دانلود کتاب صوتی استبداد با صدای بهرام ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی استبداد اثر تیموتی اسنایدر

دانلود و خرید کتاب صوتی استبداد

معرفی کتاب صوتی استبداد

کتاب صوتی استبداد؛ ۲۰ درس از قرن بیستم اثری از تیموتی اسنایدر است که با ترجمه پژمان طهرانیان و صدای بهرام ابراهیمی می‌شنوید. اسنایدر که متخصص در زمینه نازیسم و کمونیسم است در این کتاب تاریخ استبداد جهان را برمی‌شمارد تا درس‌هایی برای زندگی در استبداد، به هم‌عصرانش بدهد. 

او کتاب استبداد را درست زمانی نوشت که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. خودش، این کتاب را به منزله هشداری می‌داند به آمریکایی‌ها: سرنوشتی که خیال می‌کردید هرگز به سرتان نمی‌آید، حالا در انتظارتان است. 

کتاب استبداد جایزه ادبی فرهنگستان ادب و هنر آمریکا، جایزه رالف والدو امرسون در علوم انسانی و جایزه کمیته آشویتس هلند را از آن خود کرده است. 

درباره کتاب صوتی استبداد

درست زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، تیموتی اسنایدر با نوشتن پست‌هایی در فیسبوک به مردم آمریکا هشدار داد: سرنوشتی که خیال می‌کردید هرگز به سرتان نمی‌آید، حالا در انتظارتان است. در حقیقت به نظر او، «آمریکایی‌های امروز هیچ باهوش‌تر و خردمندتر از اروپاییانی نیستند که در قرن بیستم شاهد غلتیدن دموکراسی‌هایشان در دام فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. مزیت ما در این است که شاید بتوانیم از تجربه آنان درس‌هایی بگیریم و حالا وقت خوبی برای این کار است.»

او نوشتن را ادامه داد. پست‌هایی که در فیسبوک منتشر می‌کرد بیش از هجده هزار بار دیده شد و بارها و بارها به اشتراک گذاشته شد. همچنین بسیاری از رسانه‌های جهان آن را منتشر کردند. این موضوع سبب شد تا او این موضوع را گسترش دهد و کتاب استبداد؛ ۲۰ درس از قرن بیستم متولد شد. اما این کتاب، درباره چیست؟

استبداد بر اساس دانش گسترده اسنایدر از تاریخ جهان و همچنین تخصصش در نازیسم و کمونیسم نوشته شده است. این اثر بررسی تاریخ استبداد در جهان است و نگاهی به تحولات قرن بیستم دارد. اسنایدر نشان می‌دهد که در بسیاری از اوقات، مردم خودشان به سمت اطاعت از حاکمان می‌روند. اینکار در زمانی که نیازی به آن نیست انجام می‌شود و بستری برای جبار شدن و دیکتاتوری حاکمان پدید می‌آید. او همچنین درس مهم دیگری نیز به مخاطبانش می‌دهد: اگر در زندگی خصوصی، استقلال فکری و عملی وجود نداشته باشد، فضا برای سواستفاده مستبدانه و دیکتاتوری ایجاد می‌شود. 

اما راه چاره در چیست؟ اگر به دنبال حقیقت باشیم و در جستجوی آن، می‌توانیم از وقوع چنین پیشامدهایی جلوگیری کنیم. این امر را باید یکی از امور ضروری برای حیات و بقا دانست، نه فقط یک پز روشنفکری و نه یک رفتار تجملی.

کتاب صوتی استبداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید مطالعات اجتماعی و سیاسی خود را گسترش بدهید، کتاب صوتی استبداد یک گزینه عالی برای شما است. 

درباره تیموتی اسنایدر

تیموتی اسنایدر ۱۸ اوت ۱۹۶۹ در اوهایو به دنیا آمد. او تاریخ‌نگار، نویسنده و استاد دانشگاه ییل و پژوهشگر متخصص در زمینه نازیسم و کمونیسم است. او همچنین یکی از اعضای شورای روابط خارجی و کمیته وجدان موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده است. 

از میان آثار تیموتی اسنایدر می‌توان به کتاب‌های استبداد، (با نام در برابر استبداد نیز ترجمه شده است) سرزمین‌های خونین؛ اروپا بین هیتلر و استالین و بازسازی ملت‌ها اشاره کرد. اسنایدر جوایز بسیاری را برای آثار و فعالیت‌هایش از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان جایزه هانا هاردت و جایزه انجمن تاریخی آمریکا جرج لوئیس بیر را نام برد.

درباره بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی در سال ۱۳۳۴ در قم متولد شد. او بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و گوینده است. فعالیت بهرام ابراهیمی در رادیو، در سال ۷۴ با بازی در در نمایش رادیویی رستم و سهراب به کارگردانی خسرو فرخزادی آغاز شد. او در تلویزیون نیز به ایفای نقش پرداخته است و همچنین در بسیاری از فیلم‌ها به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است. در حاصل حاضر او به عنوان گوینده کتاب صوتی فعالیت می‌کند و صدای گرم او سبب می‌شود تا تجربه‌ای لذت‌بخش برای شنوندگان ساخته شود.

نظرات کاربران

دکتر مرتضی کفیل
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

کتاب بسیار جالبی است بالاخص وقتی قطعه هایی از سیاست های روز به سیاست های چند ده سال قبل متصل می کند. نحوه نگرش مردم در رشد مستبد ها نقش مهمی ایفا می کند و مستبدان از این پتانسیل استفاده

- بیشتر
الناز باقرزادگان
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

اصلا اجرای گوینده رو دوست نداشتم درواقع یک اجرای گوشخراش ولی خود کتاب، خیلی خوبه

کاربر 5989825
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

کتابی عالی که می‌تواند ما را به تأمل در باب رفتارهای سیاسی و روزمره خود فرا خواند. نه ظالم باشیم و نه ظلم را بپذیریم.

زمان

۳ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۱۸۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان