دانلود و خرید کتاب الهام بخش مارتی کاگان ترجمه محمد سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الهام بخش اثر مارتی کاگان

کتاب الهام بخش

معرفی کتاب الهام بخش

کتاب الهام‌ بخش اثری از مارتی کاگان است که با ترجمه محمد سلیمانی و پدرام فرزین در نشر هورمزد چاپ شده است. این کتاب در پی پاسخ دادن به این پرسش، نوشته شده است: چگونه محصولاتی تکنولوژیکی تولید کنیم که مشتری‌ها عاشقش باشند.

درباره کتاب الهام‌ بخش

همه ما برای خلق محصول جدید باید به چند نکته توجه کنیم. شاید مهم‌ترین چیز این باشد که ما باید یاد بگیریم چیزی تولید کنیم که مشتریانمان عاشقش بشوند. به این ترتیب است که می‌توانیم بگوییم در کارمان موفق شده‌ایم. اگر به شرکت‌هایی مانند آمازون، گوگل، نت فلیکس و تسلا نگاه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها با خلق محصولی تکنولوژیکی کاری کردند که مردم سراسر جهان عاشقشان بشوند. حال باید دید که آن‌ها چطور اینکار را انجام داده‌اند؟ 

مارتی کاگان در کتاب الهام بخش به سراغ اندیشه‌ای رفته است که در سر مدیران این شرکت‌ها جریان دارد. به این ترتیب با روشن شدن فکری که آن‌ها در سرشان دارند، می‌توانیم از سازوکار یک سازمان موفق که محصولی موفق تولید می‌کند و ویژگی‌های مختلف آن، آشنا شویم. 

کتاب الهام‌ بخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب الهام بخش را به تمام مدیران صنایع و کسب و کارهای تولیدی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب الهام‌ بخش

استارتاپ‌ها: رسیدن به تناسب محصول با بازار

در دنیای فناوری معمولاً شرکت‌ها را در سه دسته قرار می‌دهیم: استارتاپ‌ها، شرکت‌های در مرحلۀ رشد و شرکت‌های اقتصادی. در اینجا نحوۀ مشخص‌کردن این دسته‌ها و چالش‌های موجود در هرکدام را به‌طور خلاصه مطرح می‌کنم.

با اندکی تساهل، «استارتاپ» را یک شرکت تولید محصول جدید تعریف می‌کنم که هنوز به تناسب محصول با بازار دست نیافته است. تناسب محصول با بازار یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در صفحات آینده به توضیح آن خواهم پرداخت، اما اکنون همین‌قدر بگویم که یک استارتاپ هنوز در حال تلاش برای دستیابی به محصولی است که بتواند نیروی محرکۀ یک کسب‌وکار عملی و قابل‌رشد باشد.

در استارتاپ نقش مدیرمحصول معمولاً توسط یکی از هم‌بنیان‌گذاران ایفا می‌شود. معمولاً کمتر از ۲۵ مهندس در قالب یک تا چهار-پنج تیم محصول فعالیت می‌کنند.

واقعیت وجودی استارتاپ این است که شما در مسابقه‌ای برای رسیدن به تناسب محصول و بازار هستید، قبل از اینکه منابع مالی‌تان به اتمام برسد. تا زمانی که بتوانید به محصول قدرتمندی برسید که نیازهای یک بازار اولیه را تأمین کند، هیچ‌چیز دیگری اهمیت ندارد؛ بنابراین بیشترین تمرکز شرکت‌های جوان لزوماً روی محصول است.

استارتاپ‌ها معمولاً برای مشخص‌کردن اینکه شرکت می‌تواند محصولی ضروری را کشف و ارائه کند یا خیر، بودجه‌های اولیۀ محدودی دارند. هرچه به اتمام منابع مالی نزدیک شوند، پرشتاب‌تر شده و تیم و رهبر آن ناامیدتر خواهند شد.

با اینکه معمولاً ضیق زمان و منابع مالی وجود دارد، استارتاپ‌های خوب برای یادگیری و پیشبرد سریع فعالیت‌ها بهینه‌سازی می‌شوند و به‌طور معمول تشریفات اداری بسیار کمی وجود دارد تا باعث کند‌شدن این روند شود. با‌این‌حال، درصد بالای شکست استارتاپ‌های فناوری بر کسی پوشیده نیست. آن تعداد کمی هم که موفق می‌شوند، معمولاً آن‌هایی هستند که در کشف محصول بسیار خوب عمل می‌کنند؛ مسئله‌ای که موضوع اصلی این کتاب است.

تا زمانی که بتوانید به محصول قدرتمندی برسید که نیازهای یک بازار اولیه را تأمین کند، هیچ‌چیز دیگری اهمیت ندارد.

کارکردن در یک استارتاپ که درواقع رقابتی برای یافتن تناسب محصول با بازار است، معمولاً پرتنش، طاقت‌فرسا و پرخطر است. ولی می‌تواند تجربۀ مثبت حیرت‌انگیزی باشد و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، بازده مالی خوبی نیز خواهد داشت.

نظرات کاربران

مریم
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

محتوای کتاب که خیلی عالیه، اون به کنار. ولی کاش انتشاراتش محض رضای خدا یک بار متنش رو می‌خوند قبل از عرضه :))) پر از اشتباهات پاراگراف بندی و جمله‌های تکرار شده و …

سروش اصفهانی
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

شدیداً توصیه می‌کنم نسخۀ اصلی و انگلیسی‌زبان کتاب رو بخونین؛ فهم کتابش واقعاً برای کسی که مدتی تو این زمینه کار کرده راحت‌تره. چندماه بعد از مطالعه کتاب زبان اصلی، مثلاً برای مرور سریع‌تر این ترجمه رو تهیه کردم و واقعاً

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
پس محصول را منتشر کردیم و انتشار آن را جشن گرفتیم. فقط یک مشکل وجود داشت: هیچ‌کس آن را نخرید.
Javid
موفقیت در امر محصول به این معناست که تمام ذی‌نفعان کلیدی را قانع کنید که محدودیت‌هایشان را درک کرده‌اید و متعهد به ارائۀ راه‌حل‌هایی هستید که منطبق با این محدودیت‌ها هستند.
خاطره
«در چشم‌انداز خود مصمم، اما در جزئیات آن انعطاف‌پذیر باشید»
خاطره
صرف اینکه کسی می‌تواند از محصول ما استفاده کند، به این معنا نیست که او محصول ما را انتخاب خواهد کرد.
Mostafa Mardany
اعتقاد دارم که امروزه بیشتر محصولات در حال تبدیل‌شدن به محصولات فناور‌انه‌اند و شرکت‌هایی که این موضوع را درک نکنند به‌سرعت از هم می‌پاشند.
HaleH.Eb
ما به تیم‌های مبلغ نیاز داریم نه تیم‌های مزدور. «مزدوران» هر چیزی را که به آن‌ها گفته شود می‌سازند. «مبلغان» معتقدان واقعی به چشم‌انداز تیم و متعهد به حل مشکلات برای مشتریان خود هستند. در یک تیم محصول اختصاصی، عملکرد و ذهنیت تیم بسیار شبیه یک استارتاپ در یک شرکت بزرگ‌تر است و منظور هم دقیقاً چنین چیزی است.
alirezapurusef
ی ایده‌هایی که پتانسیلشان ثابت شده، معمولاً به چند تکرار نیاز دارند تا پیاده‌سازی آن‌ها به نقطه‌ای برسد که ارزش تجاری لازم را نشان دهد. ما آن را «زمان برای پول» می‌نامیم.
Mostafa Mardany
تناسب محصول با بازار در مشتریان راضی‌تر، نرخ پایین ریزش، کوتاه‌شدن چرخۀ فروش و رشد سریع، خود را نشان می‌دهد.
خاطره
هرچند حرف P در MVP به‌معنای «محصول» است، اما یک MVP (که در آن، محصول واقعی چیزی است که توسعه‌دهندگان شما می‌توانند با اعتماد‌به‌نفس عرضه‌اش کنند و مشتریان شما می‌توانند فعالیت‌هایشان را براساس آن انجام دهند و شما نیز می‌توانید آن را بفروشید و پشتیبانی کنید) «هرگز» نباید یک محصول واقعی باشد. MVP باید یک «نمونۀ اولیه» باشد، نه یک «محصول».
alirezapurusef
شاید بزرگ‌ترین فرصت ازدست‌رفته در مدل فوق این است که مهندس‌ها خیلی دیر وارد کار می‌شوند. به نظر ما اگر از مهندسانتان فقط برای کدنویسی استفاده می‌کنید، فقط نیمی از ارزش آن‌ها را به کار می‌گیرید. راز کوچک تولید محصول این است که «مهندس‌ها معمولاً بهترین منبع نوآوری هستند»؛ بااین‌حال، در این روند حتی به حساب هم آورده نمی‌شوند.
eli

حجم

۳۰۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۳۰۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان