دانلود کتاب صوتی مادری که کم داشتم با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مادری که کم داشتم اثر جاسمین لی کوری

دانلود و خرید کتاب صوتی مادری که کم داشتم

معرفی کتاب صوتی مادری که کم داشتم

کتاب صوتی مادری که کم داشتم نوشتهٔ جاسمین لی کوری و ترجمهٔ فهیمه سادات کمالی و با صدای سحر بیرانوند است و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی راهنمایی برای خودسازی و یافتن عشق گم‌شده است.

درباره کتاب صوتی مادری که کم داشتم

در زندگی ما، تجربیات معدودی وجود دارند که به‌اندازهٔ احساساتی که در قبال مادرمان داریم عمیق باشند، احساساتی که بر شانه‌هایمان سنگینی می‌کنند. ریشه‌های بعضی از این احساسات در زوایای تاریک تجربیات پیشاگفتاری‌مان گم شده‌اند. شاخ و برگ‌های این تجربه‌ها هر کدام به‌سویی رفته‌اند؛ برخی یادآور لحظات آفتابی و درخشان هستند و برخی شاخه‌های دیگر که شکسته شده‌اند ما را گرفتار لبه‌های تیز و زِبرشان می‌کنند. مادر موضوع ساده‌ای نیست.

هر رابطه‌ای که به پیچیدگی رابطهٔ مادر و فرزند باشد دربرگیرندهٔ عشق و نفرت است. بیشتر بچه‌های کوچک، در صورتی که خواسته‌ها و نیازهایشان برآورده نشود، لحظاتی از مادرشان احساس نفرت می‌کنند، با اینکه به‌خاطر پیوند شکننده‌شان با او جرئت ندارند چنین احساسی را ابراز کنند و تقریباً تمام کودکان نسبت به مادرشان احساس عشق می‌کنند، حتی اگر این عشق مدفون شده یا مقابلش دیواری کشیده شده باشد. 

نویسنده این کتاب می‌خواهد بگوید علی‌رغم وجود عواملی چون تولد کودک، پیوند او با پدر و کفایتش در جایگاه والد،‌ تأثیرات محیطی و ژنتیکی بر فیزیولوژی اولیهٔ کودک،‌ سازوکارهای خانوادگی و رویدادهای مهم در خانواده همچون بیماری جدی و نگرانی‌هایی که در سطح وسیع‌تر فرهنگی وجود دارد، «تأثیر مادر بی‌بدیل است». مادری دلسوز، توانا و مراقب می‌تواند سایر نواقص را جبران کند و فقدان چنین مادری احتمالا خود بزرگ‌ترین نقص محسوب می‌شود، زیرا وقتی مادر کارش که عظیم‌تر از زندگی و لازمهٔ آن است را انجام ندهد، کودکان دچار کاستی‌های چشمگیری در شالوده‌هایشان می‌شوند.

نویسنده با تمرکزش بر مادر نمی‌خواهد گناه و مسئولیت را بر سر او تلنبار کند، بلکه توجهش به این دلیل است که نشان دهد کیفیت مادرانگی که ما دریافت می‌کنیم، با تمام قدرت، رشد ما را شکل می‌دهد. 

کتاب پیش رو سه بخش دارد: قسمت اول خواسته‌های کودکان از مادرانشان را بررسی می‌کند. این بخش به مشخصه‌های مادرانگی خوب و اهمیت این اولین دلبستگی می‌پردازد. در قسمت دوم، ما یاد می‌گیریم که وقتی در مادری‌کردن خطایی روی می‌دهد چه اتفاقی می‌افتد،‌ اثرات بی‌اعتنایی یا آزارگری عاطفی چیست و چه چیزهایی باعث می‌شوند که مادران این‌گونه به فرزندانشان لطمه بزنند. قسمت سوم به موضوع التیام‌یابی می‌پردازد. فصل‌های این قسمت در ابتدا مروری اجمالی دارد بر فرایند التیام‌یابی و سپس روان‌درمانی،‌ والدگری دوباره برای کودک درون و جبران نیازهای برآورده‌نشده، و برقراری ارتباط با مادر در بزرگ‌سالی را کندوکاو می‌کند.

تمریناتی در این کتاب آمده که انجامش اختیاری است. به‌علاوه در طول کتاب وقفه‌هایی وجود دارد که از شما می‌خواهد مطالب را هضم کرده و دربارهٔ موقعیت خودتان بیندیشید. 

از مزایای مهم خواندن این کتاب به‌دست‌آوردن چیزهایی است براساس درک خودتان و نیز التیام‌بخشیدن به خودتان. در اینجا شما خودتان باید مراقب خودتان باشید. به همین دلیل اگر کارکردن روی مطلب بخصوصی برایتان اضطراب‌آور است،‌ به پشتیبانی‌های احتمالی موردنیازتان فکر کنید. صرفاً با عهده‌گرفتن کاری که در هر زمانی از پسش برمی‌آیید، تمرین کنید برای خودتان مادر خوبی باشید. 

این کتاب چهار هدف دارد:

کمکتان می‌کند تصویر واضح‌تری از چیزی که از مادرانگی دریافت کردید به دست بیاورید.

کمکتان می‌کند تا ببینید بین تجربه‌ای که از مادرانگی داشتید و مشکلاتتان در زندگی چه ارتباطی وجود دارد. در این صورت، متوجه می‌شوید چیزهایی که فکر می‌کردید نقص‌های شخصی‌تان است می‌تواند به کمبودهای مادرانگی ربط پیدا کند، و این خودسرزنشگری را در شما تسکین می‌دهد.

پیشنهاداتی ارائه می‌کند برای اینکه چگونه این کمبودها را جبران کنید، مثلا از طریق روش‌های درمانی،‌ برقراری روابط نزدیک، یا تأمین کاستی‌ها برای خودتان.

در نهایت این کتاب صوتی کمکتان می‌کند تا تصمیم بگیرید که چطور رابطهٔ خود را با مادرتان به‌عنوان یک بزرگ‌سال پیش ببرید و ابزارها و انتخاب‌های بیشتری در مقایسه با ابتدای کار در اختیارتان قرار می‌دهد.

 ما می‌توانیم کودک دوست‌نداشتنی درونمان را التیام بخشیم و خود تبدیل به بزرگ‌سالی توانمند و دوست‌داشتنی شویم. این سفر ارزش رفتن دارد.

شنیدن کتاب صوتی مادری که کم داشتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به مادرانی که دوست دارند برای فرزندان خود بهترین باشند و همچنین هر کسی که فکر می‌کند باید رابطهٔ خود را با مادرش بازیابد، پیشنهاد می‌کنیم.

امیدواریم با شنیدن این کتاب صوتی درک بهتری از خودتان پیدا کنید و از همه مهم‌تر برای کامل‌شدن رشدتان کارهای لازم را انجام دهید و زخم‌هایی را که ناشی از مادرانگی ناکافی بوده التیام بخشید. اگر شما به‌قدر کافی مادری ندیده‌اید، کارتان دو برابر خواهد بود:‌ زخم‌های خودتان را التیام بخشید و مسیری متفاوت از مادرتان برای بودن در کنار فرزندتان بگشایید.

درباره جاسمین لی کوری

جاسمین لی کوری روان‌درمانگر و نویسندهٔ چند کتاب دربارهٔ خوددرمانگری است. تخصص او در زمینهٔ کمک به بزرگ‌سالانی است که در کودکی نادیده گرفته شده یا مورد آزار قرار گرفته‌اند. او در دانشکده‌ها و مدارس حرفه‌ای تدریس می‌کند و در فعالیت‌های خصوصی و آژانس‌های خدمات انسانی نیز فعالیت دارد. کوری مقالات متعددی در حوزهٔ روان‌درمانی نوشته است. از جمله کتاب‌های او التیام آسیب روانی و مادری که کم داشتم است.

بخشی از کتاب صوتی مادری که کم داشتم

مادر اولین راه ارتباطی ما با دنیاست. در اینجا، ما از شباهت مادر به اقیانوسی که از آن پدید آمده‌ایم صحبت نمی‌کنیم، بلکه تمرکزمان بر روی دلبستگی بی‌واسطه به مادر است. مثل ته قایقی که صدف‌ها به آن می‌چسبند، مادر نیز همچون شکم کشتی است که کودک با اطمینان خاطر به آن می‌چسبد.

گاهی کودکان نوپا و بچه‌های کوچکی را می‌بینیم که با اطمینان خاطر به مادرانشان چسبیده‌اند. آن‌ها با مادرانشان تماس فیزیکی دائمی دارند، از سر و کولش بالا می‌روند، بغلش می‌کنند و بدنش را می‌مکند. حتی بچه‌های بزرگ‌تر وقتی‌که می‌ترسند، دست مادر را می‌گیرند. در ادامه می‌خوانیم که دلبستگی فقط از طریق تماس بدنی ایجاد نمی‌شود، بلکه در نتیجهٔ هم‌آهنگی مادر با کودک و پاسخگویی متقابل او به نیازهای کودک شکل می‌گیرد.

دلبستگی در بچه‌های کوچک این حس را ایجاد می‌کند که من متعلق به تو هستم. و چون متعلق به تو هستم، جایی برای خودم دارم. بدون چنین حسی، ما تا بزرگ‌سالی سرگردان و گم‌گشته می‌مانیم. یکی از مراجعه‌کنندگانم بیان می‌کرد که احساس می‌کند مثل تخته چوبی روی دریا رها شده است؛‌ دیگری آن‌قدر از مادرش بریده بود که احساس می‌کرد از زیر بتهٔ کلم پیدا شده است، یا شاید هم چنین بود. این حالات منجر به احساس تنهایی شدید، بیگانگی و عدم تعلق می‌شود.

بچه‌ای که وابستگی ایمن به مادر داشته باشد احساس می‌کند با امنیت نگهداری می‌شود. این عملکرد با عملکرد مادر به‌منزلهٔ اولین پاسخگو هم‌پوشانی دارد، زیرا عمدتاً در صورت پاسخگوبودن مادر به نیازهای کودک است که دلبستگی شکل می‌گیرد.


نظرات کاربران

پورخاندانی
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

این کتاب با پایه ی پژوهشی مناسب و به صورت روش مند،سه دسته مخاطب را با خواستگاه های متفاوت به خود جلب خواهد کرد: مادران جوان و جویای روش های صحیح مادری، انسان هایی که در ارتباطات عاطفی و مهرورزی

- بیشتر
ارشادی
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

کتاب تخصصی ایه که به زبان عمومی نوشته شده وخودیاری

سين مثل سحر
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

اگر زن هستید،اگر مرد هستید ،اگر درمانگر هستید ،اگر تراپی میرید،اگر مادر هستید ،اگر قراره مادر بشید بهتون پیشنهاد می کنم این کتاب و بخونید و لطفا تعصب و موقع خوندن این کتاب فراموش کنید اما باید بگم ممکنه کتاب

- بیشتر
Farnoosh Manteqi
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

خیلی خوبه این کتاب،مخصوصا برای کسایی که فکر میکنن مادر خیلی خوبی داشتن و خودشون مشکل دارن.

فاطمه یسنا
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

خیلی غم انگیز بودش

یوسف‌پور
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

تمام تقصیرات عالم افتاده گردن مادر! این‌قدر دور از ذهنمه که اصلا نمی‌تونم کتاب را ادامه بدم. دنیا بیش از حد غمگین و حتی غیرواقعی می‌شه اگر یک مادر، تنها و تنها مسئول تمام بدبختی‌ها یا حتی خوش‌بختی‌های فرزندش باشه.

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۵۱۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۵۱۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان