دانلود و خرید کتاب کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس جان هرشفیلد ترجمه گیتی شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس اثر جان هرشفیلد

کتاب کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس

معرفی کتاب کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس

کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس اثر مشترک جان هرشفیلد ام، اف تی و تام کاربویام، اف تی، راهنمایی برای چیرگی بر وسواس‌های فکری و رفتارهای اجباری با استفاده از ذهن‌آگاهی و رفتاردرمانی شناختی است.

 درباره کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس

هدف کتاب حاضر این است که چگونه می‌توان از مفهومی مانند «ذهن آگاهی» در ترکیب با نوعی از درمان به نام «رفتار درمانی شناختی» برای درمان اختلال وسواس استفاده کرد. درمان خط اول برای اختلال وسواس، یعنی رفتار درمانی شناختی، نشان داده است که به صورت مؤثر و معنادار در کاهش علائم تأثیر دارد (هاتون و همکاران، 2010). در حقیقت، «رفتار درمانی شناختی مختصر و فشرده با استفاده از رویارویی و جلوگیری از پاسخ، حتی اگر به مدت 4 هفته اجرا شود علائم اختلال وسواس را به صورت معناداری بهبود می‌بخشد» (ساکسنا و همکاران، 2009). یک بررسی در مورد ترکیب رفتار درمانی شناختی و ذهن آگاهی نشان داد که «ذهن آگاهی، رفتار درمانی شناختی را تکمیل یا حتی آن را بهبود می‌بخشد» (فیرفکس، 2008). در صفحات پیش رو، در مورد بعضی از روشهای اصلی ذهن آگاهی در رفتار درمانی شناختی برای درمان این اختلال بحث می‌کنیم و نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان از توجه برای پیشبرد درمان استفاده کرد.

کتاب حاضر سه بخش دارد. در بخش نخست با سه نوع مختلف درمان یعنی ذهن آگاهی، رفتار درمانی شناختی و رفتار درمانی آشنا می‌شوید، لازم است اذعان کنیم این سه روش درمانی در رویکرد رفتار درمانی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) باهم ترکیب شده‌اند. همچنین با روشهای درمانی هر یک از انواع اختلال وسواس، مانند هشیاری ذهن آگاهانه، چالش با افکار تحریف شده و رویارویی و جلوگیری از پاسخ (ERP) آشنا خواهید شد.

بخش دوم کتاب، شامل وسواس‌های فکری شایع در اختلال وسواس فکری-عملی است و یاد می‌دهد که چگونه از روشهای موجود در فصل یک برای درمان آن‌ها استفاده شود. این بخش به شما نشان خواهد داد که چگونه اختلال وسواس از هر فکر یا احساس ناراحت کنندهای در شما استفاده می‌کند تا شما را به رفتارهای اجباری برای کاهش اثرات این افکار و احساس‌های ناخوشایند وادار کند. شما با انواع افکار تحریف شدهٔ موجود در هر وسواس فکری آشنا می‌شوید و نکات خاصی را برای رویارویی با آن‌ها یاد می‌گیرید. در کنار آموزش نحوهٔ چالش با وسواس‌های فکری، هر فصل نکاتی در خصوص مراقبه به شما می‌آموزد.

بخش سه جزئیات دیگری در مورد اختلال وسواس و زندگی با آن ارائه می‌کند تا بتوانید به عنوان یک فرد مبتلا به اختلال وسواس روابط سالمی را تجربه کنید. علاوه بر این، در این بخش، به شما منابعی برای ارجاع بیشتر به درمان معرفی شده است.

خواندن کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دچار اختلال وسواس هستید و یا با فردی که دچار این مشکل است زندگی می کنید و رابطه نزدیکی دارید، این کتاب را بخوانید.

 بخشی از کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس

احتمالاً در مورد پاولف و آزمایش مشهورش که همزمان که زنگ را به صدا در می‌آورد به سگش غذا می‌داد، مطالبی شنیده‌اید. در حالی که بزاق سگ به صورت غریزی در مقابل غذا ترشح میشد، در نهایت بزاق سگ در غیاب ارائه غذا به تنهایی در مقابل صدای زنگ شروع به ترشح می‌کند. این پاسخ آموخته شده نتیجه فرایندی به نام شرطی سازی پاولفی یا شرطی سازی کلاسیک است (کلارک، 2004). در این فرایند پاسخ ترشح بزاق سگ تابعی از محرک می‌شود (صدای زنگ). همین طور در مورد اختلال وسواس احساس اضطراب هم تابعی از افکار خودآیند ما هستند. همان گونه که سگ به طور سرشتی به صدای زنگ پاسخ نمی‌دهد، انسانها هم ذاتاً به صورت غریزی به افکار خودآیند واکنش نشان نمیدهند. افرادی که اختلال وسواس دارند به صورت غیر ارادی و در طول زمان آموخته‌اند (مثل شرطی سازی کلاسیک) که در واکنش به افکاری که برای خیلی‌ها به عنوان یک واقعه خوش خیم، بی‌خطر و عادی برداشت و قلمداد می‌شود، یک پاسخ اضطرابی بدهند.

مفهوم شرطی سازی بعدها به وسیله فردی به نام بی اف اسکینر گسترش می‌یابد، فردی که پژوهش‌هایش نشان داد رفتارهای ما میتوانند در پاسخ به پاداش و عواقب ناشی از آن اصلاح و تغییر یابند، فرآیندی که شرطی سازی کنشگر نام نهاد (استادون و سروتی، 2003). افرادی که اختلال وسواس دارند برای رهایی از پریشانی و ناراحتی ناشی از افکارشان به اجبارها روی می‌آورند. اما با رهایی موقت از پریشانی و ناراحتی، اجبارهای ما در واقع منجر به اجبارهای بیشتر می‌شوند، به این دلیل ساده که ما به طور سرشتی بیشتر احتمال دارد رفتاری را تکرار کنیم که منجر به کاهش ناراحتی‌مان می‌شود. این فرایند تقویت منفی نامیده می‌شود، چون درگیر حذف یک تجربه منفی مانند اضطراب است.

بنابراین در حالی که رفتارهای اجباری به طور موقت تجربه منفی احساس اضطراب و ناراحتی را از بین می‌برند، اختلال وسواس شما را در تله یک حلقه تقویت منفی قرار می‌دهد. فکر برانگیخته شما منجر به پریشانی و ناراحتی می‌شود، این حالت در نهایت منجر به تصمیم برای اقدام و عملی اجبار گونه به منظور تلاش در جهت رهایی از پریشانی و ناراحتی می‌شود، یک احساس رهایی و آسودگی خاطر موقت ایجاد می‌شود، اما در واقع این روند خود «عامل تقویت» رفتار اجباری می‌شود. بنابراین در شرایط تظاهر اضطراب‌های بعدی‌تان شما به سوی انجام اجبارهای بیشتری رهنمون می‌شوید. این چرخه وسواس فکری عملی نامیده می‌شود.



طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی)
احمد علامه فلسفی
افکار مزاحم در اختلال های بالینی
دیوید ا. کلارک
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
رهایی از افسردگی به روش ذهن آگاهی
مارک ویلیامز
رواندرمانی سایکوداینامیکی مدرن (مداخلات ارتباطی)
شاهرخ مکوند حسینی
راهنمای عملی آموزش عملی ذهن‌آگاهی برای مراجعان
کریستین دانکلی
یکصد فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی
کنت دیویس
وسواس و درمان شناختی ـ رفتاری آن
امیر هوشنگ مهریار
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
تغییر با خانواده
ریچارد بندلر
روان گسیختگی (اسکیزوفرنی)
استفان ماردر
درمان شناختی رفتاری به زبان ساده
اولیویا تلفورد
راهکارهای جدید در گروه درمانی گشتالتی
پیتر کول
تمرینات عملی برای درمان اضطراب و فوبیا
ادموند جی بورن
درمان اختلال بدریخت انگاری و خود حقارتی بدنی
نجمه سرگلزائی
رهایی از حملات پنیک Panic و اختلالات اضطرابی وابسته به آن
بران‌وین فاکس
کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)
هالی داهیگ
کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس
اشتفان موریتس

نظرات کاربران

mahtab
۱۴۰۰/۰۳/۱۹

یا ترجمه این کتاب افتضاح بود،،،یا تایپ.... از من اگر یپرسن میگم که خییییییییلی جا داشت واسه ترجمه بهتر از این....خیلی جاها هم غلط تایپ شده بود...در کل کتاب کمک کننده ای هست واسه افرادی که وسواس فکری عملی دارن ولی...

- بیشتر
بنده خدا
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

برای من کاربردی بود

کاربر ۵۵۵۸۶۷۶
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

بی شک یکی از بهترین و روان ترین کتابهایی بود که در حوزه درمان اختلال وسواس فکری عملی خوندم توصیه میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید و تمرین هاشو انجام بدین عالی بود عالی

مهدیه
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

تر جمه اصلا روان نیست و بسیار پیش می آمد که من برای درک مطلب چندین با یک صفحه رو خوندم ولی هنوز متوجه منظور نویسنده نمی شدم

کاربر ۸۲۳۴۴۵
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

خیلی کتاب خوبیه عالیه

atoosa
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

به نظرم میتونه کتاب خوبی باشه👌🏿🫧

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
شایان ذکر است از دید کار گروه اختلال وسواس، عامل تغذیه اختلال وسواس، باورها، خطاهای شناختی و طرح‌واره‌هایی مانند احساس مسئولیت بیش از حد، اهمیت بیش از حد به افکار، مشغله ذهنی در مورد کنترل و تسلط بیش از حد بر افکار، ارزیابی فاجعه‌بار احساس خطر و تهدید، ناتوانی در تحمل
کاربر ۲۱۱۶۶۱۶
وسواس مدام سعی می‌کند شما از اهرم «این چه هست» روی برگردانید و در فضای ذهنی» چه می‌شود اگر» تمرکز کنید.
یا فاطمه س
تمام اساس تمرین مراقبه نشستن و نفس کشیدن، در واقع بدین معنا است که شما همه حواس‌تان را تنها روی نشستن و نفس کشیدن متمرکز کنید، و سایر چیزهای دیگر در این زمان برایتان مهم نباشند.
یا فاطمه س
چشم‌هایتان را ببندید و از طریق بینی نفس بکشید (دم). سپس از طریق دهان آن را خارج کنید (بازدم). اگر با تنفس دیافراگمی آشنایی ندارید تصور کنید که جریان هوا از طریق بینی‌تان رد شده و سپس از طریق یک لوله نه به شش‌ها بلکه به شکمتان وارد می‌شود. وقتی نفستان را داخل میفرستید (دم) اجازه دهید شکمتان منبسط، حجیم و باز شود. این حالت به دلیل عمق نفس کشیدن در بدن و نه طولانی بودن نفس کشیدنهایتان گاهی تنفس عمیق هم نامیده می‌شود
یا فاطمه س
در نتیجه، انتظار عدم خطور افکار به ذهن، انتظاری بیهوده است.
atoosa
بلندی صدای شخص به معنی ارزش و اهمیت محتوای گفته‌هایش نیست. اندازه و شکل ظاهری حروف در کلمه “آینه” در صفحات قبل، نتوانست چیزی بیش از یک واژه را در مقایسه با آینه واقعی بسازند. نیازی نیست شدت افکار، هیجان‌ها یا حس‌هایی را که تجربه می‌کنید به ارزش‌شان ربط دهید.
یا فاطمه س
پس هر وقت یک فکر مزاحم به ذهن شما وارد می‌شود، سعی کنید آنچه را که در ذهن شما رخ می‌دهد فقط مشاهده کنید و در مورد آن‌ها
atoosa
تمام اساس تمرین مراقبه نشستن و نفس کشیدن، در واقع بدین معنا است که شما همه حواس‌تان را تنها روی نشستن و نفس کشیدن متمرکز کنید، و سایر چیزهای دیگر در این زمان برایتان مهم نباشند.
یا فاطمه س
«جذب» واژه‌ای است که هنگام جذب شدن به چیزی دیگر مثل فلز به کار می‌بریم. عموماً این حس را به این صورت معنا می‌کنیم که نزدیک شخصی یا چیزی هستیم. وقتی به یک صحنه زیبا در طبیعت نگاه می‌کنیم، دوست داریم در آنجا باشیم. همچنین وقتی به فردی جذاب نگاه می‌کنیم، چنین حسی در ما ایجاد می‌شود. ممکن است کمی حسود هم شویم و بگوییم کاش بدنی مثل او داشتم. به طور معمول می‌گوییم: «خدای من، او چقدر جذاب است». اختلال وسواس این فرض غلط را ایجاد می‌کند که هر نوعی از جذابیت لزوماً جنسی است. این اختلال می‌تواند در توانایی ذهنی شما برای جذاب دانستن فردی در حالی که واقعاً نمی‌خواهید با او رابطه جنسی داشته باشید مداخله کند.
atoosa
پذیرش اینکه عدم قطعیت در تمام جهت گیری‌های جنسی ذاتی است می‌تواند موجب ایجاد اضطراب شود مخصوصاً هنگامی که ذهن شما در فاز تحلیل وسواسی گیر افتاده باشد.
atoosa

حجم

۵۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۵۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان