دانلود و خرید کتاب چرا او؟ هلن فیشر ترجمه صدیقه فرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چرا او؟

کتاب چرا او؟ نوشته هلن فیشر است که با ترجمه صدیقه فرهادی منتشر شده است. در این کتاب هلن فیشر سعی دارد به شما توضیح دهد چه چیزهایی باعث می‌شود عاشق فرد خاصی شوید و او را اتخاب کنید.

درباره کتاب چرا او؟

چرا عاشق شخص خاصی می‌شویم؟ هلن فیشر به عنوان نورولوژیست و محققی برجسته در حوزه‌ی عشق رمانتیک در این کتاب آموزنده به این پرسش پاسخ می‌دهد. او در این کتاب نشان می‌دهد که هر یک از ما به دلیل ترکیب ژنتیکی و نظام شیمیایی متفاوتی که در مغزمان عمل می‌کند، یکی از چهار هورمون اصلی دوپامین، سروتونین، تستوسترون و استروژن را بیشتر ترشح می‌کنیم. او چهار تیپ شخصیتی جستجوگر، سازنده، هدایتگر و مذاکره‌کننده را نماینده سطوح بالای هریک از این هورمون‌ها می‌داند و به تفصیل به تبیین هر یک از این شخصیت‌ها می‌پردازد. هلن فیشر نشان می‌دهد که ما به عنوان نماینده یکی از این تیپ‌های شخصیتی، جذب افرادی می‌شویم که مکمل ویژگی‌های پایدار شخصیتی ما باشند. کتاب «چرا او»، درک شما را از چرایی عاشق «او» شدن، زیر و رو می‌کند و با تکیه بر زیست‌شناسی و شیمی به شما کمک می‌کند تا محبوب خود را بیابید و او را بشناسید.

در این کتاب، پیش از آن که به پاسخ پرسش چرا او دست بیابید، با پرسش چرا من؟ مواجه خواهید شد. تنها پس از پاسخ دادن به این پرسش و شناخت خودتان، می‌توانید دریابید چرا عاشق افراد به خصوصی می‌شوید. هلن فیشر، پس از انجام تحقیقات گسترده بر روی پایه‌های زیست‌شناختی تیپ‌های شخصیتی، به این نتیجه رسیده است که هر کدام از ما، ترکیب منحصربه‌فردی از چهار تیپ شخصیتی اصلی را بروز می‌دهیم. علاوه بر این، تیپ شخصیتی اصلی، ما را به‌سوی شریک عشقی خاصی هدایت می‌کند. او می گوید: نجوای مداوم طبیعت زیست‌شناختی درونمان، بر روی این موضوع که عاشق چه کسی شویم تأثیر می‌گذارد.

خواندن کتاب چرا او؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند درک بهتری از احساساتشان داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا او؟

ما از تمایلات ذاتی بسیاری برخورداریم. در حقیقت، دانشمندان اکنون معتقدند که حدود ۵۰ درصد تغییرات در شخصیت انسان با عوامل ژنتیکی آنها مرتبط است. ما بخش زیادی از ساختار ذهنمان را به ارث می‌بریم. اما شخصیت چیست؟ روانشناسان، شخصیت را به عنوان مجموعه‌ای متمایز از افکار و احساسات تعریف می‌کنند که بر همه اعمال شخص تأثیر می‌گذارد. البته که شخصیت چیزی فراتر از زیست شناسی محض است. شخصیت از متفاوت تشکیل می‌شود: صفات مرتبط به شخصیت دو نوع صفات کاملا و صفات مرتبط به فطرت. صفات شخصیتی از تجارب شما نشأت می‌گیرد. بازی‌های دوران کودکی؛ ارزش ها و علائق والدین؛ این که در جامعه شما، مردم چگونه عشق و نفرت را بروز می‌دهند؛ بستگان و دوستان، چه کسانی را مؤدب، خطرناک یا پرهیجان تلقی می‌کنند؛ چگونه عبادت می‌کنند؛ چه آوازی می‌خوانند؛ چه وقت‌هایی می‌خندند؛ برای گذران زندگی و استراحت چه کارهایی انجام می‌دهند. ترکیب این موارد و دیگر عوامل بی شمار فرهنگی، مجموعه‌ای منحصربه فرد از ویژگی‌های شخصیتی را به وجود می‌آورد. خلق وخوی شما، همان تعادل شخصیت شماست. خلق وخو شامل تمام گرایش‌های زیست شناسی توارثی است. این ویژگی‌ها در اوایل دوران کودکی بروز می‌کند تا الگوی منسجمی از احساس، تفکر و رفتار را در فرد ایجاد کند.

نظرات کاربران

عشق کتاب
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

منظور از نیما جاوید عزیز به خاطر معرفی این کتاب فوق العاده وممنون از طاقچه بابت این همه تنوع ودقت در انتخاب کتاب ها

saaadi_h
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

هلن فیشر بهترین محقق، پروفسور و نویسنده در زمینه انسان شناسی است. این کتاب را به ترنس ها و زوج های جوان و تمام کسانی که به علم خودشناسی علاقه دارن پیشنهاد میکنم.

کاربر 2167657
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

سلام ببخشید چه ترجمه ای از این کتاب رو پیشنهاد میکنید؟من تعریفش رو خیلی شنیدم ولی هنوز نخوندم و میخوام سفارش بدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان