دانلود کتاب صوتی چگونه پروانه شدم با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چگونه پروانه شدم اثر اروین یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

نویسنده:اروین یالوم
امتیاز:
۳.۷از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

کتاب صوتی چگونه پروانه شدم نوشتهٔ اروین یالوم و ترجمهٔ مینا فتحی و با صدای گشتاسب امجدی است و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. اروین یالوم، روان‌شناس شناخته‌شده، در این کتاب دربارهٔ زندگی خود می‌گوید که چگونه در کودکی به همراه پدر و مادر بی‌سواد و تهی‌دستش به خاک آمریکا قدم گذاشت و به انسانی تبدیل شد که با روش‌های درمانی و نوشته‌هایش دیدگاه و زندگی میلیون‌ها نفر را در سرتاسر دنیا تغییر داد.

درباره کتاب صوتی چگونه پروانه شدم

کتاب چگونه پروانه شدم زندگینامهٔ اروین یالوم به قلم خود اوست. این کتاب چیزی فراتر از صرفا یک زندگینامه و بیوگرافی است. این کتاب عصارهٔ وجودی کرم ابریشمی است که به پروانه‌ای بی‌نظیر تبدیل شده است و گام‌برداشتن در هر کوچه و پس‌کوچهٔ این زندگی و دست در دست او، چشمان درون شما را به مفاهیم و فلسفه‌ای شگرف باز خواهد کرد که باعث می‌شود پس از به‌پایان‌رساندن آن شما دیگر هرگز فرد سابق نباشید.

یکی از مفاهیم کلیدی این کتاب که شنونده را با آن مواجه می‌سازد، مفهوم فانی‌بودن انسان، ارزشمندبودن روزها و وقایع زندگی، بیهوده تلف‌نکردن فرصت‌ها و توان‌ها و ناچیز نشمردن قابلیت‌های بی‌پایان انسان است که خداوند در زندگی به او تقدیم کرده است.

شنیدن کتاب صوتی چگونه پروانه شدم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران این روان‌شناس مشهور پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین یالوم

اروین دیوید یالوم (Irvin David Yalom) در سال ۱۹۳۱ میلادی و در واشنگتن دی‌سی در ایالات متحدهٔ آمریکا به دنیا آمد. وی روانپزشک هستی‌گرا و نویسندهٔ آثار داستانی و غیرداستانی است. او در ایران، به‌عنوان نویسندهٔ رمان‌های روان‌شناختی، به‌ویژه رمان مشهور «وقتی نیچه گریست»، شهرت دارد. یالوم جایزهٔ انجمن روان‌پزشکی آمریکا را در سال ۲۰۰۲ میلادی دریافت کرد.

یالوم، دانش‌آموختهٔ رشته‌های پزشکی (در ۱۹۵۶ م.) و روانپزشکی (در ۱۹۶۰ م.) است. او، پس از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد و در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد.

یالوم برای شرح تجربیات درمانی و ثبت آنها و همچنین برای کمک به روان انسان‌ها کتاب‌هایی داستانی و غیرداستانی نوشته است که همواره دیده و خوانده شده‌اند. او، به گفتهٔ خودش، برای نوشتن کتاب‌های معروفی همچون «وقتی نیچه گریست» و «دژخیم عشق» که آمیزه‌ای از روانشناسی و فلسفه هستند، از چیزهایی الهام گرفته است. نخستین کتابی که یالوم به‌صورت رمان نوشت، «هر روز کمی به هم نزدیک‌تر» (۱۹۷۴) نام داشت؛ رمانی که با استفاده از تجربه‌هایش در جلسات درمان با بیماران، آن را به شیوه‌ای جذاب و به کمکِ دو راوی روایت کرد.

بعضی از آثار داستانی یالوم عبارت‌اند از:

(۱۹۸۹) جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان درمانی، (۱۹۹۲) وقتی نیچه گریست، (۱۹۹۶) دروغگویی روی مبل، (۱۹۹۹) مامان و معنی زندگی، (۲۰۰۵) درمان شوپنهاور، (۲۰۰۴) پلیس را خبر می‌کنم، (۲۰۱۲) مسئلهٔ اسپینوزا، (۲۰۱۵) خلق‌شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌درمانی دیگر.

بعضی از آثار غیرداستانی یالوم عبارت‌اند از:

(۱۹۷۰) تئوری و عمل در روان‌درمانی گروهی، (۱۹۸۰) روان‌درمانی اگزیستانسیال، (۲۰۰۱) هنر درمان (نامه‌ای سرگشاده به نسل جدید روان‌درمانگران و بیمارانشان)، (۲۰۰۸) خیره به خورشید نگریستن (غلبه بر وحشت از مرگ)، (۱۹۹۷) یالوم خوانان [گلچینی از مشهورترین آثار اروین یالوم]، من چگونه اروین یالوم شدم (۲۰۱۷)، مسئله مرگ و زندگی است.

در سینما نیز فیلم‌هایی با الهام از آثار اروین یالوم ساخته و منتشر شده‌اند:

فیلم مستند «پرواز از مرگ» (۲۰۰۳)، وقتی نیچه گریست (۲۰۰۷) به‌کارگردانی Pinchas Perry که دیدار خیالی فریدریش نیچه (فیلسوف آلمانی) و یوزف برویر (پزشک اتریشی) و رابطهٔ پرفرازونشیب آنها را روایت می‌کند و فیلم Yalom's cure به‌کارگردانی Sabine Gisiger که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.


نظرات کاربران

فاطره بهارلويي
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

احساس خوبی که بعد از این کتاب دارمو با هیچی عوض نمیکنم....ممنونم

زمان

۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۷۸۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۷۸۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان