دانلود و خرید کتاب رشد و افزایش عزت نفس ماتیو مک کی ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رشد و افزایش عزت نفس اثر ماتیو مک کی

کتاب رشد و افزایش عزت نفس

معرفی کتاب رشد و افزایش عزت نفس

کتاب رشد و افزایش عزت نفس اثری از ماتیو مک کی، پاتریک فنینگ است که با ترجمه دکتر مهرناز شهرآرای می‌خوانید. این کتاب همانطور که از نامش پیدا است، قرار است با استناد به مطالب علمی و همچنین تمرین‌ها و راهکارهای عملی به مخاطبان کمک کند تا عزت نفس از دست رفته خود را ترمیم کنند.

درباره کتاب رشد و افزایش عزت نفس

عزت نفس و اعتماد به نفس دو اصطلاحی هستند که همیشه در کنار یکدیگر می‌آیند اما دو معنای متفاوت دارند. در حقیقت عزت نفس را می‌توان بازتاب ارزیابی یا برآورد یک فرد از ارزش‌های خود دانست. اما بسیاری از اوقات به دلایل مختلف، از جمله تربیت نادرست والدین، عزت نفس آسیب می‌بیند. یک نمونه واضح آن را می‌توان زمانی دید که والدین در برابر رفتار اشتباه کودک، واکنشی هیجانی و افراطی نشان می‌دهند و او را بد می‌خوانند. اما برای ترمیم عزت نفس از دست رفته و رشد و افزایش آن چه می‌توان کرد؟

دکتر ماتیو مک کی و پاتریک فنینگ در کتاب رشد و افزایش عزت نفس، ابتدا این مفهوم را توضیح می‌دهند و در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازند که در آسیب زدن به عزت نفس یک انسان، موثر هستند. سپس به بیان راهکارهایی می‌پردازند که به افراد کمک می‌کند تا با این عوامل مقابله کنند. در فصل‌های بعدی کتاب به ما کمک می‌کنند تا با ارزیابی درست از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شویم و تحریف‌های شناختی را که روش‌های غیرمنطقی تفکر برای پایین آوردن عزت نفس هستند، بشناسیم.

کتاب رشد و افزایش عزت نفس همچنین برای فاصله گرفتن از افکار نشخوارکننده و شیوه مقابله با آن‌ها راهکارهایی ارائه می‌کند. بخش‌های بعدی کتاب نیز به مخاطبان کمک می‌کند تا بایدها و ارزش‌های خود را بشناسند و همچنین برای والدین نیز راهکارهایی دارد تا با تربیت صحیح کودکانشان، عزت نفس بالا را به آن‌ها هدیه کنند.

کتاب رشد و افزایش عزت نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب رشد و افزایش عزت نفس را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم. این اثر همچنین برای والدین و کسانی که در حوزه‌های تربیتی مشغول به فعالیت هستند، کتابی مفید است. 

درباره ماتیو مک کی

دکتر ماتیو مک ‌کی، استاد موسسه رایت در کالیفرنیا آمریکا است. او در دانشگاه حرفه‌ای روان‌شناسی کالیفرنیا، تا مقطع دکترا رشته روان‌شناسی بالینی تحصیل کرده است. تخصص ماتیو مک کی درمان‌شناختی‌رفتاری اضطراب و افسردگی است.

از میان کتاب‌های او می‌توان به کتاب کار آمیدگی و کاهش استرس، عزت نفس، افکار و احساسات، وقتی خشم آسیب می‌زند و بر زندگی عمل کن نه بر خشم اشاره کرد.

درباره پاتریک فنینگ 

پاتریک فنینگ نویسنده‌ای حرفه‌ای در زمینه سلامت روان است. او در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه سانفرانسیسکو تحصیل کرده است و تا به حال هجده کتاب در زمینه مسائل روان‌شناسی تالیف کرده است. از میان کتای‌های پاتریک فنینگ می‌توان به کتاب‌های عزت نفس، افکار و احساسات، مهارت‌های زوجین و ذهن و هیجانات اشاره کرد. 

درباره مهرناز شهرآرای 

مهرناز شهرآرای استاد دانشگاه، مولف و مترجم است. او در دانشگاه‌های کالیفرنیا، (UCLA) و (CSLA)، در رشته روان‌شناسی تحصیل کرده است و دکترای خود را در رشته آموزش و پرورش با گرایش روانشناسی دریافت کرده است. 

مهرناز شهرآرای تابه حال بیش از ۱۰۰ مقاله و سخنرانی علمی در زمینه روانشناسی رشد، خلاقیت و نوآوری، رشد و توانمندی زنان، فرهنگ، هویت‌یابی، اخلاق و نظامنامه‌های اخلاقی و... ایراده کرده است. آثار او در نشریه‌ها و همایشهای معتبر علمی ایرانی و خارجی به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب رشد و افزایش عزت نفس

۱. اینکه به مسائلی همچون سلیقه، نیازهای شخصی، ایمنی یا قضاوت صحیح، تا چه حد به اشتباه برچسب ملزومات اخلاقی زده شود. در برخی خانواده‌ها، وقتی پدر می‌خواهد خانه ساکت باشد اگر کودک سر و صدا کند، به او می‌فهمانند کارش از نظر اخلاقی اشتباه است. هم‌چنین در برخی خانواده‌ها رفتاری را گناه می‌دانند. برخی از کودکان این‌گونه تربیت می‌شوند که اگر به بودن با دوستان نیاز داشته باشند، احساس بد بودن بکنند. برخی کودکان اگر وظایفشان را فراموش کنند بد هستند، اگر مدل موی خاصی را دوست داشته باشند بد هستند، یا اگر در خیابان اسکیت‌سواری بکنند بد هستند. وقتی مسئله سلیقه است یا به انجام ندادن وظایف یا قضاوت اشتباه مربوط می‌شود ولی والدین کاری می‌کنند که کودک احساس کند از نظر اخلاقی کار اشتباهی انجام داده است، بنیان عزت نفس پایین را بنا می‌گذارند. توجه به این مسئله مهم است که برخی کلمات و عبارات بار اخلاقی سنگینی دارند. اگر به کودک بگویند که تنبل، خودخواه و شلخته است، موقعیت مزبور خیلی زود فراموش می‌شود، ولی همیشه این احساس که او مشکلی دارد با او می‌ماند.

۲. اینکه والدین تا چه حد در متمایز کردن رفتار از هویت سهل‌انگاری کنند. کودکی که دائماً درباره خطرات دویدن در خیابان موعظه می‌شود، عزت نفس بهتری خواهد داشت تا کودکی که وقتی به طرف خیابان می‌دود فقط به او می‌گویند که «پسر بدی» است. کودکی که «پسر بدی» است، این پیغام را دریافت می‌کند که خودش و رفتارش خوب نیستند. چنین کودکی یاد نخواهد گرفت که بین آنچه انجام می‌دهد و آنچه هست، تمایز وجود دارد. به این ترتیب، منتقد به عنوان بالغ، هم به رفتار او و هم به احساس ارزشمندی‌اش حمله خواهد کرد. والدین آگاهی که با دقت بین رفتار نامناسب و خوب بودن کودک تمایز قائل می‌شوند، کودکانی را پرورش می‌دهند که احساس بهتری درباره خود دارند و منتقد درونی‌شان خیلی ملایم‌تر است.

۳. فراوانی حرکات بیانگر منع‌کننده. فراوانی پیغامهای منفی والدین روی احساس اولیه ارزشمندی اثر می‌گذارد. وزیر تبلیغات هیتلر دریافت راز اینکه مردم دروغی را باور کنند فقط این است که آن دروغ به قدر کافی تکرار شود. این دروغ که شما آدم خوبی نیستید را همان بار اول که والدین دعوایتان کردند باور نکردید، بلکه انتقادهای مکرر والدین باعث شد که آن را باور کنید. برای اینکه پیغامی مثل «چه مشکلی پیش آمده؟» یا «تنبلی را کنار بگذار» در ذهن حک شود، باید بارها شنیده شود. اما پس از مدتی، نکته اصلی را جذب می‌کنید، که آدم خوبی نیستید.

۴. ثبات نظر در حرکات بیانگر منع‌کننده. فرض کنید والدینتان دوست نداشتند شما کلمه «احمق» را به کار ببرید. ولی اگر آنها ثبات نظر داشتند، بالاخره شما قبول می‌کردید که بدون این کلمه پرکاربرد روزگار بگذرانید. اما فرض کنید آنها گاهی اجازه می‌دادند شما این واژه را استفاده کنید و گاهی شما را به خاطر بیان آن دعوا می‌کردند. همچنین فرض کنید که آنها در مورد سایر قوانین هم همین‌قدر بی‌ثبات عمل می‌کردند. در ابتدا شما گیج می‌شدید، ولی تصادفی بودن حملات آنها سرانجام شما را به یک نتیجه خیلی دردناک می‌رساند؛ مسئله کاری که می‌کردید نبود ــ چون گاهی بد بود و گاهی خوب ــ مسئله خود شما بودید. شما مشکلی داشتید. کودکانی که بی‌ثباتی در رفتار والدین را تجربه می‌کنند، اغلب شدیداً احساس گناه می‌کنند. آنها احساس می‌کنند کار بدی کرده‌اند، ولی چون هیچ‌وقت از قوانین سر درنمی‌آورند، نمی‌دانند چه کاری کرده‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۵۷۲۱۲
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

وقتی قیمت رو نگاه کردم گفتم حتما نسخه چاپیه، بچاپ بچاپه مگه یه کتاب الکترونیک دیگه، کارگر بالا دستگاه چاپ بوده یا کاغذ خرجش کردین یا پیک تحویل میده؟ ناشر هم که شکر خدا پولی از نسخه الکترونیک به مترجم

- بیشتر
عصر برفی
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

قیمتش خیلی زیاددد...

Mahi
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

خیلی گرونه :( لطفا براش تخفیف بذارید یا بذاریدش داخل طاقچه بی نهایت

میثم
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

من نسخه چاپی مطالعه کردم . بهترین کتاب راجب عزت نفس هست . جامع و گسترده و با تمرین های کاربردی موثر و مفید . کتاب ۳۶۵ قدم بسوی اعتماد به نفس دیوید لارنس پرستون و صفر تا صد اعتماد به نفس

- بیشتر
کاربر ۴۳۷۹۰۶۱
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

یه کتاب خیلی خیلی خوب در مورد عزت نفس.کار اصلی و پژوهش های متیو مک کی در مورد عزت نفسه.خیلی ترجمه خوب و روانی داره .سه فصل اول در مورد منتقد درونی خیلی خوب توضیح داده.بعد انتهای فصل 3 با توجه

- بیشتر
fateme
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

من نسخه چاپی کتاب را مطالعه کردم بسیار مفید بود دو مولفه اصلی عزت نفس اول نوع تفکر انسان درمورد خودش و گفتگوی درونی خودش درمورد خودش است دوم توانایی انسان در به ارزوها و خواسته هاش رسیدن

پریوش
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

با خواندن نمونه به نظر کتاب مفیدی می آمد

مریم عبداللهی
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

به نظر من چندبار باید خوانده شود تا مفهوم اصلی نویسنده به خواننده منتقل شود ولی در کل خوبه

kosar
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

کتاب فوق العاده بود. در عین علمی بودن خیلی هم کاربردی بود، طوریکه هر کسی می‌تونه به راحتی ازش استفاده کنه. ترجمه خیلی خوب و روان بود. لذت بردم. حتما نسخه کاغذیشو هم میخرم

مهدی
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

سلام،لطفا کتاب تکنیک های شناختی عزت نفس را هم در طاقچه قرار دهید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۷)
حقیقت این است که عزت نفس هیچ ربطی به کامل بودن یا اجتناب از اشتباه ندارد. عزت نفس ریشه در پذیرش نامشروط خود به عنوان موجودی ذاتاً ارزشمند دارد.
رسول
مطرح کردن مکرر نقاط قوت یک ضرورت است، زیرا عزت نفس فرد زمانی آسیب دیده است که یک مرجع قدرت (والد) مکرراً به احساس ارزشمندی او حمله می‌کرده است. بنابراین لازم است مرجع قدرت دیگری (درمانگر) آن‌قدر بر تکرار کردن نقاط مثبت او ادامه دهد تا اثر آن برنامه‌ریزی اولیه از بین برود
AliGharian
اشتباه صرفاً گامی است که به سوی هدف باید پیموده شود.
mj94
اینکه والدین تا چه حد در متمایز کردن رفتار از هویت سهل‌انگاری کنند. کودکی که دائماً درباره خطرات دویدن در خیابان موعظه می‌شود، عزت نفس بهتری خواهد داشت تا کودکی که وقتی به طرف خیابان می‌دود فقط به او می‌گویند که «پسر بدی» است. کودکی که «پسر بدی» است، این پیغام را دریافت می‌کند که خودش و رفتارش خوب نیستند. چنین کودکی یاد نخواهد گرفت که بین آنچه انجام می‌دهد و آنچه هست، تمایز وجود دارد.
سمانه
هیچ کار یا مهارتی بدون خطا کردن فرا گرفته نمی‌شود. این فرایند، تقرب تدریجی نام دارد، یعنی به هدف نزدیک و نزدیک‌تر شدن، به کمک بازخوردی که اشتباهات به وجود می‌آورند. هر خطا به شما می‌گوید که برای عملکرد درست چه باید بکنید.
mj94
منتقد اسلحه‌های زیادی دارد که موثرترین آنها ارزشها و قوانین زندگی هستند که شما با آنها بزرگ شده‌اید. منتقد می‌تواند «بایدها» ی شما را علیه شما برانگیزد. او آنچه هستید را با آنچه باید باشید مقایسه و قضاوت می‌کند که بی‌کفایت هستید یا راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اید. اگر نمره بیستی که باید می‌گرفتید شانزده شود، شما را «نادان»، «ناتوان» یا «بی‌سواد» می‌نامد.
AliGharian
تصدیق ارزش خود، به هیچ وجه کار آسانی نیست. در حال حاضر معتقدید که ارزشمندی شما بستگی به رفتارتان دارد. منتقد در شما این باور را ایجاد کرده است که زندگی ارزش ذاتی ندارد، بلکه ارزش آن بالقوه است و اگر کاری بزرگ و مهم انجام دهید، ارزش به فعلیت می‌رسد، یعنی زندگی‌تان ارزشمند می‌شود. واقعیت این است که ارزش شما در هشیاری و توانایی ادراک و تجربه کردن شماست. ارزش زندگی یک انسان در وجود اوست. هر کاری که می‌کنید و هر موفقیتی که به دست می‌آورید، باید ناشی از جریان طبیعی زنده بودن شما و نه حاصل نیاز به ثابت کردن ارزش خود باشد. هر کاری که می‌کنید، باید ناشی از علاقه شما برای داشتن یک زندگی پربار باشد.
سمانه
منتقد فکر دوستان شما را می‌خواند و شما را متقاعد می‌کند که آنها حوصله شما را ندارند، مجذوب شما نشده‌اند، از شما ناامیدند، یا از شما بدشان می‌آید.
AliGharian
منتقد معیارهای غیرممکنی را برای کامل بودن تعیین می‌کند و سپس با کوچک‌ترین اشتباه، شما را به باد سرزنش می‌گیرد. منتقد حساب همه شکستهای شما را دارد، ولی هرگز نقاط قوت یا موفقیتهای شما را به یادتان نمی‌آورد.
AliGharian
حقیقت این است که عزت نفس هیچ ربطی به کامل بودن یا اجتناب از اشتباه ندارد. عزت نفس ریشه در پذیرش نامشروط خود به عنوان موجودی ذاتاً ارزشمند دارد.
mj94

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۹۷,۲۰۰
۱۰%
تومان