دانلود و خرید کتاب مجالی برای تمرکز مایکل هیت ترجمه امیرحسین فتوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجالی برای تمرکز اثر مایکل هیت

کتاب مجالی برای تمرکز

نویسنده:مایکل هیت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مجالی برای تمرکز

کتاب مجالی برای تمرکز اثر مایکل هیت که با ترجمه امیرحسین فتوحی به چاپ رسیده، سیستمی برای افزایش بهره‌وری و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر با انجام کار کمتر معرفی می‌کند.

 درباره کتاب مجالی برای تمرکز

 بسیاری از ما به دلیل نداشتن تمرکز کاری هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم و وقت و انرژی زیادی از دست می‌دهیم. طبق تحقیقات انجام‏ گرفته در آمریکا، کل زمانی که یک کارمند در طول روز تلف می‏‌کند برابر با ۳ تا ۶ ساعت است. فرض کنید این فرد در طول سال ۲۵۰ روز کار کند (آخر هفته‌‏ها و دو هفته تعطیلی را از ۳۶۵ روز کم کردیم). این یعنی هر سال ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ ساعت تلف می‏‌شود. این پدیده هر سال به اقتصاد امریکا یک تریلیون دلار ضرر می‏‌رساند؛ اما این همۀ ماجرا نیست.

به ایده‌‏های متوقف‏ شده، پروژه‏‌های عقب ‏افتاده و ظرفیت‌‏های محقق ‏شدۀ خودتان فکر کنید.  ما در میان پروژه‌‏هایی که قرار است آن‏ها را عملیاتی کنیم و همچنین انبوه دیگری از فعالیت‏‌ها، که برخی از آن‏ها مهم‏‌اند و برخی فقط در ظاهر اهمیت دارند، احساس خستگی، گم‏‌گشتگی و سرکوب‏ شدن داریم.

برخی افراد برای کنترل سرعت سرسام‏‌آور زندگی خود به داروهای مسکن و روان‏گردان متوسل می‏‌شوند. حتی اگر بپذیریم داروهای تقویت اعصاب مفیدند و از نگرانی‏‌های جامعه و خطرات این داروها برای سلامتی انسان صرف‏ نظر کنیم، باید از خودمان بپرسیم این چه دنیایی است که برای خود ساخته‌‏ایم که در آن برای ماندن در رقابت باید با خوردن دارو به اعصاب خود مسلط شویم؟

 نویسنده در این کتاب می‌گوید زندگی ما جز ان چیزهایی که رویشان تمرکز می‌کنیم نیست پس با خواندن این کتاب بیاموزید چگونه روی کارها و امور مهم و اساسی زندگی‌تان مانند سلامتی، روابط و اهداف شخصی‏ تمرکز داشته باشید. بهره وری به معنای انجام ‏دادن کارهای بیشتر نیست، بلکه هدف آن انجام ‏دادن کارهای درست است. بهره وری یعنی اینکه روز خود را بانشاط شروع کنیم و آن را با حس رضایت و موفقیت به پایان برسانیم. این یعنی موفقیت بیشتر با کار کمتر و مایکل هیت در این کتاب نحوۀ رسیدن به این هدف را به شما خواهد گفت.

 خواندن کتاب مجالی برای تمرکز را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مجالی برای تمرکز

آن صحنه از فیلم من عاشق لوسی هستم را به یاد می‏‌آورید که در آن لوسی و اتل در کارخانۀ شکلات‏ سازی استخدام شده بودند؟ وظیفۀ آن‏ها این بود که پس از عبور شکلات‌‏ها از روی نوار نقاله آن‏ها را بسته‌‏بندی کنند. مدیر کارخانه آن‏ها را تهدید کرد که اگر یک شکلات از داخل بسته‌‏بندی بیرون بریزد، آن‏ها را اخراج می‏‌کند. شروع کار خوب بود، اما ظرف چند ثانیه سرعت ورود شکلات‏‌ها شدت گرفت. لوسی و اتل مجبور شدند شکلات‌ها را داخل دهان و کلاهشان بگذارند. وقتی یورش شکلات‏ها به پایان رسید، مدیر برای بررسی کار آن‏ها وارد صحنه شد. او متوجه شکلات‏‌هایی که از بسته‌‏بندی جا مانده بود نشد و فکر کرد که آن‏ها کار خود را با موفقیت به پایان رسانده‏‌اند. حال پاداش آن‏ها چه بود؟ مدیر بر سر کسی که مسئول نوار نقاله بود فریاد کشید و گفت: «سرعتش رو ببر بالا!»

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
باغبان تا زمانی به هرس‌کردن ادامه می‌دهد که فقط بخش‌های مقاوم گیاه باقی مانده باشد. چرا؟ به این علت که وقتی بخش‌های مردۀ گیاه حذف شود، آن‌گاه مجدداً قادر به رشد خواهد بود. همین نکته درمورد شما نیز صدق می‌کند.
shakiba
در دنیای شلوغ امروز، کارِ بیش از حد و برعهده‌گرفتن تعهدات بسیار هنر نیست. هنر آن است که در مقابل درخواست‌هایی که مهم نیستند بایستیم و نه بگوییم و کارهای غیرمهمی که زمان و انرژی ما را هدر می‌دهند حذف کنیم.
shakiba
بهره وری به معنای انجام‌دادن کارهای بیشتر نیست، بلکه به معنای انجام‌دادن کارهای درست است.
Peyvand
«بهره وری واقعی یعنی انجام‌دادن بیشتر کارهای قلمرو مطلوبیت و انجام‌دادن کمتر سایر کارها.»
shakiba
طبق تحقیقات انجام‌گرفته، کل زمانی که یک کارمند در طول روز تلف می‌کند برابر با ۳ تا ۶ ساعت است
mahdi_313
آیا زندگی چیزی جز آنچه رویش تمرکز می‌کنیم است؟
mahdi_313
در جهانی که اطلاعات به‌صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد، تمرکز یکی از کالا‌های باارزش در محل کار است
mahdi_313
یکی از راه‌های سریع برای تمرکز بر کارهای ثمربخش، حذف کارها و تعهدات غیرمهمی است که تقویم کاری شما را پر کرده‌اند. پس هرچیزی را که در قلمرو جان‌کندن، بی‌علاقگی و حواس‌پرتی است حذف کنید.
shakiba
افرادی که آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ به‌شدت تحسین می‌کنید با توانمندی‌های فوق بشری متولد نشده‌اند. آن‌ها به‌سادگی راهی برای پرورش استعدادهای خود کشف کرده‌اند.
مهدی چراغی

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان