دانلود کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن با صدای امیرحسین جعفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن اثر آذردخت مفیدی

دانلود و خرید کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

معرفی کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن

کتاب صوتی حکمت بالغانه زیستن نوشته آذردخت مفیدی است که با صدای امیرحسین جعفری منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید با عواطفتان روبه‌رو شوید.

درباره کتاب حکمت بالغانه زیستن

این کتاب سعی دارد به شما کمک کند مسیر زندگیتان را تغییر دهید. به شما یاد می‌دهد نسبت به گذشته و آینده کم‌ترین عاطفه را داشته باشید، این عواطف می‌تواند شادی، حسرت و دلسوزی و دلبستگی به گذشته باشد و یا ترس و اضطراب به آینده. 

این کتاب به شما یاد می‌دهد گذشته تنها برای این مسئله مفید است آن هم این است که شما اشتباهات خود را پیدا کنید و از آن‌ها درس بگیرید و آینده خواهد آمد و شما فرصت خواهید داشت در آن زندگی کنید پس از این دو بخش زندگی عبور کنید.

شنیدن کتاب حکمت بالغانه زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حکمت بالغانه زیستن

ترس

بشر در زندگی خود دو گونه ترس را تجربه می کند. در درجه اول یک ترس عینی (objective) دارد که بین انسان متمدن، انسان آغازین و حیوانات مشترک است و آن ترس از مرگ است؛ اما گونه دیگری از ترس وجود دارد و زمانی به وجود آمد که انسان در رابطه با انسان‌های دیگر و در جامعه قرار گرفت و آن ترس‌های ذهنی (subjective) است؛ مانند ترس از شکست، ترس از اشتباه، ترس از قضاوت دیگران، ترس از ترک شدن و و طرد شدن، ترس از مورد پرخاش واقع شدن، ترس از آسیب دیدن در رابطه، ترس از تنهایی، ترس از آینده و...

همه انسان ها این ترس‌ها را تجربه می‌کنند و این ترس‌ها تا حدی لازمه زندگی است، مثلاً اگر شما از شکست و اشتباه نترسید سعی نمی‌کنید در اجرای کار مشخصی همه جوانب آن را در نظر بگیرید و احتیاط لازم را به کار بندید. یا در روابط اجتماعی اگر نگران قضاوت دیگران نباشید، شاید آراستگی و اصول روابط اجتماعی را رعایت نکنید. یا اگر از ترک و طرد شدن در روابط عاطفی نترسید و حاضر نباشید برای نگه داشتن فرد مقابل تان به این روابط بها بدهید.

انسان‌ها از نظر داشتن چنین ترس‌هایی در یک طیف قرار می‌گیرند، از خیلی خفیف تا خیلی شدید. درست است که وجود این ترس‌ها تا حدی برای زندگی اجتماعی مفید است، اما زیاد که شود از ظرفیت و توانمندی انسان برای تجربه‌های جدید می‌کاهد و احساس ناامنی فرد را بالا می‌برد تا حدی که فرد شهامت زیستن و تجربه کردن را از دست می‌دهد و جلو رشد او گرفته می‌شود. گرچه میزان ترس در فرد مهم است، اما فاکتور تعیین کننده‌تر، نحوه برخورد با این ترس‌های ذهنی است. به طور کلی دو گونه رویکرد با ترس‌های ذهنی وجود دارد:

۱ـ روش هراسان (phobic) ـ ۲-روش ضد هراسان (counter phobic)

در روش هراسان، فرد از منبع ترس احتراز و فرار می‌کند. مثلاً اگر از شکست می‌ترسد، دست به عمل جدید نمی‌زند، مبادا که شکست بخورد. یا اگر از قضاوت دیگران بترسد دایم سعی می‌کند به دل همه راه پیدا کند. مبادا که با قضاوت بدی نسبت به خود روبه‌رو شود. یا اگر از آسیب دیدن در رابطه می‌ترسد، وارد رابطه نمی‌شود.

روش دوم، روش ضد هراسان است. در این روش فرد گرچه می‌ترسد، اما نه تنها از منبع ترس خود فرار نمی‌کند بلکه به این منبع حمله می‌کند، بدین معنا که خود را در معرض آن چه از آن می‌ترسیده قرار می‌دهد. این روش در مورد ترس عینی هم مصداق دارد. مثلاً روان‌شناسان دریافته‌اند که بسیاری از چتربازان افرادی هستند که از بلندی وحشت دارند. 

نظرات کاربران

M.Hakemi
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

نسخه فیزیکی رو خوندم.به تک تک دوستداران کتاب توصیه میکنم.بسیار خوب ،روان و مفید

زمان

۲ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۱۵۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۱۵۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
۱۶,۸۰۰
۳۰%
تومان