دانلود کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها با صدای نسترن نجاران + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها اثر دومنیکا میسن

دانلود و خرید کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها

معرفی کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها

کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها؛ روانشناسی رفتار مالی نوشتهٔ دومنیکا میسن و ترجمهٔ امین ذکائی آشتیانی و با صدای نسترن نجاران است و انتشارات اژدهای طلایی آن را منتشر کرده است.

کتاب ناخن خشک ها و ولخرج ها (The Psychology of Financial Consumer Behavior) به شناسایی رفتار مالی از دیدگاه علم روان‌شناسی پرداخته است. 

درباره کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها

به‌طور سنتی، رفتارهای مالی افراد، از قبیل پس‌انداز و خرج کردن و سرمایه‌گذاری، با استفاده از شاخص‌های جمعیت‌شناختی و مالی همچون درآمد و قیمت‌گذاری توضیح داده شده است. هرچند می‌توان از دیدگاه کلان رفتارهای مالی کلیت جامعه را با استفاده از این قبیل شاخص‌ها به خوبی توضیح داد،‌ اما این شاخص‌ها نقصان‌های قابل توجهی در توضیح رفتارهای مالی یک فرد خاص دارند. اینجاست که نقش عوامل اجتماعی و روانشناختی - از جمله رویکرد فرد به زندگی،‌ میزان خوش‌بینی، داشتن احساس کنترل بر زندگی، رابطه احساسی فرد با پول، سطح مادی‌گرایی و سبک خرج کردن پول - در توضیح رفتار مالی فرد پررنگ می‌شود. کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها با درنظرداشتن رویکردی روانشناختی، به توضیح رفتار مالی افراد می‌پردازد.

نویسندهٔ این کتاب، استاد دانشگاه ورشو، رئیس دانشکدهٔ روان‌شناسی، مالک شرکت تحقیقات بازاریابی «میسن و شرکا» و یکی از خالقان رشتهٔ تحصیلی روان‌شناسی اقتصادی است. دومنیکا میسن (Dominika Maison) با این رویکرد جدید، به مؤسسات مالی زاویهٔ دیگری از عوامل مؤثر بر جذب مشتری را نشان داده است. این نویسنده معتقد است بیش از آنکه وضعیت مالی و عوامل جامعه‌شناختی بر نحوهٔ خرج‌کردن پول افراد تأثیرگذار باشد، عوامل روانی دخیل است. گفته شده است که وقتی از اقتصاددانان دربارهٔ تفاوت‌ها در رفتارهای مالی افراد می‌پرسند، اغلب برای توضیح این تمایزها به تفاوت در وضعیت مادی افراد اشاره می‌کنند؛ افراد زمانی که درآمد بیشتری دارند، پول بیشتری خرج می‌کنند و می‌اندوزند. این رابطهٔ به‌ظاهر ساده از دیدگاه کلان درست است، اما وقتی از دیدگاه یک فرد خاص دیده شود، دیگر درست نخواهد بود. اغلب این موقع است که مشخص می‌شود از بین هر دو نفر با درآمد و وضعیت معیشتی یکسان، ممکن است نفر اول مشکلی با خرج‌کردن پول نداشته باشد، درحالی‌که برای نفر دوم خرج‌کردن ناچیزترین مقدار پول هم دردناک است. آنچه می‌تواند این تفاوت‌ها را توضیح دهد این است که رفتارهای مالی، فارغ از وضعیت مالی، به عوامل اجتماعی و روان‌شناختی بسیار بستگی دارد؛ از جمله رویکرد کلی افراد به زندگی، میزان خوش‌بینی، داشتن احساس کنترل بر زندگی خود، رابطهٔ فرد با پول، سطح مادی‌گرایی و سبک خرج‌کردن پول.

فصل اول کتاب «ناخن‌خشک‌ها و ولخرج‌ها» حاوی مروری است بر مطالعاتی که به رفتارهای ناخودآگاه و خودکار مصرف‌کنندگان از منظر اقتصاد رفتاری پرداخته است؛ این فصل همچنین شامل مروری بر متغیرهای روان‌شناختی گوناگون است. فصل‌های سه و چهار به کارهایی پرداخته است که مردم معمولاً با پول خود انجام می‌دهند؛ در این فصل همچنین با مفهوم جدیدی از شیوه‌های خرج‌کردن پول از نگاه دومنیکا میسن آشنا خواهید شد که چهار سبک مختلف را در بر می‌گیرد. مباحث فصل پنجم به ایجاد بدهی و بازپرداخت آن اختصاص داده شده است. دومنیکا میسن نشان داده که رفتار بدهکاران بیشتر به عوامل روان‌شناختی بستگی دارد تا عوامل جمعیت‌شناختی و درآمدی. در این فصل با تقسیم‌بندی جدید دیگری آشنا خواهید شد که وام‌گیرندگان را از منظر انگیزه و رویکردشان به بازپرداخت بدهی، به پنج گروه مختلف تقسیم می‌کند. در نهایت، کتاب حاضر با بررسی وضعیت دگرگون‌شوندهٔ بانکداری در دنیای امروز به پایان می‌رسد. در این فصل، با مفهوم علاقهٔ فراوان به پول نقد نیز آشنا خواهید شد که در کنار ترس از فناوری، یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه سیستم‌های بانکی و پیشرفت به‌سمت رفتارهای مالی غیرنقدی دانسته شده است.

شنیدن کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد روان‌شناسی رفتار مالی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی ناخن خشک‌ ها و ولخرج‌ ها

«پول از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی در دنیای مدرن است. بدون پول نمی‌توان دوام آورد؛ کسی که پولی ندارد، نه جایی برای زندگی دارد، نه غذایی برای خوردن و نه چیزی برای پوشیدن. به همین دلیل است که در جوامع غربی و فرهنگ‌های سرمایه‌داری افراد برای هر چه بیشتر به دست آوردن پول و مالکیت و مصرف بیشتر تلاش می‌کنند. پرسشی که در این مرحله به ذهن متبادر می‌شود این است که مرز بین آنچه فرد به آن نیاز واقعی دارد و آنچه غیرضروری و مازاد بر نیاز تلقی می‌شود، کجاست؟ چه سطوحی از درآمد باعث ایجاد رضایت یا نارضایتی از زندگی می‌شوند؟ وضعیت مالی فرد باید در چه سطحی باشد تا احساس ثروتمند بودن کند؟ به دلایل متعددی یافتن پاسخ برای این پرسش‌ها کار ساده‌ای نیست. از جمله، و مهم‌تر از همه، به این دلیل که شاخص عینی وضعیت مادی یک فرد (درآمد و دارایی) همیشه به معنای رضایت از وضعیت مادی - و در نتیجه مترادف با ارزیابی شخصی فرد از وضعیت مالی خود- نیست. دو طیفی که در فصل یک شرح داده شد، نمونهٔ بارز این وضعیت‌اند: غیرمادی‌گرای خانواده‌محور و مقروض مستأصل. این دو گروه، به‌رغم برخوردار بودن از درآمدهای نسبتاً مشابه، وضعیت مادی خود را به شیوه‌هایی کاملاً متفاوت ارزیابی می‌کنند و گروه اول در مقایسه با گروه دوم، ارزیابی بسیار مثبت‌تری از وضعیت خود دارد.»

جاده‌ای به مقصد آسمان
آیلین عبدی
جایی برای نوشتن ...
حسن صادقی
طرح حفظ، مرمت و نمایش نگاره های مطلای برجسته چرمی
فاطمه حسنی
شرح نهج البلاغه؛ جلد دوم
ميرزا محمدباقر نواب لاهيجانی
مادریار (راهنمای تغذیه با شیر مادرو شیرخشک)
سمیه آذرسا
جایگاه حقوق کیفری متهم و شاکی در قانون جزایی ایران
سعید پزشکی زاده
سرزمینی می‌جویم بکر
جوزپه اونگاره‌تی
تعلیم و تربیت اسلامی
کریم حسن پور
صداهای شب
مار پون
المختصر من کتاب‌السیاق لتاریخ نیسابور
الامام الحافظ ابوالحسن الفارسی
۱ یک؛ با این کتاب دوم نشوید
موسی زمان‌زاده‌دربان
شب سپیده می زند، باری دیگر
یوریک کریم‌مسیحی
تمثیل عروس و داماد
ژان باتیست مولیر
زندگی در حقیقت
فاطمه قاسمی
هنر زیستن
رابرت پانتانو
فیزیولوژی تولید مثل (فصل دوم)
نازنین حاجی‌زاده
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۶۳۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۶۳۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۳,۵۰۰
تومان