دانلود و خرید کتاب چه گوارا زندگی انقلابی جان لی اندرسن ترجمه علیرضا رفوگران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه گوارا زندگی انقلابی اثر جان لی اندرسن

کتاب چه گوارا زندگی انقلابی

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چه گوارا زندگی انقلابی

کتاب چه گوارا زندگی انقلابی اثری از جان لی اندرسن است که با ترجمه علیرضا رفوگران در نشر چشمه منتشر شده است. این کتاب به زندگی و فعالیت‌های یکی از مهم‌ترین چهره‌های انقلابی قرن معاصر در کوبا می‌پردازد؛ شخصیصتی که مورد علاقه بسیاری از ایرانیان نیز هست: چه گوارا.

این کتاب علاوه بر دارا بودن عنوان کتاب پرفروش ملی، یکی از کتاب‌های تحسین شده در سراسر جهان است و زندگی فوق‌العاده، فراز و نشیب‌ها و آرمان‌های او را مرور می‌کند...

درباره کتاب چه گوارا زندگی انقلابی

چه گوارا یا همان کسی که به نام چه مشهور است، با نام کامل ارنستو رافائل چه گوارا ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ در آرژانتین چشم به جهان گشود. او پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیستی بود که امروزه به عنوان یکی از چهره‌های مهم انقلاب کوبا شناخته می‌شود. چه گوارا سفری به آمریکای جنوبی داشت. مشاهده فقر و گرسنگی مردم در این سفر سبب شد تا او به یکی از چهره‌های انقلابی و مبارز تبدیل شود تا به گرسنگی‌ها و فقر پایان ببخشد. او با فیدل کاسترو دیدار کرد و به جنبش ۲۶ ژوئیه او پیوست. بعد از انقلاب کوبا او نقش‌های متعددی را در دولت جدید بر عهده گرفت که اعدام‌های گسترده در زندان لا کابانا کوبا یکی از آن‌ها بود.

چه گوارا با هیلدا گادئا عروسی کرد و بعد از جدایی از او با آلیدا مارچ ازدواج کرد. حاصل این دو ازدواج، پنج فرزند است. همسر اول او هیلدا، حتی بعد از جدایی نیز به آرمان‌های همسرش پایبند بود و هرگز از آن‌ها دست نکشید. 

چه‌گوارا در بولیوی طی عملیاتی که توسط سازمان سیا طرح‌ریزی شده بود دستگیر شد. این اتفاق  در اوایل اکتبر ۱۹۶۷ رخ داد. او به ‌وسیله ارتش بولیوی در نزدیکی وال‌گرانده در مدرسه روستای لا ایگرا در سانتا کروز دلاسیه‌را به دستور بارریه نتوس، دیکتاتور نظامی، کشته شد. او پیش از مرگ این جمله را به زبان آورد: «حواستان را خوب جمع کنید و خوب نشانه‌گیری کنید که دارید یک مرد را می‌کشید.»

جان لی اندرسن در کتاب چه گوارا زندگی انقلابی به سراغ این شخصیت مشهور و تاثیرگذار رفته است. شخصیتی که حتی با وجود خاطرات متناقض به جامانده از او، باز در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار قرن بیستم هفته نامه تایم قرار دارد و چهره‌اش را به عنوان نمادی انقلابی، بشردوستانه در سطح جهان می‌شناسند. 

اندرسن در این کتاب به سراغ زندگی مردی رفته است که آرمان‌های والایی داشت و تصمیم گرفته بود با اسلحه و انقلاب مسلحانه به فقر، گرسنگی و بی عدالتی در آمریکای جنوبی پایان دهد. از زندگی او در آرژانتین گفته است و سفری که زندگی او را متحول کرد. از میدان‌های نبرد و انقلاب کوبا گرفته تا سالن‌های قدرتی که در دولت فیدل کاسترو در دست داشت. مبارزات ناموفقی که در  کنگو آغاز کرد و ماجرای ترورش در بولیوی... خبری که فدیل کاسترو را به شدت ناراحت کرد: «در زندگی از دو خبر خیلی ناراحت شدم؛ یکی خبر مرگ مادرم و دیگری خبر مرگ چه‌ گوارا.»

جان لی اندرسن برای نوشتن این کتاب به سراغ بایگانی شخصی رفته است که بیوه گوارا دارد. اسناد دولت کوبا که با دقت و محافظتی مثال زدنی نگهداری می‌شوند نیز، در دسترس او قرار گرفته است. برخی از دوستان او، شاید برای اولین بار در این کتاب لب از لب گشودند و درباره این شخصیت محبوب و بسیار مهم صحبت کردند. این کتاب همه چیز را دربر دارد و حاوی مطالبی است که در هیچ جای دیگری به چشمتان نخورده است.

کتاب چه گوارا زندگی انقلابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

چه گوارا زندگی انقلابی اثری  ارزشمند برای تمام کسانی است که دوست دارند با زندگی و شخصیت این چهره مشهور و انقلابی و هدافی که در سر می‌پروراند، آشنا شوند. 

نظرات کاربران

AliX
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

کتاب رو خیلی دوست دارم بخونم. ولی اولاً pdf هست و epub نیست. بعدش هم خداییش برای کتاب الکترونیکی که روی سرورهای طاقچه هست و مالکش نیستی نه میتونی امانت بدی نه میتونی بعد از خوندن هدیه اش بدی از

- بیشتر
ali
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

۹۰ هزار تومن؟؟؟ مگه جنگه؟

محمد دانشجو
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

ارنستو چگوارا ، دانشجو دکترای رشته پزشکی در کشور آرژانتین بود که بعد از آشنایی با مکتب مارکسیسم درس و دانشگاه را رها کرد و تصمیم به مبارزه بر علیه امپریالیسم گرفت. . . او کشور ها مختلفی را برای عملی کردن انقلاب

- بیشتر
آدینه
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

چقد گرووونه، خدا زیادش کنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳۵ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳۵ صفحه

قیمت:
۲۳۲,۰۰۰
تومان