دانلود کتاب صوتی خودشناسی با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودشناسی اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی خودشناسی

معرفی کتاب صوتی خودشناسی

کتاب صوتی خودشناسی نوشته‌ی آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده معروف است. او در این کتاب سعی می‌کند تا به مخاطب راه‌هایی ساده برای بیشتر شناختن خویش و احساسات خود ارائه دهد. توصیه‌های او در این کتاب ترکیبی از فلسفه، روانشناسی و روانکاوی است. این کتاب به چند فصل کوتاه تقسیم می‌شود و در آخر هر فصل تمرین‌هایی برای شناخت بیشتر خود قرار داده شده است.

این کتاب ترجمه‌ی محمدهادی حاجی‌ بیگلو است. دادبه دادمهر گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی یکی از کتاب‌های مدرسه زندگی است که به شما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشید.

درباره کتاب صوتی خودشناسی

انسان‌ها وقتی به محله جدیدی نقل‌مکان می‌کنند سعی دارند تا همه جای محله جدید را بشناسند. وقتی یک دستگاه جدید می‌خرند هفته‌های اول مدام با دستگاه سرگرم می‌شوند تا بتوانند شناخت بهتری از آن کسب کنند. وقتی هم‌اتاقی جدید پیدا می‌کنند سعی می‌کنند تا خصایص و صفت‌های هم‌اتاقی‌شان را بشناسند. گویی این عادت ما انسان‌هاست که وقتی قرار است مدت زیادی با چیزی سروکار داشته باشیم تلاش می‌کنیم تا آن را بهتر بشناسیم. اما اگر واقعاً این‌گونه است، ما چقدر از کلیدی‌ترین و اصیل‌ترین چیزی که در همه‌جا با ماست شناخت پیدا کرده‌ایم؟ «خودمان» تقریباً تنها موجودی است که از لحظه تولد با ماست و حتی در لحظه مرگ هم از ما جدا نخواهد شد. خب حالا سؤال این است، چقدر خودمان را می‌شناسیم؟

وقتی از ارسطو پرسیدند که اگر بخواهی تمام فرمان‌های فلسفه را خلاصه کنی چه می‌گویی؟ او پاسخ داد: خودت را بشناس. آلن دوباتن یکی از نویسندگان با تحصیلات فلسفی است که سعی می‌کند فلسفه را به زندگی عادی ارتباط دهد و از فلسفه برای کاهش درد و رنج بشر در مسائل روزمره‌اش استفاده کند. او در کتاب صوتی خودشناسی سعی می‌کند تا گفتمان خشک و پرتکلف مباحث پیچیده فلسفی را کنار بگذارد و با زبانی نسبتاً روان و نرم خوانندگانش را با فلسفه پیوند دهد و از فلسفه برای خودشناسی بهتر بهره جوید.

معمولاً وقتی سخن از خودشناسی به میان می‌آید شاید برخی‌ها فکرشان به سمت دو نوع کتاب برود. نوع اول کتاب‌هایی قطور با متن سنگین که هنوز هم که هنوز است جز اهل‌فن فلسفه نمی‌توانند آن را راحت بخوانند. یا فکرها به سمت کتاب‌های زردی می‌رود که نویسنده عملاً هیچ مطلب منطقی و فلسفی بیان نمی کند و صرفاً تجربه خودش را با مخاطب در میان می‌گذارد و بدون شناخت از انسان و ماهیت پیچیده‌اش نسخه‌پیچی می‌کند. دوباتن نویسنده‌ای است که سعی کرده در کتاب صوتی خودشناسی جزء هیچ‌کدام از دو دسته‌ی بالا نباشد. او سعی کرده تا با زبانی ساده‌تر، راه‌هایی برای شناخت خویش به افراد بدهد. او در این کتاب راه‌های خودشناسی همراه با مباحث مرتبطی مانند، دلایل دروغگویی به خود، قضاوت خویشتن و هویت عاطفی را مطرح می‌کند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی خودشناسی را به همه‌کسانی که در پی خودشناسی‌اند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب می‌تواند به آشتی کردن بیشتر انسان با خود کمک کند و موجب صلحی بیشتر مابین انسان و خودش شود. اگر روانشناس هستید یا در حال تحصیل روانشناسی هستید شنیدن این کتاب می‌تواند به پخته‌تر شدن شما کمک کند. افرادی که به علوم انسانی و حوزه شناخت انسان مشتاق‌اند هم می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

چرا باید کتاب صوتی خودشناسی را بشنویم؟

ما شاید در تصمیم‌های زندگی‌مان سعی می‌کنیم تا مؤلفه‌های مختلفی را در نظر بگیریم تا بتوانیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. مؤلفه‌هایی مانند عواقب یک تصمیم، اثر تصمیم بر جایگاه اجتماعی ما، حرف مردم در مورد تصمیم ما، اما در اکثر تصمیم‌هایمان، یک مؤلفه همیشه جایش خالی است و آن‌هم اینکه این تصمیم چه تأثیری روی خودمان خواهد داشت؟. تا زمانی که نتوانیم خودمان، استعدادهایمان و توانایی‌های بالقوه‌مان را بشناسیم نخواهیم توانست قضاوت صحیحی درباره خودمان داشته باشیم. البته که شناخت خود، کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد، اما نشدنی نیست. آلن دوباتن سعی کرده تا راه شناختن خودمان را کمی هموارتر کند او که خود فلسفه خوانده سعی کرده تا گفتمان فلسفی برای شناخت خود را هموارتر کند. پس به‌جای اینکه مجبور باشیم که درگیر کتاب‌های طویل و قطور سنگین فلسفی برای بیشتر شناختن خود شویم می‌توانیم برای شروع از کتاب صوتی خودشناسی بهره ببریم و از تمرین‌های آن استفاده کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن زاده‌ی ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ در زوریخ است. نام او را بیشتر بانام موسسه مدرسه زندگی و تلاش برای ایجاد پلی بین فلسفه و زندگی روزمره می‌شناسند. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه کمبریج است. او قصد داشت تا دکتری خودش را در رشته فلسفه از هاروارد بگیرد. ولی به این دلیل که می‌خواست فلسفه را به زبان عام و ساده بنویسد دانشگاه را نیمه‌کاره رها کرد. او بعد از چاپ کتاب اولش، جستارهایی در باب عشق، تجربه موفقی کسب کرد. او در این رمان سعی کرده بود فراز و نشیب‌های روابط عاطفی را با تکیه‌بر آرای فیلسوفان به زبانی ساده توضیح دهد. او بعد از تجربه موفق کتاب اولش، همان روش به کار بردن فلسفه برای زندگی روزمره را ادامه داد و با کتاب پروست چگونه می‌تواند زندگی شمارا دگرگون کند به شهرت رسید. این کتاب در سال ۱۹۹۷ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان شد و آوازه دوباتن را به گوش جهانیان رساند.

آلن دوباتن یکی از افرادی است که آموزش سنتی را به چالش می‌کشد و عجیب هم نیست که او یکی از هم بنیان‌گذاران مدرسه زندگی است. مدرسه زندگی، مدرسه‌ای است که رویکرد آن با آموزش سنتی جامعه بسیار متفاوت بوده و سعی می‌کند مباحثی را که بیشتر مرتبط با زندگی روزمره و کاربردی است به دانش‌آموزان بیاموزد. دوباتن شاید جزء معدود نویسندگانی باشد که با توجه به ثروت هنگفت خانوادگی‌اش نیازی به نوشتن برای ادامه زندگی نداشته باشد. ولی گویی که او از اینکه فلسفه را با زندگی ساده و روزمره مرتبط سازد و خوانندگان را به سمت فهم راحت‌تر فلسفه هدایت کند لذت می‌برد. او همچنین در کارنامه خود جایزه یاران شوپنهاور و عضویت در هیئت‌رئیسه ادبیات شورای هنر انگلستان را دارد.

در بخشی از کتاب صوتی خودشناسی می‌شنویم

«ما که با خودمان غریبه‌ایم، در نهایت دست به انتخاب‌های بدی می‌زنیم: از رابطه‌ای بیرون می‌آییم که چه بسا می‌توانست خیلی خوب پیش برود. در موقع مناسب به واکاوی استعدادهای کاری‌مان نمی‌پردازیم. با دمدمی‌مزاجی و رفتارهای زننده دوستانمان را از خود می‌رانیم. اصلاً متوجه نیستیم که چطور جلوی چشم دیگران سبز می‌شویم و آنان را وحشت‌زده یا شوکه می‌کنیم. اشتباه خرید می‌کنیم و برای تعطیلات به جاهایی می‌رویم که در واقع اصلاً برایمان لذت‌بخش نیستند.

بی‌وجه نبوده است که سقراط کل حکمت فلسفه را در یک دستور ساده خلاصه کرده است: خودت را بشناس. این به نظر هدفی بسیار عجیب و غریب است. جامعه پر از افراد و سازمان‌هایی است که کارشان ارائهٔ راهنمایی برای سفر به قاره‌های دوردست است، اما بسیار اندک‌اند کسانی که برای سفر در کوره‌راه‌های ذهن‌مان یاری‌مان کنند؛ سفری که در واقع بسیار مهم‌تر از آن سفرهای بیرونی است. اما خوشبختانه ابزارها و رویه‌هایی وجود دارند که می‌توانند کمکمان کنند به درون ذهنمان دسترسی پیدا کنیم و از سردرگمی‌های خطرناک، به روشنیِ ذهن برسیم؛ که گرچه کاری چالش‌برانگیز است اما باعث رهایی ما می‌شود.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

کاربر 4829360
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

گوینده توانا بل ترجمه عالی ارایه شده بود

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

این کتاب در سال ۲۰۱۸ نوشته شده و در این حجم کم چکیده آخرین و بروزترین دانش بشر درباره خودمان و چگونگی رویکردمان به خودشناسی و دام‌ها و اشتباهات رایجمان در این مسیر، به شیوایی گنجانده شده. گویندگی کتاب به نظر

- بیشتر
Ali Hoseiny
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

صدای گوینده برای کتاب های روانشناسی مثل این کتاب عالیه ولی ترجمه کتاب میتونست روون تر و واضح تر باشه چون واقعا بعضی جاهاش رو آدم متوجه نمیشه لطفا کتاب دلایلی برای زنده ماندن هم صوتیشو منتشر کنید تنها نسخش برای رادیو

- بیشتر
کاربر ۶۵۸۱۹۹
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

عالی بود

bahar12
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

صدای آقای دادمهر بینظیره عین یه قرص خواب میمونه برای من.،ممنونم بابت صدای زیبای ایشون.کتابم عاللللیه

عسل
۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کتابیه که باید با تمرکز خوندش ولی واقعا فازتون چیه موزیک مسخره ای که اصلا مرتبط به متن نیست و واقعا تمرکزو میگیره روش گذاشتین به نظرم اگر از جای دیگه گویندگی و منتشر شده پیدا کنید بهتره

کاربر 7192167
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

خوبه

کاربر ۳۱۰۹۰۹۷
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

بسیارکتاب خوب و سازنده ایست عالی بود 👌 👌 💖 ممنونم 🙏

mahdi rahmati
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

فن بیان ضعیف. سطحی. اواخر کتاب بهتر میشه. خوبه واسه یکبار گوش کردن.کتابهای بهتر از اینم هست

زمان

۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۱۱۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۱۱۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان