دانلود و خرید کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی روی تسی ترجمه احمد نبی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی اثر روی تسی

کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی

نویسنده:روی تسی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی

کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی اثری از روی تسی است. این کتاب به شرح سیستماتیک و جامع مدل‌های اقتصادسنجی مالی و کابردهای آن برای مدلسازی و پیشبینی داده‌های سری‌های زمانی مالی می‌پردازد.  

شرکت چاپ و نشر بازرگانی این اثر را با ترجمه احمد نبی زاده منتشر کرده است.

درباره کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی

این کتابی مقدماتی را برای بیان شرح سیستماتیک و جامع مدل‌های اقتصادسنجی مالی و کابردهای آن برای مدلسازی و پیش‌بینی داده‌های سری‌های زمانی مالی بیان می‌کند. با خواندن این اثر می‌توانیم به این اهداف دست پیدا کنیم: یادگیری ویژگی‌های پایه سری‌های زمانی مالی، فهم کاربرد مدل‌های اقتصادسنجی مالی و کسب تجربه در تحلیل سری‌های زمانی مالی.

روی تسی مطالب کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی را بر اساس درس تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی مالی دوره MBA دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۹۹ نوشته است. علاوه بر این مطالب این کتاب دوره PHD را نیز پوشش می‌دهد.

کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی و دانشجویان رشته‌های اقتصاد و حسابداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل سری های زمانی مالی

تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی با تئوری و عمل ارزشگذاری دارایی در طی زمان ارتباط دارد و شدیداً یک رشته تجربی است لکن مانند سایر رشته‌های علمی، مبنایی برای استنباط فراهم می‌کند. با این وجود یک ویژگی کلیدی این سری‌ها دارند و آن وجود یک عنصر عدم اطمینان (uncertainty) هم در تئوری مالی و هم در سری‌های زمانی تجربی‌اش می‌باشد که آنها را از سایر سری‌های زمانی متمایز می‌کنند. تعاریف گوناگونی از نوسان‌پذیری دارایی وجود دارد که برای سری بازدهی سهام، این نوسان‌پذیری مستقیماً قابل مشاهده نیست. درنتیجۀ همین عدم اطمینان، تئوری آمار و روش‌های آن، یک نقش مهمی در سری‌های زمانی مالی ایفا می‌کنند. 

توزیع نرمال

یک فرض قدیمی در دانش مالی این است که بازدهی¬های ساده {R_it│t=1,…,T} دارای توزیعی مستقل و یکسانی(i.d.d) همچون توزیع نرمال با میانگین و واریانس ثابتی هستند. این فرض سبب می‌شود که خصوصیات آماری بازدهی دارایی‌ها قابل ردیابی باشد اما این فرض ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد. نخست، حد پایین بازدهی عدد 1- است امّا ممکن است توزیع نرمال هر مقداری در خط واقعی فرض نماید و بنابراین دارای حد پایین نباشد. دوّم، اگر R_it دارای توزیع نرمال باشد، بنابراین R_it [k] دارای توزیع نرمال نخواهد بود زیرا حاصلضرب بازدهی‌های یک دوره‌ای است. سوّم، فرض نرمال بودن بوسیله بسیاری از بازدهی‌های تجربی دارایی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد بازدهی‌هایی که گرایش به کشیدگی مثبت دارند.

توزیع پایدار

توزیع‌های پایدار شکل عمومی توزیع نرمال هستند. به دلیل اینکه آنها پایدار هستند احتیاج بازدهی‌های مرکب پیوسته r_t را برآورده می‌کنند. علاوه بر این توزیع‌های پایدار قادر به لحاظ نمودن کشیدگی اضافی نشان داده شده در بازدهی‌های تاریخی سهام هستند. هرچند توزیع‌های پایدار غیرنرمال واریانس نامحدود دارند که این در تضاد با بیشتر تئوری‌های مالی می‌باشد. بعلاوه، مدلسازی آماری با استفاده از توزیع‌های پایدار غیرنرمال دشوار است. نمونه‌ای از توزیع‌های غیرنرمال پایدار، توزیع کوشی می‌باشد که این توزیع با توجه به میانه‌اش، متقارن است امّا واریانس نامحدود دارد.

تصمیم گیری در مسائل مالی
محمداسماعیل فدایی نژاد
اعتبارات بانکی؛ از اعتبارسنجی مشتریان تا وصول مطالبات
رامین شاه محمدی
تجارت الکترونیکی
گری پی. اشنایدر
آینده پژوهی در برنامه ریزی توسعه فضایی شهر و منطقه
سحر ندایی طوسی
تجارت الکترونیکی
رمضان عباس نژادورزی
مبانی اقتصاد و مالی رفتاری
علی سعیدی
راهنمای جامع اسکرام SBOK Guid 2017 edition (چابک سازی سازمان با چارچوب اسکرام)
مرجان منشگر
مفاهیم سیستم عامل
آبراهام سیلبرشاتس
سیستم تصمیم یار
محمدهادی زاهدی
آغاز تجزیه و تحلیل سهام
مایکل سی. تامست
ماهیت روندها
رای باروس
آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه (جلد دوم)
محمد احمدی
مقدمه ای بر ریاضیات مالی
شلدون راس
مدیریت سرمایه گذاری (جلد اول)
زوی بادی
آتش به اختیار
محمدرضا بایرامی
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری کرم های پهن
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
آموزش تکنیکال تریدینگ
علیرضا فرهبد
ماکرونویسی و برنامه نویسی کاربردی به زبان VBA در Excel
علی فاتحی
داده کاوی در بورس
مهدی فسنقری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۵۸ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۵۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان