دانلود و خرید کتاب امیر گلها حسین سیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امیر گلها اثر حسین سیدی

کتاب امیر گلها

نویسنده:حسین سیدی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۴از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امیر گلها

کتاب امیر گلها نوشته حسین سیدی است. این کتاب نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی (ع) دارد. کتاب امیر گلها رویکردی تازه به شخصیت‌شناسی دینی دارد. به تعبیری در دنیای مدرن و صنعتی امروز که افراد گرفتار کم‌حوصلگی شده­‌اند، این کتاب راهنمای خوبی برای مطالعه کامل و سریع است.

درباره کتاب امیر گلها

کتاب امیر گلها رویکردی متفاوت از دیگر کتاب‌های مذهبی دارد، این کتاب سخنانی از سرسخت‌­ترین مخالفان امامت و ولایت امام علی(ع) است؛ سخنانی که نشان می­‌دهد این افراد چگونه به امیرالمومنین(ع) و عدالت و حقانیت ایشان باور داشته‌اند. بخشی از کتاب نیز به سخنانه خلفای سه‌گانه درباره امام علی(ع) اختصاص دارد.

این کتاب در چهار فصل نوشته شده است که پیش از آن فهرست و در نهایت کتابنامه‌­ای به عربی و فارسی آمده است. فصل اول با عنوان «خویشتن» به «سیمای ظاهری» و «سیمای باطنی» تقسیم می­‌شود. فصل دوم «خداوند» است که در آن درباره­ اخلاص، ایمان و دین باوری حضرت امیر سخن به میان می­‌آورد.

فصل دوم بابی بر شرح اعتقادات و دریای معارف اعتقادی حضرت امیر(ع) است. فهمی که موجب شد در عمل به شرایع دین عاشق و مشتاق باشد. فصل سوم «دیگران» نام دارد که ایشان را در تعامل با اجتماع و محیط نشان می­‌دهد؛ چه در مسند قدرت و مسئولیت و چه در زندگی شخصی به عنوان فرد در اجتماع. فصل چهارم «طبیعت» نام دارد که در حقیقت علم ایشان را از درک حقایق این کره خاکی بازگو می‌کند؛ علمی که دلیل بعثت پیامبر(ص) و امامت ائمه(ع) نبود، اما می­‌تواند دال بر حقانیت ایشان باشد.

خواندن کتاب امیر تنها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر زندگی امیرالمومنین(ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امیر تنها 

در موضوع «دلیری»، اخلاص‌ورزی حضرت را در برخورد با عَمرو - پسر عبدود - آوردیم که چگونه برای فرونشاندن خشم و انتقام شخصی‌اش، دقایقی قدم زد و سپس برای خدا سر عمرو را از بدن جدا ساخت.

امام، اخلاص‌ورزان را سَروران بهشتیان برمی‌شمرد. 

همچنین اخلاص را ناشی از نیرومندی یقین (به پاداش‌های الهی) و نیت پاکیزه اعلام کرد. 

«برترین پیروزی» را اخلاص، و آن را «میوهٔ (درخت) یقین» (به پاداش‌های خداوندی) می‌دانست. 

می‌فرمود: «کسی که (نیّت‌ها و عملکردش را به خاطر خدا) خالص گردانَد، آفریدگار پشتیبان زندگی این جهان و آن جهان او خواهد بود. 

کسی که مشتاق آن‌چه در نزد خداوند (از پاداش‌ها) است، عملش را خالص می‌کند. 

ایمان‌پذیری و دین‌باوری

علی، نه تنها در اوج ایمان و دین باوری، بلکه خود تبلور ایمان بود. با معیارهایی که به پیروانش می‌داد، آنان را در پیمودن جاده رشد تشویق می‌کرد:

دین باور، (در مسائل شخصی) آسانگیر، نرمخو و مورد اعتماد است. 

دین باور کسی است که دوستی، کینه و (چیزی یا مسئولیتی را از کسی) گرفتن یا دادنش به خاطر خداست. 

مؤمن در توانگری (نیز) پاکدامن است. 

دین‌باور کسی است که هرگاه از وی چیزی خواهند، نیاز پرسشگر را (کاملاً) برطرف سازد؛ و زمانی که خود از کسی چیزی طلبد، به مقدار ضرورت اکتفا می‌کند. 

مؤمن، بسیار می‌اندیشد. 

دین‌باور کسی است که دلش را از هر فرومایگی پاکیزه سازد. 

جانِ دین باور (در جایی که سختی لازم است) سخت‌تر از صخره، و (پیکرش) فروتن‌تر از یک برده است. 

خِرَد، دوست دین باور؛ دانش، وزیر او؛ شکیبایی، فرمانده سپاهش؛ و کردار، کار گزار اوست. 

هرگاه روح مؤمن (پس از مرگ) به آسمان عروج کند، فرشتگان شگفت زده می‌گویند: «شگفتا! چگونه از سرایی موفق بیرون آمد که برگزیدگان ما، در آن تباه شدند.»

نظرات کاربران

09155206914
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

ولایت امیرالمومنین علی (ع)، افتخارشیعه است چرا که امام علی (ع) در دامن پر مهر پیامبراعظم (ص) پرورش یافت. و واقعه بزرگ غدیر خم تکلیف ورهبری امت اسلام را بعد از رحلت حضرت محمد(ص) که ایشان برگزیده خداوند و افتخار

- بیشتر
javadoo
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

سلام چرا با این که کتاب رو خریداری کردم، باز نمیشه و بعد از اینکه روی خواندن کتاب میزنم کلا نرم افزار بسته میشه و میگه در ارای نرم افزار مشکلی پیش آمده، لطفا بررسی بفرمایید

freedomehdi freedomehdi
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

خوب و جذاب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۷)
می‌فرمود: هرگاه غذایت را تمام کردی، از خداوند به خاطر آن‌چه به تو داده است سپاسگزاری کن؛ آن هم با صدای بلند تا دیگران نیز او را بستایند و پاداش تو بسیار شود. (۴۲)
zahraa_mousaavii
کسی که راز خویش را فاش کند، بی‌گزند نمی‌ماند.
هدی✌
آن که از تنبلی پیروی کند، پشیمانی او را در بر خواهد گرفت.
هدی✌
از او پرسیدند: چهرهٔ نیایشگران هماره زرد رنگ است، امّا شما رخساری روشن، سپید و پیشانی گلرنگی دارید. راز این تفاوت در چیست؟ پاسخ داد: دیگر عابدان در هراس و بیم‌اند که آیا آفریدگار از آنان خرسند است یا نه، امّا من بدان پایه رسیده‌ام که هم خداوند محبوب من است و هم من محبوب او؛ از این روی، از هراس در امانم. (۱۵)
خوانا
ابوبکر: از پیامبر - درود خدا بر او باد - شنیدم که می‌فرمود: علی، جز من بهترین کسی است که آفتاب بر او طلوع و غروب می‌کند.
سپیده دم اندیشه
گردو خوردن گردو در زمستان را باعث گرمای بدن و کلیه‌ها می‌شمرد، امّا خوردنش را در تابستان توصیه نمی‌فرمود و سبب آن را نیز تولید حرارت بسیار در بدن و تولید دُمَل بیان می‌فرمود. (۹۷)
کاربر ۲۴۸۴۴۰۹
شما را سفارش می‌کنم ... خواه در فقر و خواه در توانگری، در پی کسبِ (روزی) باشید.
هدی✌
سامان بخشِ زندگی، برنامه‌ریزی است.
هدی✌
هنگامی که حضرت را بیست و پنج سال به حاشیه راندند، ایشان ضمن هدایت فرهنگی جامعه، با کار و تلاش و حفر چاه‌های آب، درختکاری و باغبانی در منطقه «یَنْبُع» در اطراف مدینه، توانست سرمایهٔ فراوانی به دست آورد. از این راه هزار برده آزاد کرد. برای خاله‌ها و عمه‌های خویش خانهٔ شخصی خرید و زنان و فرزندان خود را آبرومندانه اداره نمود.
هدی✌
آن که از مرز خود بگذرد، مردم به وی توهین کنند.
یا صاحب الزمان

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان