دانلود و خرید کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول) الستر هامفریز ترجمه لیدا هادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول) اثر الستر هامفریز

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول)

معرفی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول)

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول) از این مجموعه است. در این کتاب‌ها با تام و دوچرخه‌اش همراه می‌شویم و دور دنیا را می‌گردیم. به شهرها و کشورهای مختلف سر می‌زنیم، غذاهایشان را می‌خوریم و با آداب و رسومشان آشنا می‌شویم. 

نشر اطراف این مجموعه را که اثر الستر هامفریز است با ترجمه لیدا هادی منتشر کرده است. 

درباره مجموعه پسری که دور دنیا را رکاب زد

مجموعه پسری که دور دنیا را رکاب زد مجموعه سفرنامه‌ داستانی جذابی از سفر تام و دوچرخه‌اش به دور دنیا است. تام، پسری ماجراجو است که روزی حس می‌کند دنیای واقعی باید بزرگ‌تر از دنیای اطرافش باشد و تصمیم می‌‌گیرد با دوچرخه سفری باورنکردنی برای کشف این دنیای بزرگ آغاز کند. سفری که او را به گوشه گوشه زمین می‌برد و با ماجراهایی روبه‌رو می‌کند که بسیار لذت‌بخش، گاهی خنده‌دار و گاهی هم ترسناک و عجیب هستند. 

تام در سفرهایش به کشورهای مختلف، با مردم سرزمین‌های متفاوت دیدار می‌کند، غذاهای آنان را می‌خورد، آداب و رسومشان را به جا می‌آورد و گاهی هم از سختی مسیر گله می‌کند. اما در نهایت، لذت این تجربه را با هیچ چیزی عوض نمی‌کند. 

سفر اول تام از اروپا آغاز می‌شود و بعد از گشتن نقاط مختلف آن به آفریقا می‌رسد.

خواندن مجموعه پسری که دور دنیا را رکاب زد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن مجموعه پسری که دور دنیا را رکاب زد را به تمام نوجوانانی که اهل ماجراجویی هستند و تمام کودکان شجاع و عاشق سفر، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الستر هامفریز

الستر هامفریز (Alastair Humphreys‎) ۲۷ نوامبر ۱۹۷۶ به دنیا آمد. او گردشگر، سخنران انگیزشی، پدیدآور، دوچرخه‌سوار، نویسنده، و وبلاگ‌نویس اهل بریتانیا است.

الستر هامفریز که یکی از مستندسازان شبکه نشنال جئوگرافیک است، در کتاب‌های مجموعه پسری که دور دنیا را رکاب زد، از تجربیات واقعی خودش بهره گرفته است و ماجراجویی جذابی از سفر به دور دنیا را برای نوجوانان رقم زده است.  

بخشی از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد؛ سفر به اروپا و آفریقا (کتاب اول)

تام به زور سعی می‌کرد وقتی رئیس قبیله، کاسه معجون شیر و خون داغ را جلویش می‌گذارد، همان‌طور مثل قبل لبخند بزند. زیر سایه یک درخت خاردار آفریقایی و روی زمین سرخ گرمازده، دَه جنگجوی ماسای با لباس‌های بلند قرمز و گوشواره‌های آویزان، دور تا دورش را گرفته بودند. توی دست هر کدام از جنگجوها یک نیزه تیز و بلند بود و همگی با چشم‌های سیاه درخشان به او زل زده بودند. تام هم با چشم‌های آبی‌اش به آن‌ها خیره مانده بود. یک شلوارک و تی‌شرت آستین کوتاه تنش کرده بود که زیر آفتاب داغ آفریقا حسابی کثیف و رنگ و رو رفته شده بودند. نیزه‌ها زیر آفتاب داغ برق می‌زدند. نگاهش را از روی مردان نیزه به‌دست برداشت و به کاسه چوبی دست‌ساز جلویش خیره شد. معجون شیر و خون گاو، گرم بود و وقتی بوی منزجرکننده آن به دماغش می‌رسید ممکن بود هر لحظه دل و روده‌اش به‌هم بریزد.

با لبخندی که روی صورتش ماسیده بود، زیر لب به شکمش گفت «فکر کن شیرتوت‌فرنگیه!» و یک‌نفس همه معجون صورتی‌رنگ را سر کشید. مردان قبیله نیزه‌هایشان را بالا بردند و با خوشحالی فریاد کشیدند. تام کاسه چوبی را روی زمین گذاشت و اطراف دهانش را پاک کرد.

رئیس قبیله با لبخندی از روی رضایت به پشت تام زد. او هم نفس عمیقی کشید. این مراسم کوتاه یک جور خوشامدگویی برای ورود به روستای کوچک ماسای بود. حالا دیگر جایش امن بود و مردم قبیله هم با روی خوش از او استقبال می‌کردند.

با خودش فکر کرد «خیلی هم بد نبود. دیگه باید از این به بعد به خوردن غذاهای عجیب و غریب عادت کنم.»

هیچ کسی باور نمی‌کرد که واقعاً می‌خواهد به سفر دور دنیا برود. البته که کسی حرفش را باور نمی‌کرد. به نظر همه فکر عجیب و غریبی بود، شاید هم کمی دیوانگی! البته تام از این‌که نتوانسته بود منظورش را درست و حسابی به آقای فیلد و بچه‌ها بفهماند خیلی خجالت‌زده بود. باید به همه می‌گفت که فقط توی رؤیاهایش به سفر دور دنیا فکر کرده و همین‌جوری یک حرفی از دهانش بیرون پریده اما حالا دیگر کمی دیر شده بود. در عوض از خودش دفاع کرد.

جواب داد «خب من یه دوچرخه دارم که با اون می‌رم سفر. به نظرم بهترین سفر با دوچرخه تو کل دنیا می‌شه. من می‌خوام دور دنیا رو رکاب بزنم.»

توبی، یکی دیگر از بچه‌های کلاس با پوزخند گفت «آهان، اون‌وقت دریاها رو چیکار می‌کنی؟ ببینم نکنه می‌خوای روی آب هم دوچرخه‌سواری کنی؟»

تام گفت «با قایق از روی دریاها و اقیانوس‌ها رد می‌شم.»

یکی دیگر از بچه‌ها گفت «پول چی؟ تو که پول نداری تا بری دور دنیا رو بگردی.»

تام جواب داد «فکر اون‌جا رو هم کردم. تو چادر می‌خوابم و ارزون‌ترین غذاها رو می‌خورم. این‌طوری سفرم خیلی گرون نمی‌شه.»

- امکان نداره بابا. خیلی راهه.

- کوه‌ها چی؟ کوه به اون بلندی رو چی کار می‌شه کرد؟

- بیابون‌ها رو بگو. به اون داغی.

- زمستون بشه چی؟ زمستون که خیلی سرده.

هر کدام از بچه‌ها نظرش را می‌گفت. همه فکر می‌کردند سفر به دور دنیا با دوچرخه محال است و غیرممکن. هر چقدر بچه‌ها دربارهٔ غیرممکن بودن این سفر با تام حرف می‌زدند او بیشتر مصمم می‌شد تا به آن‌ها ثابت کند اشتباه می‌کنند.

هیچ کسی فکر نمی‌کرد که تام از پس این سفر بربیاید.

او پسری خجالتی و ساکت بود. نه خیلی زور داشت، نه خیلی باهوش بود و نه خیلی سروزبان داشت. تام یک پسر معمولی بود. حتی خیلی از معلم‌های مدرسه هنوز اسمش را هم نمی‌دانستند. البته این دلیل نمی‌شد که نتواند از پس کارهای مهم بربیاید. دیگر خودش هم داشت باور می‌کرد که ممکن است سفر به دور دنیا آن‌قدرها هم که دیگران می‌گویند کار محالی نباشد. برای این‌که توی دنیا غیرممکن وجود ندارد. همیشه دوست داشت همه جای دنیا را ببیند. حالا دلیل خوبی برای انجام این کار داشت. او باید به همه ثابت می‌کرد که اشتباه می‌کنند. دل و جرئت پیدا کرده بود تا دنبال رؤیاهایش برود و از زندگی لذت ببرد.

نظرات کاربران

i_ihash
۱۴۰۰/۰۲/۳۰

~همه می‌توانند دور دنیا را رکاب بزنند اما در واقع آدم‌های زیادی این کار را نمی‌کنند. تام انتخاب کرد! این تنها تفاوت او با همه‌ی آن پسرها و دخترهای مدرسه بود، تفاوت بین آن‌هایی که رویای ماجراجویی دارند و آن‌هایی

- بیشتر
محمدرضا
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

این کتاب خیلی عالیه مخصوصا برای نوجوان هایی که به رمان های علمی تخیلی علاقه دارن.

Baran
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

عالی هستش ارزش یه بار خوندن رو داره و نکات جالبی هم توی کتاب هست

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

کتاب «پسری که دور دنیا را رکاب زد 1» یکی از داستان های کودکانه لذت بخش از سفر آلستر همفری در سراسر جهان است. در این کتاب جذاب کودکان با شخصیت آلستر همفریس که با دوچرخه اش قرار است جهان

- بیشتر
کاربر ۲۷۵۳۱۷۲
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

باید عالی باشه .دوستان لطفاً در آپارات .کانال طاقچه رو دنبال کنید .طاقچه در اونجا کتاب های مختلف رو به صورت نقاشی و یک گوینده .بسای زیبا به تصویر میکشه کتاب های مختلف رو .من هم ویدیو ها رو در

- بیشتر
A.M
۱۴۰۱/۰۵/۲۶

خیلی خیلی کتاب عالی هست خیلی🎈🎈🎈🎉🎊🎊

زینب هاشم‌زاده
۱۴۰۰/۰۸/۰۳

تنها جمله‌ای که توی ذهنم بود: «کاش بیشتر بود!» به‌نظرم جدایی از توضیحات بیشتر، نیاز به تخیل بیشتری داشت. تا می‌خواستی به محیطی که داره درموردش حرف می‌زنه، عادت کنی و اون توصیفات رو تصور کنی، رد شده بود از موضوع و

- بیشتر
ghazal
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

بی نزیره

سین میم
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

اولش جذاب شروع شد ولی بعد متوجه میشید که این یه کتاب توصیفیه. شبیه کتابهای تاریخ و جغرافیا تام از شهرهای مختلف عبور میکنه و نویسنده آنچه را که تام دیده توصیف میکنه . شبیه به یک انشای مدرسه ای

مطهره گلزار
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

این کتاب فقط مال نوجوانان و کودکان نیست متن راحتش باعث میشه بدون درگیر حاشیه ها شدن به راحتی تجربیات تام رو با خودتون مرور کنید برای همه سنین توصیه میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
فقط کافیه که شروع کنی. همیشه سخت‌ترین مرحله شروع کردنه. شروع کن. برو! همین حالا برو و ماجراجویی هیجان‌انگیزت رو شروع کن!»
AVISA
فقط کافیه که شروع کنی. همیشه سخت‌ترین مرحله شروع کردنه. شروع کن. برو! همین حالا برو و ماجراجویی هیجان‌انگیزت رو شروع کن!»
z
هر روز می‌تواند سرشار از ماجراجویی‌های تازه باشد فقط باید بدانی چطور به آن‌ها نگاه کنی.
nastaran zolfaqari
پنج ماه از زمانی که تام از جلوی خانه‌شان در انگلستان شروع به رکاب زدن کرده بود می‌گذشت و حالا به مرز کشور مصر رسیده بود. بالاخره در آفریقا بود. موهایش بلند شده بودند و لباس‌هایش به خاطر آفتاب داغ ماه‌های پیش، رنگ و رو رفته به نظر می‌رسیدند. البته خود تام از قبل نیرومندتر و ورزیده‌تر شده بود. او تمام روز را رکاب می‌زد و شب‌ها عین مومیایی‌های مصری که آرزوی دیدن‌شان را داشت یک گوشه می‌خوابید؛ خسته اما خوشحال. توی این مدت هیچ وقت این‌قدر احساس خوشحالی نکرده بود.
محمدرضا
همیشه سخت‌ترین مرحله شروع کردنه.
سین میم
می‌دانست ممکن است موفق نشود و جا بزند اما بهتر بود هر کاری از دستش برمی‌آید انجام بدهد، حتی اگر قرار بود شکست بخورد. تلاش کردن بهتر از هیچ کاری نکردن بود.
nastaran zolfaqari
شاخ‌های تیز و خمیده سوار شده بود. زمین‌های اطراف نیل بسیار حاصلخیز هستند برای این‌که هر سال با طغیان رودخانه لایه‌ای از گل و لای مفید روی زمین‌های کشاورزی می‌نشیند. رود نیل حدود ۶۴۰۰ کیلومتر طول دارد، یعنی چهار برابر بیشتر از طول کشور انگلستان!
کاربر ۴۲۸۵۵۸۳

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۲۶,۶۰۰
تومان