دانلود و خرید کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ اثر بهرام افراسیابی

کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ

کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ نوشته بهرام افراسیابی است. کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ که نشر مهرفام منتشر کرده است به جنگ جهانی دوم و اتفاقات آن می‌پردازد و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. 

درباره کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ

موضوع کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ، بیان تاریخ جنگ دوم جهانی است. نویسنده، در این نوشتار تلاش می‌کند که با بررسی کلی و دقیق تاریخ جنگ به ارائه تصوير كاملی از جنگ جهانی دوم بپردازد. با خواندن‌ این‌ کتاب‌ به اهمیت صلح‌ پی‌ می‌برید و می‌فهمید چگونه جنگ جهان را نابود می‌کند. 

جنگ جهانی دوم، دومین جنگ بین‌المللی بود که تقریبا تمام جهان را درگیر کرد از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی طول کشید. بیشتر کشورهای جهان از جمله قدرت‌های بزرگ در این جنگ شرکت کردند و کم‌کم در قالب دو اتحاد نظامی متفقین و متحدین در برابر هم قرار گرفتند. این دو اتحاد نظامی یک جنگ تمام‌عیار به راه انداختند، که در اثر آن بیش از صد میلیون نفر در بیش از ۳۰ کشور جهان درگیر شدند. بیشتر شرکت کنندگان در این جنگ، تمام قدرت اقتصادی، صنعتی و توانایی‌های علمی‌شان را برای پشتیبانی نظامی بسیج کردند. همچنین میزان کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود که آن را به مرگ‌بارترین جنگ در طول تاریخ بشریت تبدیل می‌کند. بیشترین کشته‌ها از افراد غیرنظامی شوروی و چین بودند. همچنین کشته‌های ناشی از بمباران‌های راهبردی، قحطی، بیماری و جنگ‌افزارهای هسته‌ای و هولوکاست در آمار خسارت انسانی جنگ جهانی دوم شمرده می‌شوند.

جنگ جهانی دوم، ساختار اجتماعی و نظام قدرت در جهان را دگرگون کرد و پس از آن برای جلوگیری از بروز چنین رویدادهایی سازمان ملل متحد تأسیس شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، نزدیک به نیم سده، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی با یکدیگر در جنگ سرد به سر بردند.

خواندن کتاب توفان؛ بزرگترین نبرد تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

درباره بهرام افراسیابی

بهرام افراسیابی متولد ۲۰ آبان ۱۳۲۰ در شهر شیراز در محل دروازۀ کازرونی دولت به دنیا آمد. بهرام افراسیابی از کودکی به دو چیز عشق می‌ورزید. موسیقی و کتاب؛ هرچند هیچ یک از این دو به راحتی در دسترس وی قرار نمی‌گرفت اما او تا آنجا که می‌توانست آن‌ها را به دست می‌آورد. به گفتۀ خودش «این دو در تمام طول زندگی بهترین انیس و مونسم شدند و هستند.» افراسیابی دوران ابتدایی را در دبستان سلطانی شیراز -که مدرسه‌ای سنتی و قبلاً متعلق به یکی از افراد بانفوذ بوده و آن را وقف کرده بود- گذراند و سال آخر دبیرستان را هم در همان مدرسه به پایان رساند. بعد از گذراندن دوران دبیرستان و طی کردن خدمت سربازی، به آلمان رفت و از آنجا به اتریش رفت و در دانشگاه «اینسبورگ» مشغول به تحصیل شد. بعد از خواندن دروس فلسفه، برای تکمیل زبان آلمانی به وین رفت و به دلیل علاقه‌مندی به فراگیری زبان، عازم لندن شد و مدت ۶ سال در کالج لندن انگلستان به فراگیری زبان انگلیسی و زبان‌شناسی پرداخت. سپس به ایران بازگشت و در سال ۱۳۵۵ در مقطع کارشناسی ارشد در همان رشته وارد دانشگاه تهران شد. آن سال‌ها که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود جوّ انقلاب او را در بستری که سال‌ها در ذهنش موج می‌زد، قرارداد و با نگارش نخستین کتابش -که بسیار با اقبال رو به رو شد - همۀ زندگی‌اش را صرف نگارش کتاب کرد و آنچه را می‌خواست، به دست آورد و سیراب شد. نگارش حاصل این تلاش مستمر، نزدیک به یکصد عنوان تألیف و ترجمه با موضوعات تاریخی، سیاسی، رمان و انواع ترجمه است.

افراسيابی داستان نويس و مترجم، علاوه بر تاليف رمان های تاريخي تمامی آثار آگاتا كريستی را نيز ترجمه كرده است. آثار افراسيابی بيشتر متعلق به مباحث تاريخی و شخصيت های تاريخ ايران زمين می‌باشد. از جمله آثار داستانی او به موارد زير ميپی توان اشاره كرد: رمان تاريخی سقوط امپراتوری مغول (سلطانيه در آتش)، ایران همیشه جاوید: قبل از سکوت مدائن، هوسهای امپراتور، همسران شاه و هزار و یک شب. وی همچنين در زمينه ادبيات داستانی هم به پژوهش پرداخته است، مانند كتاب نقد و بررسی ساختار مجموعه آثار آگاتا كريستی.

نظرات کاربران

ahmad mirrashid
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

لطفا اگر برای شما مقدور هست فایل pdf کتاب را برای من بفرستید.مرسی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

حجم

۴۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان