دانلود کتاب صوتی رهایی با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رهایی اثر ویرجینیا وولف

دانلود و خرید کتاب صوتی رهایی

گوینده:شهره روحی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی رهایی

کتاب صوتی رهایی، نوشته نویسنده مشهور انگلیسی ویرجینیا وولف است که با ترجمه صبا رستگار و صدای شهره روحی منتشر شده است. این کتاب گزیده‌ای از جستارهای نویسنده است که به چرایی منع زنان از حضور در اجتماع‌ و محدودیت‌های آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب رهایی

ویرجینیا وولف از بنیان‌گذاران بنیادِ بلومزبری بود، بنیادی که جان مینارد کینز (اقتصاددان)، ای. ام. فورستر (نويسنده) و لیتون استراچی (منتقد ادبى) از دیگر اعضای آن بودند.

ویرجینیا وولف در کتاب رهایی، به این موضوع پرداخته است که چرا نیمی از مردم جهان، یعنی زنان نمی‌توانند آزادانه زندگی کنند و همیشه باید ساکت باشند؟ او در این کتاب که گزیده‌ای از کتاب‌های دیگر او یعنی اتاقی از آن خود، امواج خیابان‌گردی و چند جستار دیگر است می‌خواهد به زنان کمک کند از دوران سنت گذر کنند و بتوانند همراه مردان وارد دنیای مدرنی شوند که ورودشان را ممنوع کرده‌اند.

وولف زمانی کتاب می‌نوشت که زنان اجازه ورود به دانشگاه‌هایی مانند کمبریج و آکسفورد را نداشتند، خود او هم به دانشگاه نرفته بود و از این موضوع که برادران و دوستان مذکرش این امکان را که او محروم بود در اختیار داشتند همیشه ابراز ناراحتی می‌کرد.

وولف معتقد بود حتی در زمینهٔ کاری ادبیات، معمولاً از زنان انتظار می‌رود که زندگی‌نامه پدران خود را بنویسند یا مکاتبات آنان را ویرایش کنند. ویرجینیا پس از مرگ پدرش در ۲۲ سالگی‌اش و زمانی که توانست از زیر سلطه برادر ناتنی‌اش جورج داک ورت آزاد شود، استقلال تازه‌ای را تجربه کرد و همیشه از این موضوع آگاه بود که محدودیت‌های زنان چطور می‌تواند جلوی نبوغ آن‌ها را بگیرد. او همیشه می‌گفت زنان بدون اتاقی از آن خود و پول نمی‌توانند خلاقیت‌هایشان را پیدا کنند. این کتاب بخشی از گفتارهای او درباره زنان است.

شنیدن کتاب رهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به آثار ویرجینیا وولف و دوستداران مطالعات زنان از شنیدن این کتاب لذت می‌برند.

درباره ویرجینیا وولف

آدلاین ویرجینیا وولف ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ در لندن متولد شد. او بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به‌سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته تحریر درآورده است. بسیاری از آثار او به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده‌اند و نگاه فمینیستی او را بازتاب می‌دهند.

برادران او برای تحصیل به کمبریج فرستاده شدند، اما او به دلیل ممنوعیت‌های جنسیتی تحصیلات رسمی نداشت و در منزل با معلم خصوصی و کتابخانه غنی پدرش از جوانی دیدگاه‌های ادبی خود را که متمایل به شیوه‌های بدیع نویسندگانی چون جیمز جویس، هنری جیمز و مارسل پروست بود تقویت کرد.

او در سال ۱۹۱۲ با لئونارد وولف کارمند پیشین اداره دولتی سیلان و یکی از دوستان برادرش ازدواج کرد و همراه با همسرش انتشارات هوکارث را در سال ۱۹۱۷ تأسیس کردند انتشاراتی که آثار نویسندگان جوان و گمنام آن هنگام مانند کاترین منسفیلد و تی. اس. الیوت را منتشر کرد.

او در طول زندگی با بیماری افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، ویرجینیا وولف طی جنگ‌های اول و دوم جهانی بسیاری از دوستان خود را از دست داد که همین موضوع بیماری او را تشدید می‌کرد و در نهایت ۲۸ مارس ۱۹۴۱ به زندگی خود پایان داد.

معرفی نویسنده
عکس ویرجینیا وولف
ویرجینیا وولف
انگلیسی | تولد ۱۸۸۲ - درگذشت ۱۹۴۱

آدلاین ویرجینیا وولف، بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای را به رشته تحریر درآورده است. آدلاین ویرجینیا استیون در سال ۱۸۸۲ در لندن به دنیا آمد. مادر او جولیا پرینسپ استیون، از زیبارویان مشهور زمان خود بود و پدر او سر لسلی استیون، نویسنده، منتقدِ برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا، از فیلسوفان مشهور لاادریگرا و کوهنوردی معروف بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان