دانلود و خرید کتاب باغ واقعی الن سیکسو ترجمه مریم مصباحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باغ واقعی اثر الن سیکسو

کتاب باغ واقعی

نویسنده:الن سیکسو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باغ واقعی

باغ واقعی داستان‌ی از نویسنده و متفکر فرانسوی، الن سیکسو است. این اثر اولین بار در سال ۱۹۷۱ میلادی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب باغ واقعی

داستان از زبان اول شخص روایت می‌شود راوی از همان ابتدا از وارد شدنش به باغی می‌گوید که آن را واقعی می‌داند. همه چیز در اطراف او نامی دارد جز همین باغ. دلیل این که باغ بی نام است. تک بودنش در منطقه است و کلمه باغ برای همه اعضای منطقه تداعی‌کننده همین باغ است. در ادامه با نویسنده و ذهنیات او درباره باغ روبه‌رو هستیم او در سراسر داستان نثری ساده و روان دارد.

درباره الن سیکسو

الن سیکسو، متفکر فرانسوی، متولد ۵ ژوئن ۱۹۳۷ درشهر اوران الجزایر، استاد دانشگاه، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی است. با چاپ اثرش به نام «تبعید جیمز جویس» یا «هنر جانشینی» در سال ۱۹۶۸ به عنوان رساله‌نویس و سال بعدش  با انتشار رمان «درون»، اثری اتوبیو گرافیک که برنده جایزه مدیسی شد، به عنوان رمان‌نویس در فرانسه شناخته شد.

الن سیکسو در سال ۱۹۵۹مدرک استادی خود را در زبان انگلیسی و در سال ۱۹۶۸ دکترایش را در رشته  ادبیات دریافت کرد. در همین زمان بود که به ادبیات بریتانیایی علاقه‌مند شد و پایان‌نامه‌اش را در همین زمینه نوشت که به صورت رساله‌ای در مورد جیمز جویس انتشار یافت. عضو گروه بنیاد گذاران دانشگاه ونسن بود، در آنجا کرسی استادی را به دست آورد و اولین مرکز مطالعات زنان در اروپا را تأسیس کرد. در سال ۱۹۶۹ نشریه پوئتیک را با همکاری تزوتان تودورف و ژرار ژنت منتشر کرد. 

نمایشنامه‌هایش توسط کارگردان‌هایی هم چون سیمون بن موسی درگروه تئاتر اورسای ،دانیل مگویش در تئاتر الویل و آرین منوشکین در گروه تئاتر سولی به اجرا در آمده‌اند.

در سال ۱۹۶۳ ژاک دریدا را ملاقات کرد که شروع دوستی طولانی‌ای بود همراه با فعالیت‌های سیاسی و روشنفکرانه‌ای از قبیل: راه اندازی دانشگاه پاریس،مرکز ملی ادبیات (امروزه به نام مرکز ملی کتاب) در سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳، پارلمان بین المللی نویسندگان، کمیته مبارزه با تبعیض نژادی، سخنرانی‌ها و سمینارهایی درکالج بین المللی فلسفه. با سایر نویسندگان دست به انتشار آثار مشترکی هم چون بادبان‌ها به همراه تصاویری از ارنست پینون ارنست و پرتره  ژاک دریدا هم چون قدیس جوان یهودی زد. به عقیده  ژاک دریدا، الن سیکسو بزرگترین نویسنده در قید حیات فرانسه است.

به غیر از ژاک دریدا و جیمز جویس، سیکسو مقاله‌های فراوانی را بر روی آثار کالریس لیسپکتور، موریس بالنشو، فرانتس کافکا، هاینریش فون کالیست، میشل دو مونتنی و توماس برنارد و شاعر روسی به نام مارینا تسوتایوا به رشته  تحریر در آورده است. فعالیت‌های سیکسو در جامعه بین المللی زنان معاصر بسیار اثرگذار بوده است.

از دیگر رمان‌های وی می‌توان به: نام کوچک خدا، رویاهای زن وحشی، خنثی و در زمینه آثار نمایشی، پرتره ی دورا و ناگهان شب‌های بیداری و در زمینه مقالات، خنده مدوزا، در میان نوشتار، همسایه صفر و سام بکت اشاره کرد.

سیکسو هم اکنون ریاست انجمن اروپایی نویسندگان و مترجمان را بر عهده دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان