دانلود کتاب صوتی چارلز با صدای مهتاب احمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چارلز اثر شرلی جکسون

دانلود و خرید کتاب صوتی چارلز

معرفی کتاب صوتی چارلز

کتاب صوتی چارلز نوشتهٔ شرلی جکسون و ترجمهٔ ندا امرانی است. مهتاب احمدی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب آن را منتشر کرده است. این اثر از مجموعهٔ «روایت آواهای سوپرانو» است؛ مجموعه‌ای به موضوعات مرتبط با زنان می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی چارلز

کتاب صوتی چارلز دربردارندهٔ داستانی کوتاه نوشتهٔ شرلی جکسون است. شرلی جکسون در این داستان بخشی از زندگی کودکی به نام «لوری» را روایت کرده است. رفتار لوری بعداز رفتن به پیش‌دبستانی تغییر کرده و پدر و مادرش رفتارهایی از او می‌بینند که آن‌ها را به متعحب کرده است. لوری موقع ورد به خانه با شتاب در را به هم می‌کوبد، با پدرش به تندی حرف می‌زند و خواهر نوزادش را اذیت می‌کند. رفتار لوری روزبه‌روز بدتر می‌شود تا اینکه مادرش تصمیم می‌گیرد به مدرسه برود و با معلم لوری صحبت کند. چه اتفاقی برای لورا افتاده است؟ دلیل این تغییرات چیست؟ بخوانید تا بدانید.

شنیدن کتاب صوتی چارلز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های خارجی و علاقه‌مندان به قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شرلی جکسون

«شرلی هاردی جکسون» در ۱۴ دسامبر ۱۹۱۶ در فرانسیسکو در آمریکا به دنیا آمد. او نویسندۀ رمان و داستان کوتاه آمریکایی است که با داستان کوتاهی به نام «لاتاری» که از مشهورترین داستان‌های کوتاه قرن بیستم است، مشهور شد. این داستان نخستین‌بار در سال ۱۹۴۸ در مجلۀ نیویورکر به چاپ رسید. او بیش از ۱۰۰ داستان کوتاه نوشته که بر اساس برخی از آن‌ها مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نیز خلق شده است. شرلی، همسرِ خجالتی و کم‌روی یک استاد دانشگاه بود؛ زنی که در شهر کوچکی در نیوانگلند منزوی شده بود. او در اواخر عمرش دچار اگورافوبیا و انزواطلبی نیز بود. شرلی جکسون خشونت، روابط پیچیدۀ انسانی، غافلگیرشدن انسان و تنهایی آدمی را در داستان‌هایش نشان می‌دهد. او هشت رمان نوشت که «آشیانهٔ پرنده» و «ما همیشه در قلعه زندگی می‌کنیم» (یا «ما همیشه قلعه‌نشینان») از جملهٔ آن‌ها است؛ او همچنین، چهار کتاب برای کودکان نوشته است. کتاب‌های «همراه من بیا» و «بخت‌آزمایی» اثر او در ایران ترجمه و منتشر شده اما معروف‌ترین داستان او «قرعه‌کشی» است که در سال ۱۹۴۸ منتشر شد. در سال ۲۰۰۷ جایزۀ «شرلی جکسون» به‌وسیلۀ بنیاد او تأسیس شد. شرلی جکسون در ۸ اوت ۱۹۶۵ درگذشت.

فهرست آثار شرلی جکسون (به‌جز داستان‌های متعددی که در مجلات مختلف منتشر کرده و آثار احتمالی منتشرنشده‌اش) به‌ترتیب عبارت است از رمان‌های «راهی از میان دیوار» (۱۹۴۸)، «هنگزامان» (۱۹۵۱)، «لانهٔ پرنده» (۱۹۵۴)، «ساعت خورشیدی» (۱۹۵۸)، «شبح هیل هاوس» (۱۹۵۹) و «ما همیشه قلعه‌نشینان» (۱۹۶۲)؛ خاطرات او عبارت است از «زندگی در میان وحشیان» (۱۹۵۳)، «پرورش شیاطین» (۱۹۵۷)؛ مجموعه‌های داستان او عبارت است از «قرعه‌کشی و داستان‌های دیگر» (۱۹۴۹)، «جادوی شرلی جکسون» (۱۹۶۶)، «همراه من بیا» (۱۹۶۸) و «فقط یک روز معمولی» (۱۹۹۵). او در حوزهٔ ادبیات کودکان کتاب‌های «جادوگران دهکدهٔ سیلم» (۱۹۵۶)، «بچه‌های بد» (۱۹۵۹)، «نُه آرزوی جادویی» (۱۹۶۳) و «سالیِ نام‌دار» (۱۹۶۶ را نوشته است. داستان کوتاه «جدال محترمانه» هم از این نویسنده است.

بخشی از کتاب صوتی چارلز

«روزی که پسرم لوری به پیش‌دبستانی رفت شلوار دو بنده راه کبریتی‌اش را کنار گذاشت و برای اولین‌بار شلوار جین با کمربند پوشید؛ صبح روز اول که با دختر بزرگ‌تر همسایه‌ دیوار‌به‌دیوارمان رفت، او را تماشا کردم و متوجه شدم یک مرحله از زندگی‌ام به پایان رسیده است، پسربچه‌ کودکستانی شیرین‌زبانم به یک لنگ‌دراز متکبر بدل شده بود که حتی یادش رفت بایستد و برایم دست تکان‌دهد.

با همان وضع به خانه برگشت، در را به‌هم کوبید، کلاهش را روی زمین انداخت و ناگهان با خشونت داد زد «کسی اینجا نیست؟»»

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان