دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات با صدای سهراب پاکزاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مزرعه حیوانات اثر جورج اورول‌

دانلود و خرید کتاب صوتی مزرعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول‌
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مزرعه حیوانات

کتاب صوتی مزرعه حیوانات با صدای سهراب پاکزاد نوشتهٔ جورج اورول‌ و ترجمهٔ دادبه دادمهر است. سهراب پاکزاد گویندگی این رمان صوتی انگلیسی را انجام داده و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. نویسنده‌ دیکتاتوری و در رأس آن حکومت‌های کمونیستی را هدف گرفته تا نشان دهد قدرت قلم چگونه می‌تواند پایه‌های مهلک‌ترین قدرت‌های تمامیت‌خواه را بلرزاند.

درباره کتاب صوتی مزرعه حیوانات

کتاب صوتی مزرعه حیوانات داستان شوریدن حیوانات علیه برده‌کشی ارباب انسان آن‌ها است؛ اثری تمثیلی که حکومت‌های دیکتاتوری و به‌ویژه کمونیستی را نشانه گرفته و به یکی از محبوب‌ترین و خوانده‌شده‌ترین داستان‌های انگلیسی تبدیل شده است. این کتاب در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر شد. جورج اورول نوشتن این رمان را در نوامبر ۱۹۴۳ آغاز کرد و در فوریهٔ ۱۹۴۴ ‌به پایان رساند. «مزرعهٔ حیوانات» چندبار و گاه با نام «قلعهٔ حیوانات» به پارسی ترجمه شده است. سبک تمثیلی و داستان پرکشش اورول رمانی بسیار جذاب ساخته که چندین دهه پس از انتشارش همچنان طیف وسیعی از خوانندگان را به خود جذب می‌کند. نویسنده‌ دیکتاتوری و در رأس آن حکومت‌های کمونیستی را هدف گرفته تا با زبانی ساده و روان و قدرتمند نشان دهد قدرت قلم چگونه می‌تواند پایه‌های مهلک‌ترین قدرت‌های تمامیت‌خواه را بلرزاند.

داستان رمان صوتی حاضر در مزرعه‌ای می‌گذارد که آبستن تغییری بزرگ است. حیوانات مزرعه به سرکردگی خوک پیری به نام «میجر» برانگیخته می‌شوند تا بر ارباب انسان خود بشورند. میجر پیر با سخنرانی‌های غرای خود، داد دفاع از حقوق حیوانات سر می‌دهد و از آرمانی می‌گوید که حیوانات را آزاد از بهره‌کشی انسان‌ها و برابر با هم می‌خواهد. در کنار میجر پیر سه خوک دیگر هستند که سخنان آتشین او را تئوریزه می‌کنند و به خورد حیوانات دیگر می‌دهند. این سخنان درهم و احساسات‌برانگیز میجر پیر در قالب نظریهٔ «حیوان‌گرایی» تدوین می‌شود تا حیوانات مزرعه، آرمانی مدون برای پیروزی داشته باشند و مطمئن که خونشان پایمال نخواهد شد. حیوانات پیروز این حرکت تغییرخواهانه می‌شوند، اما این پیروزی ضامن پیروزی نهایی آن‌ها در رسیدن به آرمان‌های حیوان‌گرایانه خواهد بود؟ از این‌جای داستان به بعد جورج اورول، تلخ‌ترین تجربه‌های بشری پس از انقلاب روسیه را از زبان حیوانات بازگو می‌کند؛ اینکه مسیر انقلاب برابری‌جویانهٔ کمونیستی چگونه به چیزی عکس خود تبدیل می‌شود که مانندش حتی در سرمایه‌داری‌ترین سیستم‌های عالم هم پیدا نمی‌شود. پایان داستان البته به واقعیتی فراتر از شکل سیستم‌ها اشاره می‌کند.

کتاب صوتی مزرعه حیوانات یک رمان تمثیلی و پادآرمانشهری است؛ طنزی سیاسی و کنایی که نقاط تیرهٔ دنیای سیاست را هدف گرفته است. انتخاب‌ هوشمندانهٔ اورول و استفاده‌ از حیوانات به‌عنوان شخصیت‌های اصلی علاوه‌بر پرکشش‌کردن داستان و جذابیت‌بخشیدن به آن، اثری جهان‌شمول پدید آورده است. تیغ تیز نقد اورول پیش و بیش از همه رو به‌سوی تفکر تمامیت‌خواهانه داشته و حتی پرچمی که انقلابیان مزرعهٔ حیوانات برمی‌گزینند تطبیقی واضح با پرچم شوروی دارد، اما نمی‌توان دیگران را از نقد او مبرا دانست. اورول در گزینش لحن شخصیت‌های داستان نیز دقتی تحسین‌برانگیز داشته است؛ برای نمونه خوک‌های منفعت‌طلب و ریاکار برای برآوردن نیات خود و فریفتن حیوانات از کلمات و جملات پیچیده و پوچ اغواکننده استفاده می‌کنند. مزرعهٔ حیوانات هر خصوصیتی را که یک رمان جذاب و پرمخاطب باید داشته یاشد، در خود دارد. مختصر و جذاب است با لحنی شیرین و طنز، پر از نکات نغز و پرمغز که هیچ تاریخی برای انقضا نمی‌شناسد.

شنیدن کتاب صوتی مزرعه حیوانات با صدای سهراب پاکزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی انگلستان و قالب رمان تمثیلی-سیاسی و دوستداران صدای سهراب پاکزاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

نظرات کاربران

rana zibayi
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

فکر خوبیه از خوانندگان معروف بخوایم برامون کتاب بخونن. شنیدن کتاب با صدای دلنشین خواننده ها خیلی خوبه

reza zamani
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

خیلی ایده جالبیه که خواننده های مطرح کشورمون کتاب های خوب دنیا رو بخونن. وقتی استعدادش رو دارن چرا که نه

sara
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

بنظرم ترجمه خوبی داشت کتاب و صدای گوینده هم دوست داشتم

زهرا
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

سهراب پاکزاد جز خواننده هایی هست که صدای زیبایی داره و قطعا میتونه کتاب های زیاد دیگه ای رو هم با صدای خوبش برامون بخونه

hana delbari
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

ترجمه روان. گویش عالییی

ali kamali
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

نمونه صوتی رو گوش کردم و واقعا جذبم کرد که کامل گوش کنم

ali
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

کتاب جذاب، ترجمه خوب و گویش عالی. پسندیدم

kamal
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

این کتاب جز بهترین کتاب هایی هست که تا حالا خوندم. صوتیش رو هم بدم نمیاد گوش بدم

saba rahayi
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

نمونه صدا رو گوش کردم بنظرم صدای خوبی دارن. دوست دارم کتاب رو کامل گوش کنم

sanaz rahbari
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

صدای خوبی دارن ایشون بنظرم صداشون مناسب خوب. تبریک بابت این انتخاب

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۳۶۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۳۶۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان