دانلود کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران) با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران) اثر حسن پیرنیا

دانلود و خرید کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران)

معرفی کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران)

کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران) نوشتهٔ حسن پیرنیا (مشیرالدوله) است. فریبا فصیحی گویندگی این کتاب صوتی و تاریخی را انجام داده و کارگاه فیلم و گرافیگ سپاس (کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران)

کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران) با ارائهٔ کلیاتی پیرامون زمانِ پیش از تاریخ (پیش از اختراع خط)، نژادهای بشری و نیاکان انسان‌های امروزی، معرفی زبان‌ها، انواع خط و منابع تاریخی معتبر آغاز شده است. نویسنده درمورد نژادهای گوناگون انسان در گستره‌ای جغرافیایی که به آن تعلق داشت، بحث کرده است. از نکات قابل‌توجه، نظمی است که حسن پیرنیا در تنظیم مطالب این کتاب به کار برده است. او پس از اینکه مطالب هر بخش را به‌طور مبسوط تحلیل کرده، بخشی با عنوان نتیجه و جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده را به مخاطب ارائه کرده است. نثر منسجم و مستحکم نویسنده نیز درخور توجه است؛ قلمی که در عین روانی از صلابت بالایی برخوردار است.

مجموعه کتاب‌های «تاریخ ایران باستان» به قلم حسن پیرنیا، سه جلد دارد. تاریخ دوران باستان ایران همراه با مقدماتی از موضوعات اساسی حوزهٔ علم تاریخ، بررسی سلسه‌هایی که پارسی‌ها و پارت‌ها تأسیس کردند و... درون‌مایهٔ اصلی این مجموعه را تشکیل داده است. حسن پیرنیا در نگارش این اثر کلاسیک تاریخی، به آثار درجه‌اول اروپایی و فارسی و نیز منابع عربی نظر داشته و سنگ‌نوشته‌هایی را که تا آن زمان کشف شده بود، بررسی کرده است. با وجود پیشرفت‌هایی که در روش‌های مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی حاصل شده، مجموعه کتاب‌های «تاریخ ایران باستان»، از منابع معتبر در مطالعات این حوزه به شمار می‌آید. دقت و باریک‌بینی حسن پیرنیا در این آثار، شایستهٔ توجه و تحسین بوده است. با پایان عمر این نویسنده، این مجموعه ناتمام ماند و به شرح سلسهٔ ساسانی نرسید، اما مستندات این کتاب تا همین‌جا نیز سال‌ها روشنگر راه محققان و تاریخ‌دان‌های ایرانی بوده است.

شنیدن کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ ایران باستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حسن پیرنیا

حسن پیرنیا (مشیرالدوله) در سال ۱۲۵۰ به دنیا آمد و در سال ۱۳۱۴ درگذشت. او تاریخ‌نگار، نویسنده، حقوق‌دان و سیاستمدار برجستهٔ عهد قاجار و ابتدای دوران پهلوی بود. تأسیس مدرسهٔ علوم سیاسی و همچنین همکاری در بناکردن و تدوین آیین دادرسی کیفری و مدنی ایران، بخشی از اقدامات ماندگار او است. او به‌عنوان نخست‌وزیر در واپسین سال‌های دورهٔ قاجاریه فعالیت داشت. این نویسندهٔ مشهور ایرانی که به مشیرالدوله و مشیرالملک معروف بود، در سال‌های پرآشوب مشروطیت، خدمات ارزنده‌ای را به انجام رساند؛ از جمله اینکه در کمیسیونی که برای برپایی نظام‌نامهٔ عدالت‌خانه تأسیس شده بود، مشارکت و حضور پررنگی داشت. او که سالیانی دراز در دستگاه دولتی فعالیت داشت و در امور مربوط به روابط بین‌المللی ایران و اصلاح نظام قضایی این کشور خدمات بی‌شماری را به انجام رساند، در سال‌های پایانی عمر خود به نگارش آثاری گران‌سنگ روی آورد. کتاب‌های «تاریخ ایران باستان» در سه جلد، «داستان‌های ایران قدیم» و «حقوق بین‌الملل» برخی از آثار او است که در زمینهٔ فرهنگ، تاریخ، سیاست و... نوشته شده است.

بخشی از کتاب صوتی ایران باستان - باب اول: کلیات (تقسیم تاریخ ایران)

«مشرق قدیم یا مهد تمدن‌های کنونی شامل ممالکی بود که بی یا با فاصله با سواحل شرقی دریای مغرب اتصال می‌یابد. این صفحات پهناور شامل وادی‌های حاصل‌خیز، رودهای معظم، کویرها، کوهستان‌ها، سواحل دریا و جزایر بسیار است. اگر بعضی قسمت‌های این صفحات ممتد مانند عربستان از جهت داشتن مراتع خوب و زیاد، زندگانی شبانی و تربیت احشام و اغنام را تشویق می‌کرد به‌عکس نشو نمای تمدن فقط در جاهایی ممکن بود که مانند وادی‌های رودهای عظیم هدایای وافر به انسان داده. در ازای آن تحمل زحمات را از او می‌خواهد و او را برای مدنیت و تشکیل دولت‌ها محیا می‌کند. چنین جاها عبارت بود: در آسیا از اُدیه‌ی فرات، دجله و رودهای کوچکی مانند کارون و کرخه، در آفریقا از رود نیل. در کنار فرات تمدن بابلی به وجود آمد و بعد به آسور مملکت وان، ارمنستان کنونی و ایلام سرایت کرد. در سوحل نیل تمدن مصری پرورش یافت. خود مصری‌ها مملکت خود را کی‌مصر می‌نامیدند که به معنی سیاه است، زیرا زمین‌های مصر را زمین سیاه و اراضی کویرها را زمین سرخ می‌دانستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۲۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان