دانلود و خرید کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت استیگ برودرسن ترجمه عباس احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت اثر استیگ برودرسن

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

معرفی کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت نوشتۀ استیگ برودرسن و پریستون پیش و ترجمۀ عباس احمدی است. این کتاب را انتشارات راوشید منتشر کرده است.

درباره کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت از ایده‌ای سرچشمه گرفته که در حال نمو است. سرمایه‌گذاران معمولی برای درک اصول بنیادی در رویکرد وارن بافت به سرمایه‌گذاری هیچ نیازی به مدرک دانشگاهی عالی در اقتصاد یا مدیریت مالی ندارند.

کتاب حاضر ما را به مرحلۀ بالاتری از دنیای سرمایه‌گذاری می‌برد. اینجا با واژگان تخصصی و فنون حسابداری آشنا می‌شویم که برای هر سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بورس سهام ضروری هستند. در ۴ فصل ابتدایی این کتاب یاد می‌گیریم چطور بازار سهام را بررسی کنیم و ارزشمندترین سهام را انتخاب کنیم.

خواندن کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ این کتاب به تمام کسانی توصیه می‌شود که (۱) بخشی از سبد دارایی‌هایشان را با دید درازمدت تشکیل می‌دهند، ۲) دوست دارند فنون محاسبۀ ارزش ذاتی سهام و تفسیر آمار و ارقام در صورت‌های مالی را بیاموزند و (۳) کسانی که می‌خواهند بدانند پولشان هرقدر اندک در سهام شرکت‌ها چگونه بخشی از چرخ‌دنده‌های اقتصاد را در مقیاس کشوری و جهانی می‌گرداند.

بخشی از کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

«آقای بازار و حباب‌ها

آیا تابه‌حال با آقای بازار ملاقات کرده‌اید؟ اگر سهام شرکتی را در بورس معامله کرده باشید حتماً می‌دانید آقای بازار کیست. اگر به اخبار اقتصادی و مالی گوش کرده باشید بدون شک درباره‌اش شنیده‌اید؛ آقای بازار یک شخص خیالی است که داستانش را بنیان‌گذار سرمایه‌گذاری ارزش محور یعنی پروفسور بنجامین گراهام در کلاس درس برای شاگردانش در دانشگاه کلمبیا در دهۀ ۱۹۵۰ تعریف می‌کرد. شاید نام گراهام را شنیده باشید، اگر نه حتماً درمورد یکی از شاگردان نابغه‌اش زیاد در رسانه‌ها دیده‌اید؛ بله، یعنی وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران سهام در طول تاریخ بورس.

اگر قرار است به‌طورجدی در سهام سرمایه‌گذاری کنید باید ابتدا باشخصیت بسیار بااهمیت آقای بازار آشنا شوید. او هر روز به آنجا سر می‌زند تا شما را ببیند وقتی پیشتان می‌آید سهام شرکت‌های باکیفیت بالا یا پایین را خریدوفروش می‌کنید. ملاقات با آقای بازار هیچگاه خالی‌ازلطف نیست او به این راحتی‌ها آزرده‌خاطر نمی‌شود هرچقدر بخواهید حتی هر (روز) اجازه دارید به فهرست شرکت‌هایش نگاه کنید و آخرش هم هیچی خریدوفروش نکنید. هرچقدر دوست داشته باشید می‌توانید صبر کنید. بهترین ویژگی آقای بازار این است که می‌توان سال‌ها کنارش گذاشت بااین‌حال، او هرروز با پیشنهادهای تازه به سراغتان می‌آید. گاهی وقت‌ها که آقای بازار به آنجا می‌آید اوضاع و احوالش خیلی خوب است. در این حالت آقای بازار مشتریان بی‌شماری دارد و قیمت تمام محصولاتش برای شرکت‌های باکیفیت و کم‌کیفیت بالاست. روز بعد که آقای بازار به آنجا می‌آید مشتریان بسیار کمی حضور دارند همان‌طور که انتظار می‌رود آقای بازار اوضاع‌واحوال خوبی ندارد. در این روزها، شرکت‌هایش به حراج گذاشته می‌شوند و به دنبالش قیمت محصولات ارزان‌تر است.

بله احتمالاً حدس زدید که داریم درباره چه حرف می‌زنیم داریم درباره بازار سهام حرف می‌زنیم که هر روز به بالا و پایین حرکت می‌کند. بعضی‌ها شاید بگویند همیشه دلیلی پشت این‌همه نوسان در قیمت‌های سهام وجود دارد. آن‌ها عقیده دارند که قیمت‌های جاری همواره نمایانگر ارزش حقیقی شرکت هستند. این ایده به‌خصوص در محافل دانشگاهی محبوبیت دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان