دانلود و خرید کتاب مثل یک راهب فکر کن جی شتی ترجمه محمدمصطفی ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل یک راهب فکر کن اثر جی شتی

کتاب مثل یک راهب فکر کن

نویسنده:جی شتی
انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۳.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مثل یک راهب فکر کن

کتاب مثل یک راهب فکر کن نوشته جی شتی است که با ترجمه محمدمصطفی ابراهیمی منتشر شده است. کتاب مثل یک راهب فکر کن به شما یاد می‌دهد چطور شاد زندگی کنید و در تمام مراحل زندگی موفق‌تر باشید.

درباره کتاب مثل یک راهب فکر کن

اگر بخواهید بسکتبال را حرفه‌ای یاد بگیرید، باید سراغ مایکل جردن بروید؛ اگر مایلید وسیله‌ای اختراع کنید، باید دنبال ایلان ماسک بگردید؛ حتی می‌توانید دربارهٔ بیانسه مطالعه کنید تا رمز اجرای زندهٔ خوب را یاد بگیرید. حال اگر بنا باشد مغزتان را پرورش دهید که آرام و هدفمند باشد، چه می‌کنید؟ یک راهب، متخصص این کار است. راهبی بندیکتی، به نام برادر دیوید اشتایندل راست می‌گوید: «راهب کسی است که آگاهانه تصمیم می‌گیرد همواره در لحظه زندگی کند.»

قبل از هرچه به یاد داشته باشید هیچ‌کس راهب به دنیا نیامده است. راهبان افرادی با پیشینه‌های گوناگون‌اند و به انتخاب خود پا در این مسیر گذاشته‌اند. متیو ریکارد، «خوشحال‌ترین مرد دنیا»، پیش از راهب شدن زیست‌شناس بود. اندی پادی‌کامب، سازندهٔ نرم‌افزار مراقبه با نام هداسپیس، پیش از راهب شدن در سیرک کار می‌کرد. اما آن‌ها راه شاد بودن و سالم زندگی کردن را یاد گرفته‌اند. 

یکی از اهداف نویسنده در تألیف این کتاب تلاش برای آشنا کردن مخاطب با خرد و آموزه‌های باستانی راهبان است. میلیون‌ها سال است که این افراد باور دارند بخشش برای بخشنده خیر به همراه دارد، کمک به دیگران شادی‌آفرین است که در کتاب به آنها پرداخته شده است.

خواندن کتاب مثل یک راهب فکر کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مثل یک راهب فکر کن

جامعه‌شناسی به نام چارلز هورتون کولی، در سال ۱۹۰۲، نوشت: «من آنچه که می‌پندارم نیستم، آنچه تو نیز می‌پنداری نیستم. من آنچه هستم که فکر می‌کنم تو فکر می‌کنی هستم.»

اجازه دهید این نقل‌قول کمی سردرگمتان کند!

هویت ما در گروی آنچه است که دیگران دربارهٔ ما می‌اندیشند، یا دقیق‌تر بگویم آنچه که ما خیال می‌کنیم دیگران دربارهٔ ما فکر می‌کنند. نه‌تنها تصویر ما از خویشتن تحت‌تأثیر تصور دیگران از ماست، بلکه بیشتر تلاش‌هایمان در راستای رشد، در مسیر رسیدن به آن تصویر ایدئال است. اگر بفهمیم در نظر شخصی که تحسینش می‌کنیم، ثروت موفقیت است، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با ثروتمند شدن او را تحت‌تأثیر قرار دهیم. اگر بدانیم یکی از دوستانمان ما را از روی ظاهرمان قضاوت می‌کند، بیشتر به خود می‌رسیم. ماریا در فیلم داستان وست ساید با پسری ملاقات می‌کند که شیفتهٔ زیبایی اوست. نام آهنگ بعدی او چیست؟ «من زیبا هستم.»

دنیل دِی‌لوئیس از سال ۱۹۹۸ در شش فیلم بازی کرد و سه بار برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر شد. او برای ایفای هر نقش خود را عمیقاً در قالب شخصیت داستان غرق می‌کرد. برای بازی در نقش بیلِ قصاب در فیلم دارودستهٔ نیویورکی‌ها، ساختهٔ مارتین اسکورسیزی، مدت‌ها تمرین قصابی می‌کرد؛ حتی خارج از صحنهٔ فیلم‌برداری، انگلیسی را با لهجهٔ غلیظ ایرلندی حرف می‌زد و چند بازیگر سیرک استخدام کرده بود تا به او پرتاب کردنِ چاقو را آموزش دهند و این تازه شروع داستان است. او لباس‌های قرن‌نوزدهمی می‌پوشید و در قالب نقشش در خیابان‌های رم قدم می‌زد، با غریبه‌ها جروبحث می‌کرد و دعوا راه می‌انداخت. او به لطف همین لباس‌ها ذات‌الریه گرفت!

دی‌لوئیس از روش بازیگری متد استفاده می‌کرد. در این روش هنرپیشه تا جایی که ممکن است شبیه شخصیت فیلم زندگی می‌کند تا با او یکی شود. البته این توانایی و هنر باورکردنی نیست. این روش آن‌چنان هنرپیشه را مجذوب نقش می‌کند که گویی شخصیت موردنظر خارج از صحنهٔ نمایش زنده شده و زندگی می‌کند. دی‌لوئیس سال‌ها بعد در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «می‌دونم که دیوونه شده بودم، کاملاً دیوونه و این موضوع جسم و روانم رو بهم ریخته بود.» 

نظرات کاربران

احسان شهبازی
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

عالی حتما بخوانید در این دنیایی پر از حواس پرتی،دقدقه و نگرانی به این کتاب آدم نیاز داره

کتابخوار-۸۲
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

این کتاب عالیه 👌🏻👌🏻👌🏻پیشنهاد میشه ۱۰۰٪ ترجمه اش هم خیلی روان و عالیه کلاً

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳)
کسی که به شما آسیب می‌زند، خود از پیش آسیب دیده است.
benuzak
در آشرام عادت داشتیم در پشه‌بند بخوابیم. هر شب ورودی پشه‌بند را می‌بستیم و با چراغی مخصوص مطمئن می‌شدیم پشه‌ای داخل نباشد. یک روز صبح که بیدار شدم، دیدم پشه‌ای در توری باقی مانده و حداقل ده جای بدنم را نیش زده است. یاد جملهٔ دالایی لاما افتادم که می‌گوید «اگر گمان می‌کنید کوچک‌تر از آنید که تأثیرگذار باشید، سعی کنید با یک پشه در پشه‌بند بخوابید.» متأسفانه افکار و نگرش‌های منفی مانند پشه است؛ حتی کوچک‌ترین آن‌ها قادر است آرامش ما را بر هم بزند.
amusic1983
نمی‌خواهم بگویم مدرسه ما را برای زندگی آماده نکرده است،
Gisoo
ترس مانع مرگ نمی‌شود، بلکه مانع زندگی می‌شود. ــ بودا
tomorrow
سِنِکا، فیلسوف رومی، می‌گوید: «ترس‌های ما بسیار بیشتر از خطرات پیرامون ماست و ما در ذهن خود، بسیار بیشتر از آنچه در واقعیت وجود دارد، رنج می‌کشیم.»
benuzak
وقتی از دیگران عیب‌جویی می‌کنیم، توجه ما به خصایص منفی خودمان نیز جلب می‌شود؛ اما هنگامی که خوبی را در دیگران جست‌وجو می‌کنیم، متوجه بهترین‌های وجود خود می‌شویم.
tomorrow
«ترس از بهترینِ ما بدترین می‌سازد.»
میم الف
وابستگی به مسائل فانی، آن‌ها را بر ما چیره می‌کند و درنهایت به منشأ درد و رنجمان تبدیل می‌شوند؛ اما اگر ذات فانی آن‌ها را بپذیریم، شکرگزار همین فرصت محدودی خواهیم بود که به ما امانت داده شده است
benuzak
گاهی می‌توان ردپای ترس را در طفره رفتن‌ها و عملکردمان در انجام دادن کارها پیدا کرد.
benuzak
برای زمان‌هایی که مایلید در کنار دیگران باشید، افرادی با ارزش‌های مشترک انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب جمعی از کسانی که دوست دارید در آینده شبیه به آن‌ها شوید، در کنار خود خواهید داشت
tomorrow

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان