دانلود کتاب صوتی شنل با صدای مازیار سیدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شنل اثر نیکلای گوگول

دانلود و خرید کتاب صوتی شنل

انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۴.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شنل

کتاب صوتی شنل داستانی به قلم نیکلای واسیلیویچ گوگول و ترجمۀ محمد آسیم و صدای مازیار سیدی است. این کتاب یکی از داستان‌های مشهور گوگول است که به روایت زندگی یک مرد فقیر پرداخته است.

درباره کتاب شنل

این کتاب روایت مردی است که کارمندی پایین است و درآمد بسیار کمی دارد. همکارانش او را مسخره می‌کنند زیرا شنلی کهنه می‌پوشد. او تصمیم می‌گیرد پول هایش را جمع کند تا شنلی نو بخرد. او در خانه چراغ روشن نمی‌کند، چیزی نمی‌خورد و مراعات می‌کند تا بالاخره یک شنل نو می‌خرد اما یک روز یک اتفاق زندگی‌اش را نابود می‌کند.

داستایفسکی این داستان را منشأ کل ادبیات جدید روسی می‌دانست. و تورگنیف درباره داستان روسیه می‌گوید همه ما از زیر شنل گوگول بیرون آمدیم.

شنیدن کتاب شنل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات روسیه پیشنهاد می‌کنیم

درباره نیکلای گوگول

نیکلای واسیلیویچ گوگول (۱۸۵۲ ـ ۱۸۰۹) در خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط و علاقمند به ادبیات در اوکراین متولد شد. تحصیلات متوسطهٔ خویش را در شهر نژین به پایان رساند. گوگول حتی هنگامی که محصل بود، مهارت خویش را در نویسندگی نشان داده بود. او پس از ترک مدرسه در آرزوی به دست آوردن کاری آموزشی و یا دولتی و کسب وجهه‌ای ادبی به پترزبورگ رفت. در سال ۱۸۲۹ با نام مستعار و. آلوف منظومه‌ای رمانتیک به نام هانس کوچلگارتن منتشر کرد، اما این منظومه توفیق چندانی نیافت و حتی از سوی افراد اهل مطالعه و منتقدان نیز مورد استهزا قرار گرفت. سرانجام گوگول در پایان سال ۱۸۲۹ موفق به یافتن پستی رسمی در یک اداره دولتی شد. او به نوشتن ادامه داد. در ۱۸۲۹ منظومهٔ هانس کوشِل‌گارتِن را منتشر کرد. این کتاب با موفقیتی روبه‌رو نشد و همه نسخه‌های آن را خود گوگول خرید و آتش زد. این شکست، نویسندهٔ تازه‌کار را نسبت به ادبیات دلسرد کرد، ولی سرخوردگی او طولانی نبود. در سالهای ۱۸۳۱–۱۸۳۲ داستان‌های منثور شبهایی در قصبهٔ نزدیک دیانکا منتشر شد و تحسین الکساندر پوشکین را به همراه داشت. او به نوشتن ادامه داد و با کتاب نفوس مرده جایگاه خودش را میان نویسندگان پیدا کرد. آن چیزی که او را در جهان مشهور کرده است داستان شنل است که آن را آغازگر داستان کوتاه روسی می‌دانند. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

داستان عالی بود. راوی خوب خوانش کرده بود. در وصف اهمیت کتاب همین نقل قول بس که **داستان شنل تأثیر زیادی بر ادبیات روسیه داشته‌است که این امر باعث گفتهٔ معروف فئودور داستایوفسکی شد که گفت: "ما همه از شنل گوگول درآمده‌ایم."**

یاسمن خمسه پور
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

مردی که همکارانش مسخره اش می کردند. در این دنیای متمدن چقدر خشونت یافت می شود. او به خوبی کار می کرد.

saman677
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

داستان هرچند کوتاه اما اهمیت بسیاری در تاریخ ادبیات روسیه دارد. گاهی کمیک می شود گاهی غم انگیز و تراژیک و عجیب! توصیف ها عالی هستند و ریتم خوبی دارد. در این کتاب صوتی خوانش و اجرا مناسب و خوب

- بیشتر
ꎭꀤꈤꍏ
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

خیلی خوب بود. پیشنهاد میشه

me
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

قشنگ بود....... پیشنهاد میکنم.

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان