دانلود کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان با صدای فریاد موسویان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان اثر کرامت موللی

دانلود و خرید کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان

نویسنده:کرامت موللی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۲از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان

کتاب صوتی «مبانی روان کاوی فروید لکان» با ترجمهٔ کرامت موللی و گویندگی فریاد موسویان در آوانامه منتشر شده است. در اين کتاب تلاش شده است اصول عمدهٔ روان‌کاوی فروید و لَکان در حد امکان به نحوی جامع بررسی شود. مندرجات این کتاب حاکی از آن هستند که روان‌کاوی از جمله تنها شعب علمی است که توانسته است دقت و جدیت علمی را با اصول انسانی تلفیق کند اما با گذشت بیش از صد سال از کشف ضمیر ناآگاه هنوز روان‌کاوی جای خود را به خوبی در بطن فرهنگ ایرانی نیافته است.

درباره کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان

 در دوره‌ای که با سرعتی این چنین سرسام‌آور شاهد گسترش علوم عصبی هستیم، روان‌کاوی از معدود سنگرهایی است که همچنان در مقابل این علوم ایستادگی کرده به دفاع از انسانیت آدمی می‌پردازد. چنان که می‌دانیم علوم عصبی بر اساس این اصل استوارند که پدیدارهای نفسانی مترتب بر تحریکات یاخته‌های عصبی هستند و روزی در خدمت درک و کنترل کامل انسان درخواهند آمد ولی صحبت بر سر نحوهٔ این درک و حقانیت چنین کنترلی است.

«لکان برای وجود نفسانی آدمی قائل به سه وجه اساسی است: ساحت رمز و اشارت، حیث خیالی و حیث واقع. چنانکه بعدا خواهیم دید ساحت رمز و اشارت به طور اعم بر زبان تکلم و به طور اخص بر اسم دلالت متکی است. حیث خیالی مجموعه‌ای است مبتنی بر رابطه‌ٔ تحریف‌آمیز آدمی با عالم و آدم و تصویر خصوص اصلی آن را تشکیل می‌دهد. حیث واقع نیز وجهی است اساسی از وجود آدمی که افق و محدوده‌ٔ واقعیت خاص او را تعیین می‌کند. این تعین به نحوی است که از حیطه‌ی ساحت رمز و اشارت برون فکنده شده و قابلیت نامیدن از آن سلب شده است.»

کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب هم برای افراد مبتدی هم برای کسانی که به شکل حرفه‌‌ای روان‌کاوی را دنبال می‌کنند، مفید است. 

بخشی از کتاب صوتی مبانی روان کاوی فروید لکان

 نیاز کودک بلافاصله توسط مادر به‌عنوان نشانۀ درخواست نوزاد از شخص او تفسیر و تعبیر می‌شود. برای مادر نیاز کودک پیامی است واقعی، پیامی که خطاب به او اظهار می‌شود ولی درخواست نوزاد درواقع میل و تمنّای خودِ مادر است. در اینجا مادر آرزو و تمنّای خود را به‌صورت واژگونه ازسوی طفل دریافت می‌کند. تمنّایش همچون نامه‌ای است که به‌وسیله خود او نگارش شده ولی هنگامی که آن را دریافت می‌کند بدان تصوّر است که نویسندۀ نامه کسی جز کودکش نیست. این نیازها منحصر به احتیاجات اوّلیه و زیستی (بیولوژیک) کودک نیست. 

غالباً دستگاه نفسانی کودک را به آنچه رِفلِکس‌های اوّلیّه می‌خوانند محدود می‌کنند. ولی مشاهدۀ سادۀ کودک نشان‌دهندۀ آنست که از بَدو تولّد موجودی انسانی است و درعالَم زبان و کلام غوطه‌ور می‌باشد. نوزاد به‌محض خروج از زهدانِ مادر توجّه خاصی به کلام انسانی دارد و در مقابل اضطراب حاصل از خروج از رحم و کشف عالَم خارج کافیست که او را مخاطب قرار دهیم تا گریه و فریادِ حاصل از عُسرت و درماندگی خود را متوقف نموده باتوجّه فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی به سخنان ما گوش فرادهد. 

کلام برای او همان قدر اهمیت دارد که شیر مادر. مادران به خوبی به این نکته آگاهند و می‌دانند که نوزاد نیاز به سخن دارد و می‌بایست با او صحبت کرده مبادلۀ کلامی داشت. اگر این نکته را درنظر آوریم که نزد هَیدِگِر ذات زبان تکلّم در استماع است و نه در بیان صوتی آن در آن‌صورت به اهمیت این امر آگاهی بیشتری می‌یابیم که نوزاد از بدو تولّد تعلقّی ذاتی و اساسی به زبان تکلّم دارد و چنان نیست که بتوان ذات او را به حیوانیتش محدود کرد. مشاهدۀ سادۀ کودک حاکی از آن است که نگاه او مملوء از حیرت و شگفتی فوق‌العاده‌ای است که توجّه هربیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

نظرات کاربران

Mo
۱۴۰۲/۰۱/۲۲

سعی کرده تا افکار لاکان و فروید رو متناسب با فرهنگ ایرانی و فارسی زبان، بومی سازی کنه اتفاقی که به نظر من به شدت به صورت مسخره و سطحی انجام شده!

زمان

۱۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۹۶۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۹۶۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان