دانلود و خرید کتاب رهایی ویرجینیا وولف ترجمه صبا راستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی اثر ویرجینیا وولف

کتاب رهایی

معرفی کتاب رهایی

کتاب رهایی، جستارهایی مختلف و متفاوت از میان آثار ویرجینیا وولف است که به چرایی منع زنان از حضور در برخی از اجتماع‌ها و حصارهای متفاوت می‌پردازد. این اثر را با ترجمه صبا رستگار می‌خوانیم. 

درباره کتاب رهایی

ویرجینیا وولف در کتاب رهایی، به این موضوع پرداخته است که چرا نیمی از مردم جهان، یعنی زنان نمی‌توانند آزادانه زندگی کنند و همیشه به سکوت محکومند؟ او در این کتاب که منتخبی از کتاب‌های دیگر او، اتاقی از آن خود، امواج خیابان گردی و چند جستار دیگر است، به دلایل این منع می‌پردازد و در کنارش، شرایط رهایی از این حصارها را به زنان و دیگر علاقه‌مندان یادآوری کند. 

کتاب رهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی و دوست‌داران مطالعات زنان از خواندن این کتاب لذت می‌برند. 

درباره ویرجینیا وولف

آدلاین ویرجینیا وولف ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ در لندن متولد شد. او بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به‌سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته تحریر درآورده است. بسیاری از آثار او به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده‌اند و نگاه فمینیستی او را بازتاب می‌دهند. او در طول زندگی با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت ۲۸ مارس ۱۹۴۱ به زندگی خود پایان داد. 

بخشی از کتاب رهایی

مسلما او هیولایی عجیب و غریب بوده که هر کسی با خواندن کتاب‌های تار یخدانان در وهله‌ی اول و پس از آن با خواندن آثار شاعران آن را می‌ساخته ــ کرمی که مثل عقاب بال دارد؛ روح و زیبایی زندگی در آشپزخانه که پیه و چربی را تکه تکه می‌کند. اما این هیولاهایی که برای خیال پردازی جالب‌اند، در واقعیت وجود خارجی ندارند. برای آن که کسی بتواند آن ها را به زندگی بیاورد باید همزمان و در یک لحظه هم شاعرانه و هم بی روح فکر کند، و از این رو با واقعیت ارتباط داشته باشد ــ او خانم مارتین است، سی و شش ساله، با لباس آبی، کلاه سیاهی به سر دارد و کفش‌های قهوه‌ای به پا؛ ولی هنوز جنبه‌ای داستانی در او وجود دارد ــ این که او رگی است که همه نوع روح و نیرویی به طور دائمی در او پیش می‌رود و جلوه می‌کند. در لحظه‌ای که کسی سعی می‌کند تا این شیوه را در مورد زنان دوره ی الیزابت پیش بگیرد، شاخه‌ای از روشنگری شکسته می‌شود؛ فرد با کمبود واقعیت‌ها مواجه می شود. هیچ اطلاعات دقیقی در دست نداریم و هیچ چیز در مورد او [زن] کاملا حقیقی و قرص و محکم نیست. تاریخ به ندرت به او توجهَ دارد. و من دوباره به سراغ پروفسور تریویلین رفتم تا ببینم از نظر او تاریخ چیست. با نگاهی به سرفصل‌هایش جواب این سؤال را پیدا کردم ــ دادگاه ده اربابی و شیوه های کشاورزی در مزرعه‌های باز ... سیسترسی‌ها و پرورش گوسفند ... جنگ‌های صلیبی ... دانشگاه ... مجلس عوام ... صد سال جنگ ... جنگ رزها ... دانشمندان رنسانس ... انحلال صومعه‌ها ... کشمکش‌های ارضی و مذهبی ... خاستگاه قدرت دریایی انگلیس ... ناوگان ... و غیره. 

گهگاهی اسم زنی آورده می‌شود، یک الیزابت، یا یک مری؛ ملکه یا بانویی بزرگ.  اما به هیچ وجه زن طبقه‌ی متوسط بی چیز، که جز مغز و شخصیت چیزی در اختیارش نیست در هیچ یک از حرکت‌های بزرگی که یک جا جمع شده و دیدگاهی تاریخی نسبت به گذشته به ما می‌دهند نقشی نداشته است.

معرفی نویسنده
عکس ویرجینیا وولف
ویرجینیا وولف
انگلیسی | تولد ۱۸۸۲ - درگذشت ۱۹۴۱

آدلاین ویرجینیا وولف، بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای را به رشته تحریر درآورده است. آدلاین ویرجینیا استیون در سال ۱۸۸۲ در لندن به دنیا آمد. مادر او جولیا پرینسپ استیون، از زیبارویان مشهور زمان خود بود و پدر او سر لسلی استیون، نویسنده، منتقدِ برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا، از فیلسوفان مشهور لاادریگرا و کوهنوردی معروف بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۵۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان