دانلود کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت اثر آلن لایتمن

دانلود و خرید کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

معرفی کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت اثری از آلن لایتمن است. این کتاب چهره جدیدی از زمان را به ما نشان می‌دهد و کمکمان می‌کند ارزشش کیفی زمان را درک کنیم. 

نسخه صوتی این اثر را با ترجمه شهاب‌الدین عباسی و صدای اشکان عقیلی‌پور می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

یکی از نگرانی‌های بزرگ ما، در دنیای امروز که بسیار پرسرعت است، اتلاف وقت است. سبک زندگی ما به طرزی دیوانه‌وار با سرعت پیش می‌رود و ما حتی نمی‌توانیم یک ساعت را بدون برنامه‌ریزی بگذرانیم. مدام باید نگران کارهایی باشیم که انجام نداده‌ایم. قدم زدن در پارک یا جنگل، بدون گوشی هوشمند کاری مسخره به نظر می‌رسد و غذا خوردن در یک رستوران یا نوشیدن قهوه در وقت استراحت با چک کردن ایمیل‌ها همزمان می‌شود. لپتاپ، موبایل و ... همراهان همیشگی ما در تعطیلات هستند. برنامه‌های درسی به شدت شلوغند و دانش‌آموزان و دانش‌جویان حتی فرصت تامل کردن به مسائلی که فراگرفته‌اند را هم ندارند. به نظر می‌رسد صرف کردن حتی یک دقیقه بدون برنامه‌ریزی هم کاری بیهوده و عبث به شمار می‌آید. چاره چیست؟ 

آلن لایتمن با فناوری مخالف نیست. شاید نام کتاب سبب شده باشد که ما فکر کنیم صرف لحظات زندگی به صورت بیهوده، ارزش است، اما او در پی این است ما به بخش‌هایی از وجود خودمان بازگردیم و از آن خلاقیت‌هایی استفاده کنیم که زمان آزادانه پرسه زدن ذهنی به کمکمان می‌آیند. 

لایتمن عقیده دارد ما در میان انبوه وسایل و تجهیزات از خود و خلاقیت‌های فردی‌مان دور شده‌ایم: «من معتقدم پشت فناوری، کل شیوه تفکر ما، شیوه بودن‌مان در جهان و خصلت‌های اجتماعی و روانی ما تغییر کرده. خیلی از ما نمی‌توانیم یک ساعت را هم بدون برنامه‌ریزی بگذرانیم؛ نمی‌توانیم ده دقیقه بدون انگیزش بیرونی، تنها در اتاقی بنشینیم؛ نمی‌توانیم بدون گوشی هوشمند در جنگل قدم بزنیم. این عارضه رفتاری، بخشی از مختصات پرصدا، پرسرعت، تکه‌تکه و یا زیادی متصل جهان مجهز است.»

درباره اهمیت زمان همیشه صحبت شده است. برخی معتقدند که وقت طلاست و برخی دیگر اعتقاد دارند که ارزش زمان، از طلا هم بیشتر است چرا که نمی‌توان آن را با پول به دست آورد. اما در نهایت، نتیجه یکی است. ما باید زمانی را برای خودمان داشته باشیم. زمانی که ذهنمان را از دغدغه‌های زندگی مدرن آزاد و رها کنیم. به وجود خودمان بازگردیم و به خلاقیتی اجازه بروز بدهیم که درست در همین زمان آزادی ذهنی خودش را نشان می‌دهد. در ستایش اتلاف وقت، از این زمان و ارزش و کیفیتش صحبت می‌کند. 

کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

در ستایش اتلاف وقت به ما کمک می‌کند تا نگاهمان را به زمان و زندگی تغییر دهیم. نگاهی که می‌تواند به ما کمک کند تا ارزش خود را بهتر بشناسیم و منابع انرژیو  خلاقیتمان را آزاد کنیم. بنابراین شنیدن این کتاب را به تمام کاربران طاقچه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن لایتمن

آلن لایتمن، فیزیک‌دان، رمان‌نویس و مقاله‌نویسی امریکایی،  ۲۸ نوامبر ۱۹۴۸ متولد شده است. او در دانشگاه پرینستون و مؤسسهٔ فناوری کالیفرنیا تحصیل کرد و از آن‌جا در رشتهٔ فیزیک نظری دکترا گرفت. لایتمن تابه‌حال پنج رمان، چندین مجموعه‌ مقاله، یک کتاب شعر، یک کتاب خاطرات و چندین کتاب در زمینهٔ علم نوشته است. رمان رؤیاهای اینشتینِ او کتابی پُرفروش در سطح بین‌المللی بود و به سی زبان ترجمه شد. آلن لایتمن یکی زا اعضای منتخب انجمن علوم و هنرهای امریکاست و تابه‌حال جایزه‌های متعدد، از جمله پنج دکترای افتخاری، دریافت کرده است. او همچنین بنیان‌گذار بنیاد هارپس‌وِل است که در زمینهٔ مساعدت به نسل جدیدی از رهبران زن در افریقای جنوبی فعالیت می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت 

آیا در دنیای امروز چند دقیقه تنها نشستن در اتاقی آرام، بدون تحریک خارجی، واقعاً غیرممکن است؟ خودتان امتحان کنید. چند سال قبل تعدادی از روان‌شناسان در دانشگاه ویرجینیا و هاروارد آزمایشی را روی دانشجویان انجام دادند. از تمام ۱۴۶ نفر شرکت‌کننده در این آزمایش خواسته شده بود در اتاقی آرام دوازده دقیقه تنها روی صندلی بنشینند. همهٔ وسایل الکترونیکی خارجی از جمله گوشی‌های هوشمند و ساعت را از آن‌ها گرفتند. بااین‌حال، یک نوع محرک بیرونی مجاز بود. کنار صندلی دکمه‌ای بود که وقتی فشارش می‌دادند شوکی الکتریکی به شرکت‌کننده وارد می‌کرد. پیش از شروع آزمایش از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود «فقط برای تمرین» آن را فشار بدهند. همهٔ آن‌ها اعلام کردند که شوک الکتریکی ناخوشایند بود و اگر امکان داشت از آن پرهیز می‌کردند. سپس آزمایش شروع شد. از افراد یکی‌یکی خواسته می‌شد «ده یا بیست دقیقه» روی صندلی بنشینند (آن‌ها نمی‌دانستند دقیقاً چه‌قدر طول می‌کشد، چون وسایل‌شان از آن‌ها گرفته شده بود)؛ فقط دو قانون وجود داشت نباید می‌خوابیدند و نباید از صندلی بلند می‌شدند. ولی می‌توانستند آن دکمه را فشار دهند. پژوهشگران متوجه شدند که شصت و هفت درصد مردها و بیست و پنج درصد زن‌ها به جای این‌که آرام بنشینند و فکر کنند، طی دوازده دقیقهٔ آزمایش به خودشان شوک وارد کردند.

البته شوک‌ها شکل‌های بسیاری دارند. تحریک و سروصدا و مشغولیت‌های چندگانهٔ شبکه ما را در معرض جریان ثابتی از شوک‌ها قرار می‌دهد و ما رفته‌رفته به این شوک‌ها عادت می‌کنیم. در واقع، بدن و مغز ما به نحوی عجیب ممکن است طوری تغییر کنند که ما عملاً به این شوک‌ها و اختلال‌ها نیاز داشته باشیم، مثل وابستگی به مواد مخدر. مگی جکسون در کتابش، حواس‌پرت، گزارش مستندی از حواس‌پرتی‌های فراوان در دنیای امروز ارائه کرده و نتیجه گرفته است که ما دیگر قادر نیستیم به هیچ‌چیزی «توجه کنیم». توجه طولانی‌مدت به چیزی ما را ناآرام و عصبی می‌کند. روان‌شناسان و متخصصان اطلاعات در دانشگاه کالیفرنیا (اروین) در مقاله‌ای با عنوان «بررسی ماهیت پراکنده‌کاری‌ها» گزارشی از این یافته ارائه کرده‌اند که کارگران طی روز کاری‌شان هر سه دقیقه وظیفه‌شان را تغییر می‌دهند. این همان اینترنت است. این وقفهٔ مدام ممکن است چیزی باشد که ما در وابستگیِ خوگرفتهٔ خودمان به تحریک و حواس‌پرتی، به آن نیاز داریم. و این تحریک و حواس‌پرتی، در چرخه‌ای معیوب، باعث استرس و حواس‌پرتی بیش‌تری می‌شود و وابستگی بیش‌تری را به همراه می‌آورد.

نظرات کاربران

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۰/۱۲/۰۸

خب، من که واقعاً انتظار داشتم آلن لایتمن از نوشتن این کتاب یه هدف و حرف بکر و تر و تازه داشته باشه. آخه لایتمن ناسلامتی دانشمند به حساب میاد، اما باید بگم که این کتابش منو خیلی ناامید کرد.

- بیشتر
نیلوفر آبی
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

به نظر من خیلی خوب بود،از اینکه خودمون اسیر کار و همه چیز کردیم که از لذت زندگی کردن عقب موندیم،تمام حرف کتاب اینه،یکم توقف،یکم تفکر،اهسته قدم برداشتن تا ذهنمون هم بتونه این همه پیشرفت هضم کنه،تمام زندگی شده بدو

- بیشتر
mouna
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

عالیِ این کتاب .بی شک یکی از بهترین کتاب هایی هست ک تو این مدت گوش کردم.و در ضمن من واقعن صدای کتابخان رو دوست دارم.🙏🌼

Πυρια
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

خیلی بد بود.

زمان

۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۷۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۷۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان