دانلود کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد اثر استیون گرین‌بلت

دانلود و خرید کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد

معرفی کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد

کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد اثری از استیون گرین بلت است که با ترجمه مهدی نصرالله زاده می‌خوانید. این کتاب نگاهی به سیر تاریخ بشر می‌اندازد و نشان می‌دهد انسان برای به دست آوردن رفاهی که امروزه دارد، از چه پرتگاه‌هایی گذشته است و چه مسیری را طی کرده است. 

جهان چگونه مدرن شد برنده جایزه پولیتزر غیرداستانی و برنده جایزه ملی کتاب آمریکا در سال ۲۰۱۲ بود. این کتاب جذاب را می‌توانید با صدای گرم رضا عمرانی بشنوید. 

درباره کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد

جهان چگونه مدرن شد داستانی تاریخی را برای ما روایت می‌کند که از باغ‌های مصفّای روم باستان آغاز می‌شود و به دهلیزهای تنگ و تاریک صومعه‌های قرون وسطا و کتابت‌خانه‌های درون آن‌ها می‌رسد. او در این سفر تاریخی در تلاش است تا تحول بنیادین در معنای جهان را بررسی کند. تحولی که به نظر می‌رسد از دوران رنسانس آغاز شده است. اما این اتفاق ظاهرا با پیدا شدن یک کتاب رخ داد: 

در زمستان سال ۱۴۱۷، پوجّو براچّولینی، که به عنوان منشی پاپ کار می‌کرد، شغلش را از دست داد. چرا که پاپ خلع شده بود. او حالا به کار جدیدی مشغول شده بود و آن، شکار کتاب بود. براچولینی موفق شد نسخه‌ای از کتاب «در باب طبیعت چیزها»، نوشته‌ تیتوس لوکرتیوس، را در صومعه‌ای دورافتاده پیدا کند. این یکی از مهم‌ترین کشفیات او از جهان باستان بود، این اثر، نسخ خطی پاگانی بود که به طرزی شگفت به دست کاتبان پارسای مسیحی، در کنج کتابخانه‌هایِ صومعه‌ای، محفوظ مانده بودند.

استوین گرین بلت داستان اینکه چطور این شعر خیره‌کننده توانست جهان را در مسیر تازه‌ای قرار دهد، یا به اصطلاح «بپیچاند»، در این اثر روایت می‌کند. این کتاب همزمان یک اثر پژوهشی ممتاز، یک نوشته‌ی ادبی گیرا و شاهدی شورانگیز بر قدرت کلام مکتوب است. آمازون (Amazon) این کتاب را «یک اثر تاریخی خلاقانه و داستانی هیجان انگیز درباره اکتشاف» می‌داند. 

کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد، تجربه جذابی برای تمام کسانی رقم می‌زند که دوست دارند تاریخ بشریت را نگاهی بیندازند. 

درباره استیون گرین بلت

استیون گرینْ بلَت (Stephen Jay Greenblatt‎) ۷ نوامبر ۱۹۴۳ در بوستون به دنیا آمد. او اندیشمند، نویسنده و استاد دانشگاه هاروارد و از مؤثّرترین متخصصان مطالعات رنسانس در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم است. او در سال ۲۰۰۰ «استاد علوم انسانی» نامیده شد و کتاب‌هایی پرفروش در شکسپیرشناسی و مطالعات رنسانس نگاشت. همچنین در سال ۲۰۱۴ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرد و دربارهٔ لیر شاه شکسپیر سخن راند.

شماری از کتاب‌های استیون گرین بلت از جمله همین کتاب به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره رضا عمرانی

رضا عمرانی، برادر علی عمرانی، بازیگر تئاتر و سینما و گوینده رادیو است. او نیز به عنوان بازیگر تئاتر، کارگردان رادیو تئاتر، بازیگر، کارگردان و گوینده رادیو فعالیت می‌کند. رضا عمرانی در حال حاضر به عنوان مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه آوا فعالیت می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد

به نوشتۀ لوکرِتیوس، اگر نپتون نامیدنِ دریا یا سخن‌گفتن از دانه و شراب با نام‌های سِرِس و باکوس به شما لذت می‌بخشد، باید با فراغ‌بال این کار را انجام دهید، درست همان‌طور که می‌توانید جهان گردون را نیز مام خدایان بنامید. و اگر، تحت‌تأثیر زیبایی موقر زیارتگاه‌های مذهبی، تصمیم می‌گیرید که به دیدار آنها بروید، با انجام این کار هیچ آسیبی به شما نخواهید رسید، البته به‌شرط آنکه در تصاویر خدایان «با آرامش و طمأنینۀ تمام» تأمل نمایید. اما شما نباید حتی برای یک لحظه به این فکر کنید که می‌توانید هریک از این خدایان را خشمگین سازید یا برعکس دلشان را به‌دست آورید. رژه‌ها و راه‌پیمایی‌ها، قربان‌سازی‌های حیوانی، رقص‌های دیوانه‌وار، طبل‌ها و سنج‌ها و فلوت‌ها، آبشارهایی از گلبرگ‌های رز سفید، کشیشان مخنث، تصاویر حکاکی‌شدۀ خدای کودک: همۀ این اعمال آئینی، به‌رغم آنکه هر یک به شیوۀ خود اثرگذار و قانع‌کننده هستند، از‌اساس بی‌معنایند، چون خدایانی که آدمی با اعمالِ این‌چنینیِ خود قصد تقرب‌جستن به آنها را دارد تماماً از جهان ما دور و با آن بیگانه‌اند.

نظرات کاربران

M.tavousi
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

نام اصلی کتاب The Swerve به معنی پیچش است پیچشی که سرنوشت تمدنها را مشخص ساخته و نقطه عطفی است در تاریخ بشریت. این کتاب درباره یکی از این پیچ‌های تاریخی‌ست و داستان جذابی از تاثیر کتاب لوکرتیوس رومی به نام

- بیشتر
موصیو
۱۴۰۰/۰۶/۳۰

این کتاب برای همه علاقه‌مندان به تاریخ، فلسفه تاریخ، نوتاریخ‌گرایی و مباحث مرتبط با اون بسیار بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. نویسنده کتاب از اصلی‌ترین نظریه پردازان نوتاریخ‌گرایی هست و خوندن (یا شنیدن) کتابش بسیار دید تحلیلی جالبی برای مواجهه

- بیشتر
سبحان شفیعی
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

در واقع چ میشود که نهضت فکری که هزاران سال خاموش میماند به یک باره دوباره سر از خاک بیرون میاورد و جهان را با پیچ خاص خودش درگیر و دگرگون میکند. دوستان اهل فلسفه مطالعه کنند این کتاب زیبا

- بیشتر
mizo
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

ترجمه بسیار خوب است و آقای رضا عمرانی هم بهترین کتابخوانی است که می‌شناسم. از معدود متن‌خوانانی که می‌داند چه دارد می‌خواند. اما موضوع کتاب چیزی نبود که من شخصا دنبال‌اش بودم. البته کتاب تصویر خوبی از زمانهٔ گذار اروپا

- بیشتر
کاربر 2885222
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

عالی

کاربر 3294900
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

کتاب نه فقط روم و تحولاتش و بلکه جهان رو شامل میشه و حتی خودمون رو در اون میشه ببینیم و چه حیرت انگیزه دانشی که هزاران سال قبل وجود داشته ای کاش این تحول در سرزمین ما هم رخ

- بیشتر
کاربر ۲۳۸۳۸۹۶
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

کتاب خیلی جالب ،مترجم عالی، گوینده فوق العاده

بنفشه آریاراد
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

لطفا نسخه چاپی کتاب را نیز بیاورید.

کاربر 613654
۱۴۰۱/۰۲/۰۸

کتابی بینظیر و جذاب و حتما خواندنی

زمان

۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۷۸۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۷۸۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان