دانلود و خرید کتاب ‌‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ‌‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ اثر بهرام افراسیابی

کتاب ‌‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ‌‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌

کتاب ‫س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ نوشتۀ بهرام افراسیابی در انتشارات مهرفام به چاپ رسیده است. این کتاب، داستانی تاریخی دارد و مربوط به دورۀ حکومت چوپانیان است. دودمانی که در دورۀ فترت سقوط ایلخانان مغول تا روی کار آمدن تیمور گورکانی بر قسمتی از خاک ایران فرمان می‌راند. فتنه بغداد خاتون یکی از موضوعات اصلی در این کتاب است.

درباره کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌

کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ داستانی تاریخی است. این دورۀ تاریخی مربوط به زمان فروپاشی ایلخانان مغول می‌شود که در نتیجۀ آن، در هر گوشۀ ایران، خاندانی به قدرت رسید. یکی از سلسله‌های کم‌دوامی که در دورۀ معروف به فترت، یعنی از سقوط ابوسعید بهادر آخرین ایلخان مغول تا ظهور تیمور گورکانی، در قسمتی از خاک ایران فرمان راندند، سلسلۀ چوپانیان بودند. چوپانیان یا آل چوپان دودمانی از نوادگان یک خانوادۀ مغول از قبیلۀ سلدوز بودند. آن‌ها در ابتدا تحت فرمان ایلخانان خدمت کردند، پس از سقوط ایلخانان، به‌طور مستقل کنترل بخش‌هایی از ایران را به دست گرفتند. مؤسس آن امیر شیخ حسن چوپانی پسر بزرگ‌تر امیر تیمورتاش بن امیر چوپان سلدوز بود. در این دوره، نوادگان امیر چوپان از آذربایجان تا آسیای صغیر، عراق عجم، گرجستان و بخشی از نواحی غربی را در دست داشتند.

بغداد خاتون که در کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ به او پرداخته شده است، شاهدخت خاندان چوپانی، همسر سلطان ابوسعید و ملکه بود. او یکی از درباریان بزرگ و بانفوذ روزگار خودش در ایران و صاحب اختیار امور بود. سخنانش نفوذ بسیار زیادی بر ابوسعید و امیران بزرگ‌ آن روزگار داشت و تا زمان مرگ در سیاست درگیر بود. ماجرای عشق سلطان ابوسعید بهادر به او که به‌خاطرش امیر چوپان پدر بغداد خاتون را کشت و او را از عقد پسر یکی دیگر از امرای آن زمان درآورد در تاریخ معروف است. بغداد خاتون پس از درگذشت ابوسعید متهم شد که به انتقام خون پدر و برادرانش سلطان ابوسعید را مسموم کرده و کشته است. فاش شدن جریان قتل ابوسعید، عاقبت خوشی را برای او رقم نزد.

کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ در قالب داستانی تاریخی و جذاب، به وقایعی پرداخته است که شاید کمتر به آن‌ توجه شده باشد و برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته مانده است. این وقایع مربوط به افت‌وخیزها و ماجراهایی می‌شود که در قصر سلطانیه رخ می‌دادند. کتاب خواننده را با خود به دهلیزهای مخفی قصر می‌برد. یکی از شخصیت‌های مهم این کتاب خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی، مورخ بزرگ، طبیب، وزیر و دبیر در دورۀ ایلخانان است که حضورش به حوادث رنگ و بویی دیگر می‌دهد با این هدف که به خواننده نشان دهد فرهنگ و تمدن ایرانی چگونه توانسته است بر فرهنگ اقوام مهاجم بی‌تمدن که به این کشور حمله می‌کردند چیره شود و این مهاجمان در نهایت چاره‌ای جز تکریم بزرگی ایرانیان نداشتند.

کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ در ۵ فصل تدوین شده است که عبارت‌اند از: فصل اول: سلطانیه؛ فصل دوم: سلطان ابوسعید؛ فصل سوم: رقیبان عشق؛ فصل چهارم: بغداد خاتون بر اریکۀ قدرت؛ فصل پنجم: قصر سلطانیه، شب‌های شعر و بی‌شرابی.

خواندن کتاب س‍ق‍وط ام‍پ‍رات‍وری‌ م‍غ‍ول‌؛ س‍ل‍طان‍ی‍ه‌ در آت‍ش‌ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۴ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان