دانلود و خرید کتاب پسری که کلمه جمع می کرد پیتر اچ. رینولدز ترجمه آزاده کامیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پسری که کلمه جمع می کرد اثر پیتر اچ. رینولدز

کتاب پسری که کلمه جمع می کرد

امتیاز:
۴.۲از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پسری که کلمه جمع می کرد

پسری که کلمه جمع می‌کرد نوشته پیتر اچ رینولدز داستانی برای کودک و نوجوان است که در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. انتشارات پرتقال با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب پسری که کلمه جمع می کرد

خیلی‌ها دوست دارند چیزهای جورواجور برای خودشان جمع کنند بعضی‌ها تمبر جمع می‌کنند، بعضی‌ها سکه، بعضی‌ها سنگ و بعضی هم آثار هنری. داستان این کتاب درباره جروم است. پسری که دوست دارد کلمه جمع کند. کلماتی که زبان این و آن می‌شنود یا جایی می‌خواند. کلمات گوناگون. کلمات کوتاه و شیرین، کلمات تک‌بخشی و دبخشی، کلمات  چندبخشی و آهنگین. 

اگر دوست دارید با جروم و کاری که با کلمات می‌کرد بیشتر اشنا شوید، کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد را خودتان بخوانید.

 خواندن کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه کودکان و نوجوانانی که به داستان علاقه دارند، مخاطبان این کتاب اند.

درباره پیتر اچ. رینولدز

ییتر. اچ. رینولدز، نویسنده و تصویرگر اهل کانادا به دلیل آثاری که درباره  زیبایی‌شناسی، خلاقیت و ابراز وجود برای کودکان نوشته، معروف است.

رینولدز در سال ۱۹۶۱ متولد شد و از ۷ سالگی نوشتن و انتشار داستان را شروع کرد. او با کمک دستگاه کپی پدرش و همدستی برادر دو قلویش  روزنامه‌دیواری درست می‌‌کرد.

او در دانشگاه ماساچوست درس خوانده  و در ۱۹۸۳ جایزه سال بهترین دانشجوی ارتباطات را گرفته است. پدر و مادرش جست و جوگر، اهل پژوهش و فرهنگ دوست بودند و به سفر بسیار علاقه داشتند. پدر بزرگش در یک سفر با کشتی از انگلیس ، شهر همیلتون در نیوزیلند را کشف کرد و حرف H که اسم میانی پیتر است از نام همین شهر گرفته شده است. در حال حاضر مجسمه‌ای از پدربزرگ پیتر در این شره قرار دارد.

پیتر تا به امروز شست و پنج کتاب نوشته، ولی به گفته خودش صد ایده دیگر هم برای نوشتن در سرش دارد. او علاوه بر نوشتن داستان و تصویرگری آن‌ها به ساختن انیمیشن آموزشی نیز علاقه دارد و این کار را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند.

او کتاب «نقطه» را بیشتر از آثار دیگرش دوست دارد و می گوید:

 «دلم می‌خواهد ببینم این کتاب چطور دیگران را تشویق می‌کند تا جسارت کنند و اثری از خود به جای بگذارند. این اثر داستان کشف روح خلاقی است که در درون همه‌ انسان‌ها پنهان است.

زندگی پیتر وقف کمک به کودکانی شده که از مسیر اصلی خارج شده‌اند. او عقیده دارد خودش یکی از آن‌ها است که در کلاس هفتم یک اتفاق عجیب زندگی او را دگرگون کرده است.

همه‌ کودکان آن قدر خوشبخت نیستند که پدر و مادر و معلم توانایی‌هایشان را بشناسند اما در مورد او این معجزه رخ داد. یک معلم بی‌نظیر از او خواست به جای توجه به درس، نقاشی کند. او به جای تنبیه به خاطر بی‌توجهی به درس، از او خواست در قالب طراحی و با استفاده از هنر قصه‌گویی به دانش آموزان در فهم مفاهیم ریاضی کمک کند. او می‌گوید :

«اگر هنر من بتواند کودکانی را که از مسیر اصلی دور شده اند، بازگرداند، زندگی من معنایی پیدا می‌کند.»

پیتر اچ. رینولدز به کلمات و قدرت آنها  ایمان دارد. او می گوید :

«اگر می‌خواهیم کودکان چیزی یاد بگیرند، کتاب بخوانند یا بنویسند باید آنها را به بازی دعوت کنیم. بازی با کلمات، بر صفحه‌ ای سفید. صفحه‌ای که از افکار و آفریده‌های خودشان پر شود.»

نظرات کاربران

زینب سادات رضازاده
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

چقدر کتاب برای من جالب بود و ایده نوشتن جالبی داشت، ابتدا کلمات بعد ترکیب آنها و بعد کنار هم قرار دادن ترکیب ها و بعد تبدیل آنها به شعر یا جمله.

Elham jannesari
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

منم وقتی کوچیک بودم توی کامپیوترم مجموعه ای از کلمات زیبایی که توی کتابا خونده بودم داشتم. یادمه بیشترشون از هشت کتاب سهراب سپهری بود

nazi.habi
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

از این مجموعه و این نویسنده هر چه دیدین بخونید.

sedighe
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

تصاویر کتاب زیبا هستند و بخصوص جایی که آنها را روی سر بچه ها می ریزد انگار پول هستند ،نمادی از ارزشمندی کلمات. داستانی مشابه این را از لئو لئونی خوانده ام، به اسم فردریک . در آنجا یک موش

- بیشتر
کاربر 2489693
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

خوب بود 🙃🙂

کاربر ۱۸۸۲۴۱۴
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

عالی

mahnaz r
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

بسیار زیبا

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

بعضی ها تمبر جمع می کنند، بعضی ها سکه، بعضی از مردم هم آثار هنری جمع می کنند. جرپم چطور؟ جروم کلمه جمع می کند..

bitabemahtab
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

ایده و داستان کاملا شبیه کتاب "لونای کلمه جمع کن" ولی به غایت جذاب‌تر پخته‌تر با نقاشی‌های زیباتر :)

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان