دانلود و خرید کتاب سرگذشت سلجوقیان نادره جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سرگذشت سلجوقیان

کتاب سرگذشت سلجوقیان نوشته نادره جلالی است. کتاب سرگذشت سلجوقیان بازنویسی کتاب راحه‌الصدور و آیه‌السرور اثر محمدبن علی راوندی است که انتشارات میراثبان منتشر کرده است. 

درباره کتاب سرگذشت سلجوقیان

این کتاب بازنویسی راحة الصدور و آیة السرور، اثر محمد ابن علی راوندی (تألیف قرن ۶ ه.ق) راحة الصدور و آیة السرور، متنی است به زبان فارسی، در تاریخ آل سلجوق، که مؤلف آن را به نام غیاث الدین کیخسرو بن قلیچ ارسلان از سلاجقۀ روم (آناطولی) تألیف کرده است. راوندی در این اثر، چگونگی روی کار آمدن سلجوقیان و بیان روابط آنان با سلطان محمود غزنوی و علل شوریدن آنها بر سلطان مسعود بن محمود غزنوی را شرح می‌دهد. این اثر به ذکر وقایع دوران سلجوقیان تا پایان دورۀ حکومت سلطان سنجر سلجوقی پرداخته و سپس رویدادهای فرمانروایان سلجوقی حاکم بر عراق تا پایان کار طغرل بن ارسلان (۵۹۰ ه.ق) و پیروزی خوارزمشاهیان بر حاکمان سلجوقی عراقی را شرح می‌دهد. در بخش پایانی کتاب دربارۀ اتابکان عراق و آذربایجان هم سخن می‌گوید.

نادره جلالی با بازنویسی تاریخ آل سلجوق، متن این اثر تاریخی را که خلاصه‌ای از سلجوقنامۀ ظهیری است برای نسل جوان امروزی، با نثری ساده و روان روایت می‌کند.

خواندن کتاب سرگذشت سلجوقیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و ادبیات ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان