دانلود و خرید کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها جواد قاجار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها اثر جواد قاجار

کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها

نویسنده:جواد قاجار
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۳.۹از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها

فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها کتابی نوشته جواد قاجار است که آثار تمدن و حضور انسان در فلات ایران را از آغاز پیدایش اولین آثار تمدن تا به قدرت رسیدن قوم ماد بررسی کرده است.

درباره کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها

در این کتاب پس از مقدمه‌ای درباره سابقه مطالعات تاریخ تمدن در جهان، نویسنده به سراغ وضعیت جغرافیایی و طبیعی فلات ایران رفته است. در بخش دوم کتاب، جواد قاجار درباره دوره‌های زمانی پیش از تاریخ یعنی قبل از کشف آتش، دوران سنگ و زیرمجموعه‌هایش، دوران فلز و زندگی انسان‌های این ادوار از گرداوری غذا تا یکجانشینی سخن گفته است. پس از آن همین مباحث و دوره‌ها را در فلات ایران تشریح کرده است.

بخش سوم کتاب به تمدن ایلام پرداخته. بخش چهارم اقوام و نژادهای پیش از آمدن آریایی‌ها مانند اقوام ساکن در لرستان را بررسی کرده است و پس از آن به موضوع مهاجرت آریایی‌ها به ایران در اواخر هزاره دوم قبل از میلاد پرداخته است دربخش هفتم و بخش نهایی کتاب هم به قوم ماد و چگونگی ساکن شدنشان در فلات ایران و سکونت‌گاه‌ها و سازمان اجتماعی و دینی‌شان و مناسبات و جنگ‌های این قوم با دیگر ساکنان همجوارشان پرداخته است.

خواندن کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به تاریخ ایران باستان و تاریخ تمدن ایران

جملاتی از کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها

برخی از محققان اقامتگاه اصلی آریاها را اروپا و جمعی آسیا و در شمال سیبری می‌دانستند. باستان‌شناسان و زمین‌شناسان (که یافته‌های آنان معتبرترین زمینه برای شناسائی مردم هر سامان است) مثل " هنری فیلد" در کتاب خود به نام "مردم‌شناسی ایران" تحت عنوان " فهرست قبایل و گروه‌های نژادی" نوشته است کلمه آریان به‌طور دقیق فقط قابل اطلاق به گروه هند و ایران است نه «هند و اروپائی".

برخی، اقامتگاه اصلی آریاها را در اروپا می‌دانستند و جمعی در آسیا (مثل سیبری) می‌گفتند. "هنری فیلد" و سایکس گهر دو به نقل از محققان، موطن اصلی آریاها را بیابآن‌هاوسیع شمال خراسان و دشت‌های جنوب روسیه ذکر می‌کنند.

و در کتاب "تاریخ ملل قدیم آسیای غربی گ تحت عنوان منشاء اقوام هند و اروپائی آورده شده که وجود لهجه‌های هندی و اروپایی در پاره‌ای از نقاط ترکمنستان چین (که تاقرن نهم و دهم میلادی برقراربوده) عده‌ای را معتقد کرده است که مرکز اقوام هند و اروپائی در ترکمنستان و روس بوده است. و لهجه‌های گتخاری"در "تورقان و " قره شهر" و "کوچا" و لهجه‌های ایرانی شرقی در کاشغر و " ختنگ مخصوص بقایان این اقوام است

فهرست کتاب فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها

دیباچه

پیش‌گفتار

مقدمه

بخش اول: وضعیت جغرافیایی فلات ایران

بخش دوم: زمان‌های پیش از تاریخ

بخش سوم: ایلام

بخش چهارم: اقوام و نژادهای پیش از ماد

بخش پنجم:لرستان

بخش ششم: آریایی‌ها

بخش هفتم: مادها

فهرست منابع

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

فاطمه افشاری
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

اول تشکر از طاقچه به خاطر نسخه نمونه چون من با دیدن نسخه نمونه متوجه شدم این کتاب در عین مفید بودن به درد کار‌ من نمیخوره، کتاب مناسب دوستداران تاریخ هست و مناسب دوستداران باستان شناسی نیست. موفق باشید

- بیشتر
nargol_1996
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

یکبار تو‌یک‌جمع تو‌فضای مجازی یکی از دوستان که رشتشون تاریخ بود داشتن از پیش از تاریخ میگفتن ، اصلا تاریخگذاری ها و اسامی همه اشتباه ، من نمونه ی این کتاب رو خوندم اما اصلا عجیب بود ، اول کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۸۰۰
تومان