دانلود کتاب صوتی سم زدایی دوپامین با صدای مجید قائدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سم زدایی دوپامین اثر تیبو موریس

دانلود و خرید کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

معرفی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

کتاب صوتی «سم زدایی دوپامین» نوشتهٔ تیبو موریس با گویندگی مجید قائدی و ترجمهٔ گروهی از مترجمان در نشر مسیر سبز رشد منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

شما به‌احتمال فراوان مشکلی با بازی‌های ویدئویی یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی در گوشی همراهتان ندارید. در‌واقع بدون‌شک می‌توانید گوشی‌تان را در دست بگیرید و ساعت‌ها هر‌کدام از این فعالیت‌ها را انجام بدهید، بدون آنکه تمرکزتان را از دست دهید. اما نیم‌ساعت درس خواندن چطور؟ خیلی سخت‌تر است، نه؟ یک‌ساعت کار کردن چطور؟ به‌نظر می‌رسد چندان جذاب نباشد.

ممکن است بگویید دلیلش واضح است: فعالیت‌هایی چون دیدن تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و… آسان هستند و نیاز به تلاش و انرژی زیادی ندارند؛ در‌حالی‌که فعالیت‌هایی مثل مطالعه، ورزش‌کردن، راه‌اندازی یک کسب‌وکار و… سخت هستند و نیاز دارند برای انجام آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشید.

اما به نظر می‌رسد بعضی از افراد هیچ مشکلی با مطالعه، ورزش کردن یا کار‌کردن روی پروژه‌هایشان ندارند. سؤالی که در این لحظه پیش می‌آید این است که چطور بعضی‌ها انگیزهٔ بیشتری برای انجام کارهای سخت و دشوار دارند؟ آیا راهی برای آسان‌کردن کارهای سخت وجود دارد؟

برای پاسخ به این سؤال باید نگاهی به یک هورمونی در مغز به نام دوپامین (Dopamine) بیندازیم که انتقال‌دهندهٔ انگیزه‌ها و پیام‌ها در اعصاب است.

دوپامین اغلب به‌عنوان مولکول لذت شناخته می‌شود. اما می‌توانیم بگوییم که ایجاد لذت، به‌طور دقیق کاری نیست که این هورمون انجام می‌دهد. دوپامین هورمونی است که ما را وادار می‌کند چیزی را بخواهیم. این خواستن و تمایل است که به ما انگیزهٔ بلند‌شدن و انجام‌دادن کارها را می‌دهد. هر‌کاری که انجام می‌دهیم، حتی آب‌خوردن وقتی که خیلی تشنه هستیم می‌تواند به‌اندازهٔ زیادی دوپامین آزاد کند. در‌حال‌حاضر اکثر مردم به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، انجام بازی‌های کامپیوتری و موبایلی اعتیاد دارند و این باعث می‌شود که ساعت‌های زیادی در حال آزاد‌کردن دوپامین باشند و همین مسئله حساسیت ما به دوپامین را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود از اتفاقات ساده‌تر لذت نبریم.

حال راه‌حل چیست؟ سم‌زدایی دوپامین.

در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید‌، از تحریک‌شدن مداوم توسط محیط اطرافتان جلوگیری کنید و متمرکز‌تر به وظایف مهمتان بپردازید و موفق‌تر شوید.

کتاب صوتی سم زدایی دوپامین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

دربارهٔ تیبو موریس

تیبو موریس نویسنده بیش از ۲۰ کتاب از جمله پرفروش ترین کتاب‌های آمازون، «مربی خودت باش» است که نزدیک به ۲۰۰هزار نسخه فروخته است و به بیش از ۱۰ زبان از جمله فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، تایلندی و روسی ترجمه شده است. مأموریت تیبو کمک به مردم عادی برای دستیابی به نتایج خارق‌العاده است. اگر کتاب‌های کاربردی و الهام‌بخش ساده را دوست دارید و متعهد به بهبود زندگی خود هستید، کار او را دوست خواهید داشت.


نظرات کاربران

Bahram Hy
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

اگر حتی همین ی نکته اصلی ک ما تو ی چرخه بی انتهای لذت جویی پوچ گیر افتادیمو درک کنید کلی زندگیتون دگرگون میشه.

hanie
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

واقعا عالی بود. منو با تله های ذهنی که گرفتارش بودم آشنا کرد. توصیه میشه

nazanin
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

به نظرم کتاب فوق العاده ای بود شاید مطالب جدید و عجیب غریبی نداشته باشه ولی چینش مفید و کاربردی برای توسعه ی فردی و بهبود اوضاع زندگی داره برای اینکه بدونیم چجوری ارامش روحی رو به زندگیمون برگردونیم خیلی

- بیشتر
shokufe
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

شاید ۵۰ درصد متن کتاب مواردی هست که داخل دوره‌های آموزشی موفقیت و توسعه فردی گفته شده. اما فهرست منظم کتاب که باعث دسته‌بندی درست مطالب برای من شد من رو وادار کرد که پیشنهاد کنم کتاب رو. گویندگی کتاب هم

- بیشتر
زهرا
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

برای افراد مضطربی که اعتیاد به رسانه ها دارن میتونه فوق العاده باشه برای من که فوق العاده مفید بود

شقایق خیری
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

شما همین مطالبو با عنوان توسعه فردی الان میتونید تو اینستا به فروش بگذارید. واقعا خوب بودن، شبیه یه دور باطل شده بعضی از زندگی ها که نیازه ازش نجات پیدا کنن و این کتاب مسیر نجات پیدا کردن رو گفته. خیلی

- بیشتر
ario barzan
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

اگ عمل گراباشیم خوبه

کاربر ۳۸۲۳۸۵۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

به عنوان یک روانشناس گوش دادن این کتاب را حتما توصیه می کنم

کاربر ۵۴۳۲۲۷۴
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

کوتاه ؛گویا؛ مفید

Sadaf hosseini
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

با احترام به نظر دوستان، راهکارها کاملا بدیهی هستن و به هیچ عنوان مطلب خاصی ارایه نمیشه.

زمان

۵۶ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۶ دقیقه

حجم

۱۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۸,۴۰۰
۳۰%
تومان