دانلود کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول) با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول) اثر حسن پیرنیا

دانلود و خرید کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول)

معرفی کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول)

کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول) نوشتهٔ حسن پیرنیا (مشیرالدوله) است. فریبا فصیحی گویندگی این کتاب صوتی و تاریخی را انجام داده و کارگاه فیلم و گرافیگ سپاس (کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول)

کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول) با شرح مستنداتی از حکومت پارسی آغاز شده است. حسن پیرنیا در این جلد، با بهره‌گیری از منابع معتبر انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و... کوشیده تا تصویری دقیق را از حکومت‌های کوروش کبیر، مؤسس و سرسلسلهٔ هخامنشیان و نیز کمبوجیه و داریوش اول به مخاطبان عرضه کند. کتاب صوتی حاضر را آغازی درخشان برای تاریخ‌نویسی علمی و بررسی دوران باستان ایران دانسته‌اند، اما گفته شده است که ممکن است یافته‌های موجود در این اثر، با تازه‌ترین بررسی‌های تاریخی و باستان‌شناختی امروز هماهنگی نداشته باشند. این نکته، ذره‌ای از اهمیت و ارزش این کتاب صوتی نمی‌کاهد. نظمی که حسن پیرنیا در طرح موضوعات به کار گرفته، از همان ابتدا توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد. پس از اینکه همهٔ مطالب در هر بخش و به‌طور مفصل و با ذکر جزئیات مطرح شد، بخشی به جمع‌بندی کل مباحث اختصاص پیدا کرده است. انسجام و استحکام کلام از دیگر ویژگی‌های نثر حسن پیرنیا است که در کتاب صوتی حاضر خودنمایی کرده است.

مجموعه کتاب‌های «تاریخ ایران باستان» به قلم حسن پیرنیا، سه جلد دارد. تاریخ دوران باستان ایران همراه با مقدماتی از موضوعات اساسی حوزهٔ علم تاریخ، بررسی سلسه‌هایی که پارسی‌ها و پارت‌ها تأسیس کردند و... درون‌مایهٔ اصلی این مجموعه را تشکیل داده است. حسن پیرنیا در نگارش این اثر کلاسیک تاریخی، به آثار درجه‌اول اروپایی و فارسی و نیز منابع عربی نظر داشته و سنگ‌نوشته‌هایی را که تا آن زمان کشف شده بود، بررسی کرده است. با وجود پیشرفت‌هایی که در روش‌های مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی حاصل شده، مجموعه کتاب‌های «تاریخ ایران باستان»، از منابع معتبر در مطالعات این حوزه به شمار می‌آید. دقت و باریک‌بینی حسن پیرنیا در این آثار، شایستهٔ توجه و تحسین بوده است. با پایان عمر این نویسنده، این مجموعه ناتمام ماند و به شرح سلسهٔ ساسانی نرسید، اما مستندات این کتاب تا همین‌جا نیز سال‌ها روشنگر راه محققان و تاریخ‌دان‌های ایرانی بوده است.

شنیدن کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ ایران باستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حسن پیرنیا

حسن پیرنیا (مشیرالدوله) در سال ۱۲۵۰ به دنیا آمد و در سال ۱۳۱۴ درگذشت. او تاریخ‌نگار، نویسنده، حقوق‌دان و سیاستمدار برجستهٔ عهد قاجار و ابتدای دوران پهلوی بود. تأسیس مدرسهٔ علوم سیاسی و همچنین همکاری در بناکردن و تدوین آیین دادرسی کیفری و مدنی ایران، بخشی از اقدامات ماندگار او است. او به‌عنوان نخست‌وزیر در واپسین سال‌های دورهٔ قاجاریه فعالیت داشت. این نویسندهٔ مشهور ایرانی که به مشیرالدوله و مشیرالملک معروف بود، در سال‌های پرآشوب مشروطیت، خدمات ارزنده‌ای را به انجام رساند؛ از جمله اینکه در کمیسیونی که برای برپایی نظام‌نامهٔ عدالت‌خانه تأسیس شده بود، مشارکت و حضور پررنگی داشت. او که سالیانی دراز در دستگاه دولتی فعالیت داشت و در امور مربوط به روابط بین‌المللی ایران و اصلاح نظام قضایی این کشور خدمات بی‌شماری را به انجام رساند، در سال‌های پایانی عمر خود به نگارش آثاری گران‌سنگ روی آورد. کتاب‌های «تاریخ ایران باستان» در سه جلد، «داستان‌های ایران قدیم» و «حقوق بین‌الملل» برخی از آثار او است که در زمینهٔ فرهنگ، تاریخ، سیاست و... نوشته شده است.

بخشی از کتاب صوتی ایران باستان - باب دوم: پارسی‌ ها و سلسله هخامنشی (کورش، کبوجیه داریوش اول)

«چون کوروش دید که سپاهش به سختی‌های زمان جنگ عادت کرده و شور جنگ دارد، صلاح را در این دید، نگذارد سربازانش سست شوند. با این مقصود صاحب‌منصبان را جمع کرده گفت: سربازان را به جنگ تشویق کنید و صبح در دربار کیاکسار حاضر شوید، بعد خودش نزد کیاکسار رفته گفت: به نظر من چنین می‌آید که تو ازجهت تحمل مخارج قشون خسته شده‌ای ولی نمی‌خواهی به ما بگویی که از مملکتت خارج شویم؛ بنابراین من عوض تو حرف می‌زنم. نشستن ما در اینجا و انتظار ورود دشمن را داشتن محسناتی ندارد. اولاً ما در اینجا به مملکت تو زیان می‌رسانیم و حال آنکه اگر این ضرر را در خاک دشمن به او برسانیم اولاست. دیگر اینکه حمله‌ی ما به خاک دشمن دل سربازان ما را قوی و دشمن را بیمناک می‌کند، این هم مزیتی است که نمی‌توان آن را به حساب نیاورد؛ زیرا جنگ را طرفی می‌برد که دلش قوی‌تر است نه جسمش پس باید جنگ را به خاک دشمن برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۶۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۶۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان