دانلود و خرید کتاب موبی دیک هرمان ملویل ترجمه مجید ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موبی دیک اثر هرمان ملویل

کتاب موبی دیک

معرفی کتاب موبی دیک

کتاب موبی دیک، نوشته هرمان ملویل، رمانی جذاب و بی‌نظیر درباره مبارزه‌ انسان با طبیعت و تلاشش برای به زانو درآوردن طبیعت است. از این کتاب اقتباس‌های انیمیشنی و سینمایی بسیاری وجود دارد. این کتاب با ترجمه روان مجید ریاحی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب موبی دیک

راوی کتاب موبی‌ دیک که خودش را اسماعیل می‌نامد از منهتن برای پیوستن به کشتی شکار نهنگ عنبر به نیوبدفورد آمده‌است. در آن زمان شکار نهنگ بسیار رونق دارد. مهمان‌خانه‌ای که او به آن می‌رود بسیار شلوغ است و او مجبور می‌شود یک تخت را با مردی پر از خالکوبی‌ به نام کویکوئگ از پلی‌نزی شریک شود. این مرد یک نیزه انداز ماهر است و پدرش پادشاه جزیره روکوووکو است.

 صبح روز بعد اسماعیل و کویکوئگ به صحبت‌های پدر ماپل درباره یونس گوش می‌دهند و سپس راهی نانتاکت می‌شوند. اسماعیل با صاحبان کشتی پکوئود، بیلداد و پلگ قرارداد امضا می‌کند. پلگ درباره ناخدا ایهب می‌گوید: «این ناخدا ایهب آدم بزرگمنش بی‌خدای خدامانندی است» که با این اوصاف «احساسات انسانی خود را دارد». صبح روز بعد آن‌ها با کویکوئگ نیز قرارداد امضا کردند. مردی به نام الیاس پیشگویی می‌کند که اگر اسماعیل و کویکوئگ به ایهب بپیوندند به سرنوشتی وخیم دچار می‌شوند. در حالی‌که مایحتاج در کشتی بارگیری می‌شوند چهره‌هایی سایه‌وار سوار کشتی می‌شوند. در یک روز سرد کریسمس، پکوئود بندر را ترک می‌کند.

اسماعیل تنها کسی است که از این سفر مرگبار باز می‌گردد.

خواندن کتاب موبی دیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به رمان‌های کلاسیک جهان علاقه دارید این کتاب مشهور را از دست ندهید. 

درباره‌ هرمان ملویل

هرمان ملویل در ۱ اوت ۱۸۱۹ در نیویورک به دنیا آمد. او خانواده‌ نسبتا مرفهی داشت اما چندسال بعد به دلیل بدهی‌های پدرش مجبور شد تا به کارهای مختلفی مثل فروشندگی، کار در مزرعه و... روی بیاورد. هرمان ملویل در سن هجده سالگی ملوان شد و با یک کشتی به لیورپول سفر کرد. او در این سفر شاهد جنایت‌هایی بود که تمام تصورات زیبای او را از این کار خراب کرد. کمی بعد به دلیل مشکلات مالی و نیافتن شغل مناسب دوباره مجبور به دریانوردی شد. اما این‌بار هم بخت با او یار نبود. شرایط زندگی او در کشتی آنقدر سخت بود که مجبور شد به همراه یکی از دوستانش به جزیره‌ای فرار کرد و مدتی را با یک قبیله‌ آدم‌خوار زندگی کرد. بعدها ملویل در خاطرات از آن دوران به عنوان یک تجربه‌ی لذت‌بخش نام می‌برد. او داستان‌های کوتاهی می‌نوشت که در زمان حیاتش، مورد استقبال دیگران قرار نمی‌گرفت. زمانی هم که به نوشتن آثار درباره‌ دریا روی آورد، همان اندک خواننده‌هایش را هم از دست داد. اما امروزه او را یکی از مهم‌ترین نویسندگان آمریکا و کتاب موبی دیک را یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی آمریکا می‌دانند. 

بخشی از کتاب موبی دیک

هر وقت بی حوصله و بی‌پول می‌شوم این شیوه را در پیش می‌گیرم تا دوباره بر سر شوق بیایم. این روحیه چندان عجیب نیست. اگر بقیه‌ی مردم هم مزایای دریا را می‌دانستند، شاید در موارد مشابه دست به همین کار می‌زدند و همین احساسی را که من نسبت به دریا داشتم، آنها نیز داشتند. موقع سفر در دریا، تبدیل به یک ملوان می‌شوم. روی کشتی کسی به مسافر کشتی پولی پرداخت نمی‌کند، اما وقتی که به عنوان یک ملوان در کشتی استخدام شدی می‌توانی به ازای کاری که می‌کنی، مزد بگیری. من اغلب با کشتی‌های تجاری سفر می‌کردم، اما این بار تصمیم گرفتم ملوان یک کشتی صید نهنگ بشوم. هیکل بسیار درشت نهنگ باعث تحریک حس کنجکاویم می‌شد و گذشته از آن جاذبه‌ی آب‌های ناشناخته، دیدن سرزمین‌های وحشی، سفر به دریاهایی که مسکن این حیوان عظیم الجثه بود، خطرهای صید نهنگ و بسیاری عوامل دیگر موجب شدند تا چنین تصمیمی بگیرم. و سرانجام، یک روز لباس‌های کهنه‌ام را در دستمال بزرگی پیچیدم و آن را زیر بغل گرفتم و به طرف دماغه‌ی هورن در اقیانوس اطلس روانه شدم. بعدازظهر یک روز یکشنبه بود که به بندر نیوبِدفورد رسیدم. به محض ورود با خبر شدم که یک کشتی مسافربری کوچک که قصد عزیمت به نِن تاکت را داشته، ساعتی پیش بندر را ترک کرده است.

نظرات کاربران

baktash99
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

این کتاب خلاصه کتاب اصلی است که متاسفانه در شرح کتاب ذکر نشده.

مُغ
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

خلاصه کتاب، یک کار واقعا فاجعه باره نویسنده روی تک تک جمله ها و کلمه ها ساعت ها فکر کرده و بارها و بارها جمله ها و کلمه ها رو حذف کرده و جمله ها و کلمه های مناسب تر و

- بیشتر
آنیلا
۱۴۰۱/۰۲/۱۱

کتاب جذابی بود از خوندنش لذت بردم داستانش میتونست به راحتی درس زندگی باشه در کل توصیه میکنم بخونید 👏

neda
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

❌کمی اسپویل این کتاب ماجرای ناخدایی که به طرز جنون آمیزی می خواد انتقام پایی که در مبارزه با نهنگ سفید از دست داده بگیره. کتاب معروفی هم هست .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۳۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان