دانلود کتاب صوتی شرق بنفشه با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شرق بنفشه اثر شهریار مندنی پور

دانلود و خرید کتاب صوتی شرق بنفشه

گوینده:حسن همایی
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شرق بنفشه

کتاب صوتی شرق بنفشه نوشتهٔ شهریار مندنی پور و با صدای حسن همایی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی شرق بنفشه

کتاب صوتی «شرق بنفشه» در یک کلام، این‌گونه توصیف می‌شود: حال خوب داستان! اصلا نام شهریار مندنی‌پور برای عاشقان ادبیات داستانی یک نام ویژه است؛ داستان‌خوانان او را دوست دارند، چون همه آنچه را که به عنوان لذت داستان می‌شناسند، به آن‌ها می‌دهد. قلم او هم شعر دارد، هم قصه و هم ماجرا. این یک نقل قول معروف از اوست که می‌گوید «فرم همه‌چیز در نوشتن یک داستان است. برای بیش از هزاران بار، هزار و یک داستان و قصه در این دنیا نوشته و روایت شده‌اند. ما می‌خواهیم چه چیزی را تعریف کنیم؟ کدام قصه نگفته باقی مانده که روایتش کنیم؟ پس سعی می‌کنی در یک فرم جدید تعریفش کنی» برای همین است که در «شرق بنفشه» هم شاهد ۹ موضوع آشنا با ۹ پرداخت بکر و جدید هستیم.

«شرق بنفشه»، «شام سرو و آتش»، «آیلار»، «سالومه»، «ناربانو»، «مهمان»، «کهن دژ»، «هزار و یک شب» و «باز رو به رود» عنوان ۹ داستان این مجموعه هستند که هر یک در مکانی متفاوت اتفاق می‌افتد و ما با صدای حسن همایی آن‌ها را می‌شنویم. او با صدای گرم همیشگی خود به زیبایی هرچه تمام این داستان‌ها را روایت کرده است؛ به گونه‌ای که هم لحن شاعرانه اثر حفظ شده و هم در حفظ تمرکز شنونده، موثر بوده است.

در یکی از داستان‌های «شرق بنفشه» می‌شنویم:

«کاش عاشق نان نمی‌خواست، لباس نمی‌خواست. اگر نان نمی‌خواست، اگر اجاره‌خانه نداشت، غمش خالص می‌شد غم عشق.»

جالب است بدانید هرچه به داستان‌های اواخر کتاب نزدیک می‌شویم، نویسنده از موضوعات عاشقانه فاصله گرفته و بیشتر وارد فضای سیاسی اجتماعی می‌شویم. در داستان «هزار و یک شب» که بی‌ربط به شهرزاد قصه‌گوی هزار و یک شب هم نیست، با اخبارگویی مواجه هستیم که با آن‌چه باید پشت شیشه‌ تلویزیون بگوید، آن‌چه در خیابان جریان دارد، زندگی شخصی و وجدان خود درگیر است. او با کلمات دیکته‌شده‌ای که باید بدون باور عمیق به آن‌ها پشت تلویزیون همچون عروسکی کوکی قرقره‌شان کند مشکل دارد و از طرف دیگر مجبور است نگاه مردمی را تحمل کند که در برابر جایگاه او به عنوان اخبارگو معترض هستند. گذشته از همه این‌ها، زندگی شخصی‌اش هم آونگی ما بین جریانات اجتماعی سیاسی روز است.

برای آهنگسازی این اثر صوتی، از ۹ ساز مختلف شامل سه تار، ویلن، ویلن آلتو، ویلنسل، تمبک، سنتور، بندیر و دف استفاده شده و آواهایی که در این اثر می‌شنویم با صدای دو بانوی خواننده است. مهدی زارع آهنگساز، سرپرستی این تیم را بر عهده داشته تا در نهایت این مجموعه داستان عاشقانه اجتماعی در بهترین حالت ممکن به دست شما برسد.

کتاب صوتی «شرق بنفشه» ۹ داستان از شهریار مندنی‌پور، به روایت حسن همایی و با آهنگسازی اختصاصی مهدی زارع در ۱۰ ساعت در گوش‌رس شما قرار گرفته تا یکی از مهم‌ترین آثار حوزه ادبیات داستانی عاشقانه معاصر فارسی را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی شرق بنفشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

کاربر 7177951
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

درود بر دوستان کتاب شرق بنفشه را قبلاً خوانده بودم و برای بازخوانی از کتاب صوتی استفاده کردم. هم صدا و ایجاد لحن داستان بسیار عالی بود. لذت وافر. بردم.

زمان

۹ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۵۴۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۵۴۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان