دانلود و خرید کتاب چرا عاشق می شویم؟ هلن فیشر ترجمه نازگل عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا عاشق می شویم؟ اثر هلن فیشر

کتاب چرا عاشق می شویم؟

معرفی کتاب چرا عاشق می شویم؟

کتاب چرا عاشق می شویم؟ نوشته هلن فیشر است. هلن فیشر در کتاب چرا عاشق می شویم؟ با رویکردی علمی به رمزگشایی از جنبه های اسرارآمیز عشق رمانتیک پرداخته است و به پرسش های اساسی چون «عشق چیست؟ عاشق چه کسی می‌شویم؟ و چگونه می‌توان احساس عشق را زنده نگاه داشت؟» پاسخ می‌دهد. 

درباره کتاب چرا عاشق می شویم؟

هلن فیشر با گروهی از دانشمندان، مغز عشاق بسیاری را اسکن می‌کند و نشان می‌دهد در حین فرایند عاشق شدن، نواحی خاصی از مغز روشن می‌شوند و جریان خون در این نواحی شدت می‌یابد. او نشان می‌دهد عشق نه تنها یک احساس، که محرکی قدرتمند همچون گرسنگی است. هلن فیشر حتی به پدیده عشق در حیوانات هم می‌پردازد و نشان می‌دهد عشق در مراحل تکامل در مغز ما نهادینه شده است. عشق، نه یک انتخاب که مرحله ای از رشد فردی است. پس از مطالعه این کتاب به خوبی خواهید دریافت در مغز افراد عاشق چه تغییراتی رخ می‌دهد و دیگر نه تنها از رفتارهای خودتان و یا حتی دیگران در خصوص عشق، تعهد و حتی خیانت حیرت‌زده نخواهید شد، بلکه به خوبی به دلیل آن پی خواهید برد.

هلن فیشر، عشق را به عنوان یکی از سه عنصر نخستین شبکه مغزی در نظر می‌گیرد. به اعتقاد او شهوت یا همان نیاز شدید به ارضای جنسی صرفا به وجود آمده است تا اجداد ما را برای یافتن پیوند جنسی با جفت های خود ترغیب کند اما این به تنهایی کافی نبوده است. بنابراین، عشق رمانتیک یا همان احساس دلبستگی بسیار شدیدی که در عاشق شدن تجربه می‌کنیم، به وجود آمد تا توجه مهرورزی فرد تنها بر یک جفت متمرکز شود و از این رهاورد، در انرژی و زمان ارزشمند جفت یابی صرفه جویی شود. اما عشق رمانتیک در ادامه باز هم تکامل یافت. چرا که احساس آرامش، همدلی و امنیتی که افراد با یار خود در رابطه طولانی مدت تجربه می‌کنند، باعث می‌شود تا عمیقا عاشق هم باقی بمانند و فرزدانشان را در کنار یکدیگر بزرگ کنند.

با این حال شاید عشق رمانتیک را بتوان، قوی‌ترین احساس بشر نامید. هلن فیشر در کتاب چرا عاشق می‌شویم؟ این احساس علاقه شدید را به عنوان سائق بنیادی انسان می‌شناسد. او حس عاشق شدن را یعنی غریزه مهرورزی و جلب توجه جفتی خاص، درست مثل میل شدید به غذا خوردن و آشامیدن و غریزه ی مادری یک نیاز روانشناسی و اشتیاقی عمیق می‌داند.

حس عاشق شدن به منشا ترانه‌های سوزناک، نمایشنامه های جانکاه، رمان های عاشقانه و اشعار دلسوز تبدیل شده است. عاشق شدن باعث ساخته شدن بزرگ‌ترین مجسمه‌ها و رسم زیباترین نقاشی‌های جهان شده است. چه بسیار آهنگ‌هایی که از سوز عشق نواخته نشده‌اند. اما همیشه عشق ثمرات دلنشین به همراه نداشته است. اما زمانی که عشق رمانتیک به سرانجام نرسد، می‌تواند به فجایعی اندوه بار ختم شود. هلن فیشر در این رابطه به مزاحمت ها، قتل ها، خودکشی ها و افسردگی های شدید ناشی از شکست های احساسی و نرخ بالای طلاق و خیانت در جوامع سراسر جهان اشاره می‌کند. و می‌گوید: اکنون زمان آن فرا رسیده تا با جدیت پرسش شکسپیر را در نظر بگیریم: چرا عاشق می‌شویم؟

خواندن کتاب چرا عاشق می شویم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان شناخت ساختار مغز در روابط عاطفی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

خوبی این کتاب اینه که ما رو نسبت به رفتارهای روزمره‌ای که داریم، آگاه می‌کنه. چرایی و دلایل انجام یک سری رفتارها رو میفهمیم. اما به نظرم بهتره حواسمون باشه که مقوله عشق، فقط محدود به همین چند تا هورمون

- بیشتر
تارا نجفی
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

این کتاب فوق العاده ایه که عشق رو از نطر تکاملی بررسی می‌کنه ولی این ترجمش خیلی بد بود

کریزی
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

کتاب خوبیه و اطلاعات زیادی درمورد قضیه عشق به ما میده 🙂

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان