دانلود و خرید کتاب حلاج نامه محمدرضا قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حلاج نامه اثر محمدرضا قنبری

کتاب حلاج نامه

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حلاج نامه

محمدرضا قنبری در کتاب حلاج‌نامه به روزگار،احوال و آثار حسین‌بن منصور حلاج از عارفان نامدار قرن سوم و چهارم هجری پرداخته است.

درباره کتاب حلاج‌نامه

حسین‌بن منصور حلاج بیضاوی( ۲۴۴-۳۰۹ ق) (۸۵۷-۹۲۲ م) صوفی نامدار قرن سوم و چهارم هجری قمری است که در دستیابی به حاکمیت با همه تمهیداتی که اندیشید و بکار برد ناکام ماند و مانند بی‌شماری دیگری در زد و بندهای حساب‌شده سیاسی به تیغ دسیسه و نیرنگ حاکمان عباسی و به دستیاری فتوای فقیهان از پای درآمد اما داستان او بیش از هزار سال است که با آرایه‌های مختلف همچنان روایت می‌شود؛ آن‌گونه که نهضت وی در نظر برخی الهی و آسمانی و در باور برخی دیگر خلقی و توده‌ای و از منظر گروهی دیگر،دنیاطلبی و زعامت‌جویی بر مردمان زیر نقابی از فتوحات معنوی صوفیانه بود.

آنچه در این کتاب به استناد متون معتبر تاریخی و تصوفی واکاوی شده حکایت شیخی از مشایخ بزرگ صوفیه را باز می‌گوید که بیش از آنکه شهید الهیات باشد، کشته سیاست و قدرت شده است.

اصل و اساس این پژوهش، آرا، افکار و شرح احوال حسین‌بن منصور حلاج است که در نهایت به دو عنوان کاروند تصوف در سه جلد و شرح زندگیانی و ارا و آثار منصور حلاج در یک جلد از هم مجزا شد و از منظری کاروند تصوف را می‌توان به نوعی میراث حلاج و امثال و اقران او به شمار آورد که در بستر تاریخ به شکل‌ها و شیوه‌های گوناگون رخ نموده است. مدار اصلی پژوهش تاملات شخص نگارنده درباره مقوله پیچیده تصوف بوده که در طول قرن ها همچنان دچار دگردیسی‌های پیاپی است و از تکاپوی شگفتی در همگون‌سازی خود با دنیای مدرن بهره می‌برد.

در این کتاب پس از مقدمه‌ای مفصل درباره تصوف و خاستگاه آن و افراد برجسته‌اش نویسنده به طور مشروح به زمانه حلاج و اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن پرداخته است. رابطه حلاج با روزگار و بزرگان زمانه خود را واکاوی کرده و به موضوع اتهامی که او زدند پرداخته است. نکوهشگران و ستایشگران حلاج، کرامات حلاج و اندیشه و باورهای او نیز از بحث‌های مهم کتاب حاضرند.

 خواندن کتاب حلاج نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پزوهشگران حوزه تصوف و عرفان ایرانی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

لقمان
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

ان یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بو‌د که اسرار هویدا می کرد. اما در این کتاب و سه کتاب قبلی همین نویسنده (یعنی کاروند تصوف)نه تنها حسین منصور حلاج عارف نیست بلکه فردی بی دین و شارلاتان معرفی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان