دانلود کتاب صوتی انقلاب اطلاعات با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انقلاب اطلاعات اثر تمرا بی اور

دانلود و خرید کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

نویسنده:تمرا بی اور
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

کتاب صوتی انقلاب اطلاعات نوشتهٔ تمرا بی اور و ترجمهٔ پریسا صیادی و با صدای فرناز مرکباتی است و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی دربارهٔ تاریخ دگرگونی دنیا با تکنولوژی است.

درباره کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

یکی از نقاط عطف تاریخ که اغلب از آن به عنوان انقلاب اطلاعات نام برده می‌شود در قرن پانزدهم اتفاق افتاد؛ زمانی که دستگاه چاپ اختراع شد. چاپ گستردهٔ کتابْ دنیا را متحول کرد. برای اولین بار مردم بسیاری از طبقات اجتماعی و اقتصادی مختلف به کتاب دسترسی یافتند و صاحب کتاب شدند که به آن‌ها امکان ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات را می‌داد. دسترسی بیشتر به دانش باعث نوآوری بیشتر نسبت به قرون گذشته شد، از رنسانس گرفته تا عصر روشنگری در قرن هجدهم و انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم. در سراسر این دوران، کتاب‌ها باعث شکل‌گیری بحث‌های فراوانی دربارهٔ وضعیت بشر، شرح وقایع تاریخی، کندوکاو در مفاهیم و مسائل پیچیدهٔ علمی و ریاضی و ایده‌پردازی برای آینده شد.

جوانان این دوره، زندگی بدون رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند و سایر فناوری‌های مبتنی بر اینترنت را نمی‌شناسند. بااین‌حال، خیلی وقت پیش نبود که کامپیوترها هنوز به اندازهٔ یک اتاق بودند؛ یعنی زمان زیادی از آن تاریخ نمی‌گذرد. از آن زمان که اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات از طریق فناوری رایانه آسان‌تر و ارزان‌تر شد، انقلاب اطلاعاتی شروع شد. خوانندگان کتاب صوتی انقلاب اطلاعات این انقلاب را از طریق ابزارهای قابل دسترسی، نوارهای صوتی آموزنده و سایت‌های ‌آگاهی‌رسان هرروزه کشف می‌کنند؛ اما شاید بخواهند بدانند که چطور انسان به این انقلاب اطلاعات رسید و از کجا شروع کرد. تصاویر تاریخی و معاصر به خوانندگان درک عمیق‌تری از چگونگی شکل‌گیری ایده‌ها می‌دهد. کتاب صوتی انقلاب اطلاعات بهترین منبع برای رسیدن به پرسش‌هایشان است.

شنیدن کتاب صوتی انقلاب اطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به جوانانی که می‌خواهند دربارهٔ انقلاب اطلاعات و تاریخ تکنولوژی بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

«کامپیوتر مدل ۱۴۰۱

به زمین برگردیم، هشت شرکت بزرگْ آینده و سود احتمالی خود را در تولید کامپیوترهایی با مدارات مجتمع می‌دیدند. این ماشین‌ها قبلاً عجیب‌و‌غریب و خیلی مدرن بودند، اما بعد در تجارت، امور نظامی و پژوهش‌های علمی کاربردهای عملی یافتند. در اواسط دههٔ ۱۹۶۰، غول‌های الکترونیک مانند شرکت رادیویی آمریکا (آرسی‌اِی)، جنرال الکتریک، هانیوِل، فیلکو, و ریتیون شروع به تولید و فروش کامپیوتر کردند. شرکت‌های دیگری مانند رمینگتون رَند، باروز، و مونرو کامپیوتر را به فهرست ماشین‌های پراستفاده اضافه کردند. شرکت برتر و پیشرو در این صنعت آی‌بی‌ام و کامپیوتر آن «بیگ بلو» بود، کامپیوتری که در یک کابین فلزی به رنگ آبی روشن قرار داشت.

شرکت آی‌بی‌ام ابتدا در سال ۱۹۵۹ با معرفی کامپیوتر مدل ۱۴۰۱ که کاملاً از ترانزیستور ساخته شده بود جایگاه خود را تثبیت کرد. این مدل نه‌فقط یک کامپیوتر بزرگ (اَبَررایانه)، بلکه سیستم کامپیوتری یکپارچه و کاملی بود. کامپیوتر بزرگ مدل ۱۴۰۱ متکی بود بر یک واحد پردازندهٔ مرکزی (سی‌پی‌یو)۸ کارآمد، و نیز مداری الکترونیکی که برنامه‌های کامپیوتری را اجرا می‌کرد، و از کارت‌های پانچ استفاده می‌کرد. پانچ‌کارت‌ها کارت‌های کاغذی محکم با سوراخ‌هایی در محل‌های معین بود که داده‌های خاصی را نشان می‌داد. کامپیوتر می‌توانست از روی الگوهای سوراخ‌های روی کارت اطلاعات آن را بازیابی کند. در دورهٔ قبل از نرم‌افزار، پانچ‌کارت‌ها برای ایجاد، ذخیره و تصحیح برنامه‌های کامپیوتری استفاده می‌شدند.

مدل ۱۴۰۱ همچنین چاپگری داشت که ۶۰۰ خط متن را در دقیقه چاپ می‌کرد. در سال ۱۹۶۰، کل این سیستم ۱۲۵۰۰۰ دلار فروخته می‌شد یا ماهی ۲۵۰۰ دلار (بیشتر از ۲۱۰۰۰ دلار امروزی) اجاره داده می‌شد. تا سال ۱۹۶۲، سالیانه حدود ۲۰۰۰ کسب‌و‌کار سیستم ۱۴۰۱ را اجاره و از آن برای کارهای مختلف استفاده می‌کردند، از پردازش قبوض ماهیانه و صدور فیش‌های حقوقی گرفته تا مدیریت زمانبندی ماشین‌های حمل‌و‌نقل. تا اواسط دههٔ ۱۹۶۰، نام آی‌بی‌ام روی دوسوم کل کامپیوترهای ایالات متحده بود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۵۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۵۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان