دانلود و خرید کتاب یک بخشش تونی موریسون ترجمه علی قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک بخشش اثر تونی موریسون

کتاب یک بخشش

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یک بخشش

کتاب یک بخشش رمانی نوشته تونی موریسن، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات است که با ترجمه علی قادری می‌خوانید. این کتاب هم مانند آثار دیگر او، داستان زندگی برده‌ها و برده‌داری را روایت می‌کند و چشم مخاطبانش را به لایه‌های پنهان این صنعت کثیف باز می‌کند.

این اثر در فهرست ده کتاب برتر سال ۲۰۰۸ نشریه نیویورک تایمز (The New York Times) قرار دارد.

درباره کتاب یک بخشش

این کتاب اولین بار با نام A Mercy در سال ۲۰۰۸ منتشر شد.

یک بخشش در زمانی رخ می‌دهد که آمریکای شمالی و جنوبی صنعت برده داری را آغاز کرده‌اند. 

جیکوب وارک که بازرگانی انگلیسی-هلندی است، مجبور می شود یک دختربچه برده‌ای را به نام فلورنس، به عنوان بخشی از طلب خود از مزرعه داری در ماریلند بپذیرد. فلورنس می‌تواند بخواند و بنویسد و همین سبب می‌شود تا جیکوب فکر کند حضور او در زمینش می‌تواند مفید باشد. 

فلورنس از طرف مادرش طرد شده است ولی به دنبال عشق می‌گردد. اول به سراغ لینا، خدمتکار پیر خانه اربابش می‌رود و بعد از آن با آهنگری جذاب و آفریقایی آشنا می‌شود که هرگز برده نبوده است. او به طور کاملا ناگهانی وارد زندگی شخصیت‌های این داستان شده است.

تونی موریسون در این داستان به سراغ لایه‌های زیرین برده‌داریم می‌رود. اما شاید اصل داستان، به همان مادر و دختر برگردد. مادری که برای نجات دخترش، مجبور به ترک او می‌شود و دختری که نمی‌تواند از درد و رنج  این رهایی، جدا شود...

کتاب یک بخشش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

یک بخشش می‌تواند لذتی عمیق به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره تونی موریسون 

تونی موریسون (Toni Morrison) با نام اصلی کلوئه آنتونی ووفورد، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی، هجده فوریه ۱۹۳۱ به دنیا آمد. او، نویسنده، فمینیست و استاد دانشگاه آمریکایی و نخستین زن سیاهپوستی است که کرسی ای به نام خود در یکی از دانشگاه های بزرگ آمریکا (دانشگاه پرینستون) دارد. وی هم چنین، اولین زن سیاهپوست آمریکایی است که جایزه ی نوبل را دریافت کرده است.

او در دانشگاه‌های هاروارد و کرنل تحصیل کرد و در دانشگاه‌های دیگر مانند هاروارد و پرینستون تدریس کرده است. همچنین دانشگاه‌های هاروارد، آکسفورد، ژنو، و روتگرز به او دکترای افتخاری داده‌اند. 

کتاب‌های تونی موریسون عموما نقدی اجتماعی را دربر دارند. او با لحن و زبانی حماسی در داستان‌هایش از زندگی سیاه‌پوستان و برده‌ها می‌گوید و چهره‌ها و شخصیت‌های سیاهپوست آمریکایی را به تصویر می‌کشد. از میان کتاب‌ها او می‌توان کتاب‌های آبی‌ترین چشم‌ها، دلبند، عشق، بهشت، جاز و یک بخشش اشاره کرد. او همچنین برای کودکان هم کتاب نوشته است.

باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به او اعطا نمود. تونی موریسون در ۵ اوت ۲۰۱۹ در سن ۸۸ سالگی چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب یک بخشش

 آنها شش فرزند داشتند؛ دو تای آنها به قدر کافی بزرگ بودند که روی صندلی بنشینند. همان بچه‌های بی سر و صدایی که مانند مجسمه سر میز نشسته بودند. سیزده، چهارده ساله و همچون پدر با کلاه گیس، درست مثل اینکه همه در دادگاه هستند. ژاکوب به این فکر فرو رفت که بازمانده‌ای نخواهد داشت؛ فرزندی یا هر کس دیگری. حالا که دخترش پاتریشن هم پیش برادران مرده‌اش رفته بود، دیگر کسی نمانده بود تا میراث قابل توجهی که او علاقمند به جمع آوری آن بود را از آن خود کند. آقا و خانم دی اورتگا به هم می‌آمدند؛ تهی مغز و شهوت انگیز بودند. زن و مردی که به لوازم و ظروف پیوتری و چینی بیشتر مینازیدند تا به پسرانشان! کاملا مشخص بود که چرا دیاورتگا زیر قرض است؛ تبدیل سود حاصل از تجارتش به زیورآلات بدون استفاده، عدم پیشگیری از گرفتاریهای مالی با صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش، جورابهای ابریشمی گران قیمت و زنی با لباسهای فراوان، هدر دادن شمع در نیمروز، و اینکه او همیشه نمیتوانست بهای این افزایش مصرف را بپردازد، حال چه برسد به اینکه مساله در مورد یک کشتی سرگردان یا محصولات از بین رفته باشد. ژاکوب متوجه شد آنها به یکدیگر نگاه نمیکنند. نگاهها کاملا دزدانه بود و وقتی طرف مقابل به جای دیگری نگاه میکرد، انجام میشد. نمیتوانست بگوید چه چیزی در آن نگاه های دزدانه است، اما در کنار حماقتشان، حرفهای نامفهومشان، و همچنین غذاهای غیرقابل خوردنشان، شرایط او را به سویی میبرد تا بدترینها را پیشبینی کند. 

نظرات کاربران

vida.hamzei
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

چرا این کتاب اینطوریه؟ انگار پی دی اف هستش تا الکترونیکی!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان