دانلود و خرید کتاب دل تاریکی جوزف کنراد ترجمه آرمین فیروزگاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دل تاریکی

کتاب حاضر چکیده‌ای است از رمان دل تاریکی اثر جوزف کنراد که از مجموعه انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است، از «دل تاریکی» کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبرو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند. تعداد واژگانِ چکیده‌ها در متن اصلی از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

درباره کتاب چکیده دل تاریکی

کتاب دل تاریکی داستان ملوانی به نام مارلو است که از زمان کودکی مجذوب رودی بزرگ است که در منطقه‌ای کاوش ‌نشده در آفریقا قرار دارد است. او بالاخره در شرکتی که مأمور کاوش در آن منطقه است استخدام می‌شود و شرکت  فرماندهی یک کشتی مخصوص حمل عاج را به او می‌سپارند. مارلو، پس از سفری سخت و وحشتناک، سرانجام موفق می‌شود که در عمق منطقه به کمپ شرکت برسد. اما قبایل وحشی‌ای که آنجا می‌بیند همه چیز را در ذهنش به هم می‌ریزد.

خواندن کتاب چکیده رمان دل تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه به دوست‌داران ادبیات جهان تقدیم شده است تا بیش از پیش، عشق به خواندنِ ادبیاتِ کلاسیک را برانگیزاند.

بخشی از کتاب چکیده دل تاریکی

مارلو از کودکی علاقهٔ خاصی به نقشه‌های جغرافیایی داشت و به خود قول داد که وقتی بزرگ شد به بعضی از دورافتاده‌ترین نقاطِ نقشه‌ها سفر کند. پس از سفرهای بسیاری که انجام داد اینک روی عرشهٔ نِلی حضور داشت. نِلی قایق بزرگی است که در کنارهٔ رودخانهٔ تایمز لنگر انداخته و منتظر جزر و مد است تا سفر جدید خود را آغاز کند. با احتساب کاپیتان چهار نفر از خدمه در کشتی حضور دارند. همه بر روی عرشه در حال استراحت هستند که مارلو داستان یکی از سفرهای پر مخاطرهٔ خود را برای آنها تعریف می‌کند.

بعد از شش سال دریانوردی، مارلو تصمیم می‌گیرد یک کشتی برای خود پیدا کند و کاپیتان آن شود. یکی از عمه‌های مارلو که در فرانسه زندگی می‌کند در یک شرکت بازرگانی نفوذ دارد. این شرکت در امر دادوستد عاج از طریق یک مقر بازرگانی واقع در کنارهٔ رودخانه‌ای در آفریقا فعالیت دارد.

چندی پیش کاپیتان یکی از کشتی‌های شرکت توسط بومیان منطقه کشته شد و مارلو به عنوان جایگزین برای تصدی پست کاپیتانی استخدام می‌شود. پس از سفر با یک کشتی بخار به قارهٔ آفریقا، مارلو در یک قایق اتاقی رزرو می‌کند تا او را به مقر بازرگانی که سی مایل تا دریا فاصله دارد، ببرد.

اولین کارمند از شرکت بازگانی که مارلو ملاقات می‌کند حسابدار ارشد خوش‌پوش شرکت است. دفتر حسابدار کاملاً مرتب و منظم است، ولی دیگر مکان‌های مقر بسیار درهم است. مکانی مملو از کالاهای کم ارزش و بدساخت که توسط برده‌ها به قلب جنگل منتقل می‌شوند. هر یک از بردگان در راه بازگشت با خود «حجم اندکی از عاج» را به مقر می‌آورند. در اینجا، مارلو برای اولین بار درمورد مردی به نام کورتز حرف‌هایی می‌شنود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۹۰۰
تومان