دانلود کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی با صدای اشکان فتولی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی اثر آنتها فورسلند

دانلود و خرید کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی

معرفی کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی

کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی نوشتهٔ آنتها فورسلند و آنا استیل و برونوین رایکوس و لوئلا لیم و ترجمهٔ علی شریفی فرد و علی قطبی و با صدای اشکان فتولی است و همراز آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی راهنمای خودیار برای درمان کمال‌گرایی ناسازگار است.

درباره کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی

کمال‌گرایی ناسازگار دارای چهار مولفه است: ۱. تعیین استانداردهای سطح بالا و سماجت‌گونه؛ ۲. تلاش بی‌وقفه در جهت دستیابی به این استانداردها؛ ۳. قضاوت در مورد ارزش خود مبتنی بر تلاش و دستیابی به استانداردها؛ ۴. ادامه‌دادن به مسیر کمال‌گرایی برخلاف هزینه‌های روانی اجتماعی تحمیل شده. از سوی دیگر، کمال‌گرایی از مسیر زمینه‌های ژنتیکی، و محیط خانواده شامل یادگیری مستقیم (پاداش و تنبیه) و غیرمستقیم (الگوبرداری) شکل می‌گیرد. البته، اگرچه فهم علت کمال‌گرایی از اهمیت برخوردار است؛ اما برنامه و تلاش برای کاهش مولفه‌های کمال‌گرایی به مراتب از آن مهم‌تر است. از این رو، ممکن است شما دلیل واضح یا قطعی برای به وجود آمدن کمال‌گرایی‌تان را به یاد نیاورید اما می‌توانید با برنامه و تمرین‌های منظم، شدت آن را کاهش دهید تا جایی که به کمال‌گرایی سالم یا سازگار دست یابید.

کتاب صوتی مهار کمال گرایی مجموعه‌ای نُه بخشی است که مفهوم‌سازی کمال‌گرایی تا تمرین‌ها و راه‌کارها برای کاهش یا درمان کمال‌گرایی را ارائه می‌دهد. این مجموعه توسط متخصصین سلامت روان (با زمینه تخصصی کمال‌گرایی) در مرکز مداخلات بالینی واقع در استرالیای غربی تدارک دیده شده است و در بخش برنامه‌های خودیار قرار دارد.

فصل‌ها به ترتیب، از یک تا نُه شامل تعریف کمال‌گرایی؛ درک کمال‌گرایی؛ عوامل تداوم کمال‌گرایی؛ تغییر کمال‌گرایی؛ کاهش رفتارهای کمال‌گرایی؛ چالش در تفکر کمال‌گرایی و کاهش خطاهای شناختی؛ متعادل‌سازی قوانین و فرضیات غیرمفید کمال‌گرایی؛ ارزیابی مجدد و اهمیت دستیابی (شامل ارزیابی استاندارها و مقابله با آنها)؛ نظم و چیدمان فصل‌ها در کنار یکدیگر (تدوین مطالب) می‌باشد. البته فصل‌های ششم تا هشتم تمرکز بیشتری بر ابعاد شناختی کمال‌گرایی دارند. کمال‌گرایی نیز بیشتر مبتنی بر داده‌های ذهنی، طرحواره‌ها و شناخت‌های ناسازگار درباره خود و دنیا است. شاید به همین دلیل است که رفتار درمانی شناختی یا شناخت درمانی به عنوان درمان برتر، برای بهبود کمال‌گرایی معرفی شده است. این کتاب خودیار نیز مبتنی بر روش‌ها و فنون درمان شناختی رفتاری تنظیم شده است. البته پیشنهاد می‌شود که قواعد و قوانین رفتاری و شناختی (تمرین‌ها) دقیق و منظم اجرا گردد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

شنیدن کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که با کمال‌گرایی درگیر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مهار کمال‌ گرایی

«نه‌تنها ما همه‌وقت مشغول فکر کردن هستیم، بلکه این افکار بر احساس و نحوه واکنش ما به موقعیت‌ها نیز تأثیر می‌گذارند. بااین‌حال، ازآنجاکه ما معمولاً از افکارمان آگاه نیستیم، ممکن است متوجه نشویم که آن‌ها چقدر بر احساسات و رفتارهای‌مان تأثیر می‌گذارند. هنگامی که ما به موقعیتی واکنش نشان می‌دهیم، معمولاً موقعیت حقیقی نیست که باعث می‌شود ما آن‌طور که فکر می‌کنیم، احساس کنیم، بلکه همان‌طور که درک می‌کنیم یا درباره آن موقعیت فکر می‌کنیم، واکنش هیجانی و رفتاری نشان می‌دهیم. بیایید در همین زمینه، به دو مثال نگاه بیندازیم:

الهه، در تکلیف دانشگاهی خود امتیاز ۸۰% را کسب کرد (وضعیت). او احساس غرور و خوشحالی کرد و به پدر و مادرش راجع به دستاوردهایش گفت (پیامدها).

عادل، یک کمال‌گرا، در تکالیف دانشگاهی خود امتیاز ۸۰% را کسب کرد (وضعیت). او از خودش ناامید و عصبانی بود و گردش با دوستانش را لغو کرد تا بتواند مطالعه بیشتری بکند (پیامدها).

در اینجا دقیقاً وضعیت مشابهی را شاهد هستیم، پس چرا الهه و عادل چنین واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند؟ خب، توضیح در طرز فکر آن‌ها نهفته است. الهه و عادل به روش‌های متفاوتی به این وضعیت فکر می‌کنند.

الهه احتمالاً به چیزهایی مانند: این یک نتیجهٔ عالی است، من واقعاً سخت کار کردم، بنابراین خوب است که پاداش بگیرم، پدر و مادرم به من افتخار خواهند کرد، فکر می‌کند.

عادل، فرد کمال‌گرا، احتمالاً به چیزهایی مانند: من یک احمق واقعی هستم، می‌توانستم نمره بهتری را کسب کنم، باید بیشتر درس می‌خواندم، من لیاقت بیرون رفتن را ندارم وقتی چنین دستاوردی دارم، فکر می‌کند.

آیا سبک‌های تفکر غیر مفیدی را که در فصل سوم معرفی کردیم، به یاد دارید؟ (انتزاع گزینشی، تفکر سیاه‌وسفید (همه یا هیچ)، بایدها و نبایدها، فاجعه‌سازی، برچسب‌زنی، جهش به نتایج، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی). می‌بینیم که عادل درگیر طیفی از سبک‌های تفکر غیر مفید است: انتزاع گزینشی (نادیده‌گرفتن این که چقدر خوب عمل کرده بود و تمرکز روی نمره از دست داده)، برچسب‌زنی (من یک احمق واقعی هستم)، بایدها و نبایدها (من باید بیشتر درس می‌خواندم).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان