دانلود و خرید کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث اثر بهرام افراسیابی

کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث

معرفی کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث

سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث کتابی نوشته بهرام افراسیابی نویسنده و مترجم باسابقه ایرانی است.

درباره کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث

 در کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث داستان دلاوری‌های یعقوب لیث صفاری، جوانمرد و پادشاه سیستانی قرن سوم هجری را می‌خوانید. 

یعقوب ایث پادشاه ایرانی و بنیان‌گذار سلسله صفاریان در سیستان بود او شهر زرنج را پایتخت خود اعلام کرد و بخش های زیادی از سرزمین ایران را را فتح نمود. 

او در حاشیه کویر شمال شرقی شهر خاش در خانواده‌ای رویگر به دنیا آمد و پس از زوال خاندان طاهریان سلسله صفاریان را بنا نهاد. نام این سلسله از حرفه صفاری (رویگری) یعقوب گرفته شده بود. او اوضاع سیستان را سروسامان داد و با مردمی که با او همدل شده‌بوند به خوبی رفتار کرد. اسرا را آزاد کرد و با آنان پیمان بست که به او وفادار باشند. او سپاه بزرگی تشکیل داد و از شورشیان که یکی از آنها عمار خارجی بود، بیعت گرفت. یعقوب در دوران حکومت خود کارهای زیادی کرد. نزدیکان و هم‌پیمانانش به او خیانت کردند و او با تمام آنها جنگید. خراسان را فتح کرد و با علویان در طبرستان جنگید. یعقوب در سال ۲۶۵ در جندی شاپور بر اثر قولنج درگذشت. بسیاری از منابع او را مردی باخرد و استوار توصیف کرده‌اند و حتی دشمنانش هم او را ستوده‌اند. 

یعقوب لیث هیچ کاری را بدون همکاری و مشورت انجام نمی‌داد، در شبانه روز بیش از ۱۷۰ رکعت نماز واجب و مستحب می‌خواند و روزانه ۱۰۰۰ دینار صدقه می‌داد و هیچ‌وقت به زن یا غلامی به دیده سوء ننگریست. در رسیدگی به امور مردم تلاش زیادی می‌کرد و بسیار پیگیر و باهوش بود و هیچ‌گاه بر روی کسی که اهل تهلیل بود شمشیر نکشید و قبل از حمله به دشمن حجت را بر او تمام می‌کرد و خدا را گواه می‌گرفت و اگر رقیب به ادامه جنگ تمایل داشت، با او می‌جنگید.

در این کتاب شرح دلاوری‌ها و کارهای یعقوب را در زمان حکومت و حیاتش می‌خوانید و برخی روایاتی را که در تاریخ و در منابع گوناگون به او نسبت داده شده از نظر می‌گذرانید.

 خواندن کتاب سیمرغ دژ زرنج؛ یعقوب لیث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به ترایخ و شناخت شخصیت های مهم تاریخ ایران مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره بهرام افراسیابی

بهرام افراسیابی متولد ۲۰ آبان ماه ۱۳۲۰ شیراز است. دوران ابتدایی را در دبستان سلطانی شیراز - که مدرسه‌ای سنتی و پیش از آن متعلق به یکی از افراد بانفوذ بود و آن را وقف کرده بود، گذراند و سال آخر دبیرستان را هم در همان مدرسه خواند. پس از دوران دبیرستان و گذراندن خدمت سربازی، به آلمان و از آنجا به اتریش رفت و در دانشگاه «اینسبورگ» تحصیلش را ادامه داد. بعد از خواندن فلسفه، برای تکمیل زبان آلمانی خود به وین عزیمت کرد و به دلیل علاقه‌مندی به یادگیری زبان انگلیسی، عازم لندن شد و ۶ سال در کالج لندن انگلستان به یادگیری زبان انگلیسی و زبان‌شناسی پرداخت. سپس به ایران بازگشت و در سال ۵۶- ۱۳۵۵ در مقطع کارشناسی ارشد در همان رشته وارد دانشگاه تهران شد. آن سال‌ها که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود، فضای انقلاب او را در بستری که سال‌ها در ذهنش موج می‌زد، قرارداد و با نوشتن اولین کتابش که با اقبال زیادی رو به رو شد، همه زندگی‌اش را صرف نگارش کتاب کرد و آنچه را می‌خواست، به دست آورد و سیراب شد. او نزدیک به صد عنوان تألیف و ترجمه با موضوعات تاریخی، سیاسی و رمان دارد.

نظرات کاربران

علی صاد
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

در حدود صفحه بیست تا بیست و سه در کتاب میخوانیم که مرشد مراد نقال در قهوه خانه قسمت هایی از شاهنامه را نقالی می‌کندو یعقوب چنان تحت تاثیر حرفهای او قرار می‌گیرد که دستمزد یک روز خود را به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان