر شاه با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب صوتی آخرین سفر شاه

دانلود و خرید کتاب صوتی آخرین سفر شاه

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آخرین سفر شاه

کتاب صوتی آخرین سفر شاه نوشتهٔ ویلیام شوکراس و ترجمهٔ عبدالرضا هوشنگ مهدوی است. گویندگی این کتاب صوتی را سلمان ظاهری انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی در باب تاریخ معاصر ایران (دوران پهلوی دوم و انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷).

درباره کتاب صوتی آخرین سفر شاه

کتاب صوتی آخرین سفر شاه که به قلم یک نویسنده و مفسر انگلیسی و رئیس پیشین کمیسیون خیریهٔ «انگلیس و ولز» نوشته شده، از روزهای پایانی محمدرضاشاه، تاریخ معاصر و تحولات سیاسی در دوران پهلوی دوم و نیز انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ سخن گفته است. ویلیام شوکراس بحران گروگان‌گیری و مراحل مختلف سفر محمدرضا پهلوی در مصر، باهاما، آمریکا، مکزیک و مراکش را توصیف کرده و لابه‌لای داستان‌هایی دردناک، نشست شاه به تخت‌طاووس، فساد کارکنانش در دربار، غرور و دیکتاتوری شاه در سال‌هاى انقلاب سفید، زیاده‌روی‌هایش در سال‌هاى شکوفایی بازار نفت و حکومت ساواک را شرح داده است. کتاب صوتی «آخرین سفر شاه» را یکى از بهترین و مستندترین آثاری دانسته‌اند که تا دربارهٔ مسائل سال‌هاى آخر رژیم محمدرضاشاه، اتفاقات دورهٔ انقلاب، چگونگی زندگی شاه در دوران تبعید، اتفاقات بیماری او، جنجال معالجه‌اش توسط پزشکان گوناگون و چگونگی درگذشت او به نگارش درآمده است. ویلیام شوکراس با زبانی طنز اما تلخ، اقدامات و فعالیت‌های شاه و درباریان را به تصویر کشیده است. او با نشان‌دادن فضای جامعهٔ ایران در سال‌های قبل از انقلاب ۱۳۵۷، عواملی مانند افزایش بهای نفت تا بشکه‌ای ۱۲ دلار، روابط فسادانگیز وابستگان دربار با دلالان شرکت‌های خارجی، رشوه‌خواری‌ها و... را نقش اساسی در هدایت‌کردن محمدرضا پهلوی به‌سمت شکست دانسته است. کتاب صوتی حاضر که در سال ۱۳۸۷ برگزیده شد، سرگذشت سفری تاریخی است؛ سفری که در آن با دوران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ آشنا شده و می‌توانید قضاوتی درمورد تاریخ پهلوی داشته باشید.

شنیدن کتاب صوتی آخرین سفر شاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر ایران (پهلوی دوم و انقلاب ۱۳۵۷) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آخرین سفر شاه

«ضیافت در خرابه‌هاى تخت‌جمشید برگذار شد که ساخته داریوش و سوخته اسکندر کبیر است. قرار بر این بود که این جشن نشانه دو هزار و پانصدمین سالگرد شاهنشاهى ایران باشد که در قرن ششم پیش از میلاد بدست کورش کبیر تأسیس شده بود. با گذشت زمان مى‌توان گفت که جشن مزبور نشانه آغاز پایان کار دودمان پهلوى بود که درست پنجاه سال پیش از آن تاریخ، پدر شاه تأسیس کرده بود.

همچنین، شاه در ۱۹۷۱ سى‌امین سال سلطنت خود و دهمین سال برنامه اصلاحاتش را نیز که انقلاب سفید مى‌نامید جشن مى‌گرفت. بنا بود انقلاب سفید شامل اصلاحات ارضى و گسترش سوادآموزى و آزادى زنان، مدرنیزه کردن صنایع و زیربناى اقتصادى و توزیع مجدد دست کم بخشى از ثروت‌ها و کاهش قدرت روحانیون شیعه یعنى ملایان باشد. ناگزیر این «انقلاب» روحانیون را دچار خشم ساخت.

سال ۱۹۷۱ همچنین آغاز سر بلند کردن ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌اى بود. در روز عید سنت والنتاین آن سال (۱۴ فوریه) کارتل تولیدکنندگان نفت، یعنى اوپک، به نخستین موفقیت عمده خود در افزایش بهاى نفت نایل شد. شاه نقش رهبرى را در این کار برعهده داشت. شاید مهم‌تر از همه این‌ها این بود که دولت بریتانیا قصد خود را به خروج نیروهایش از «شرق سوئز» به مرحله اجرا درمى‌آورد و همراه با امریکاییان شاه را محرمانه تشویق مى‌کرد که نقش بریتانیا را به عنوان «ژاندارم خلیج‌فارس» برعهده بگیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
تومان