دانلود و خرید کتاب سرگذشت غزنویان نادره جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت غزنویان اثر نادره جلالی

کتاب سرگذشت غزنویان

معرفی کتاب سرگذشت غزنویان

کتاب سرگذشت غزنویان نوشته نادره جلالی است. کتاب سرگذشت غزنویان برگرفته از ترجمه کتاب تاریخ یمینی اثر ابونصر عتبی است که انتشارات میراثبان برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

درباره کتاب سرگذشت غزنویان

سرگذشت غزنویان، بازنویسی ترجمۀ کتاب تاریخ یمینی اثر ابو نصر محمد بن عبدالجبار عُتبی ابو نصر، از مورخان معروف عصر غزنوی، کتاب معروف خود تاریخ یمینی یا تاریخ عتبی یا سیرۀ صاحب غزنه را به عربی نوشت و به جهت لقب سلطان محمود که یمین الدوله بود، تاریخ یمینی نام نهاد.

این کتاب حوادث عصر سامانی و قسمتی از تاریخ غزنویان؛ یعنی سلطان سبکتگین و سلطان محمود را تا ۴۱۲ ه.ق. در بر دارد. آنچه بر اهمیت کتاب افزوده حضور خود نویسنده در جنگ‌های سلطان محمود غزنوی در هند مثل بهیم نگرا، ناردین، بهاطیه، مولتان و ... می‌باشد که از نزدیک شاهد وقایع و حوادث آن بوده است.

عُتبی در کنار وقایع تاریخی، به ذکر مسایل مذهبی و اجتماعی، نحوۀ زندگی و آداب و رسوم مردم آن عصر پرداخته است. مهم‌ترین و کهن‌ترین مأخذ دربارۀ شرح دو وزیر معروف سلطان محمود؛ یعنی ابوالعباس فضل اسفراینی و احمد بن حسن میمندی، همین اثر است. این کتاب ضمن مدح سلطان محمود، به جوانب تاریک حکومت غزنویان، زیاده‌خواهی‌های اسفراینی وزیر در خراسان، گسترش قحطی و خشکسالی در کشور اشاره دارد.

نادره جلالی سرگذشت غزنویان را به نقل از تاریخ یمینی عتبی، به فارسی روان برای خوانندگان جوان بازنویسی کرده است.

خواندن کتاب سرگذشت غزنویان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات تاریخی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

majid001
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

ضمن احترام به نشر مربوطه ، چرا در زمینه صفحه‌های کتاب نام نشر را بصورت هایلایت قرار داده اید ؟ این کار تمرکز مطالعه را مخدوش می کند..

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان