دانلود و خرید کتاب رهبری برایان تریسی ترجمه صبا حقیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری

کتاب رهبری نوشته برایان تریسی، از بزرگ‌ترین سخنرانان و نویسندگان دنیا است. او در این کتاب شیوه‌ها و تکنیک‌‌های کاربردی رهبری موثر و هدفمند را بیان می‌کند. این کتاب را با ترجمه صبا حقیقی می‌خوانید. 

درباره کتاب رهبری

اگر بخواهیم رهبری را تعریف کنیم باید به یکی از دو تعریف زیر نگاهی بیندازیم: «رهبری توانایی استخراج عملکردی فوق‌العاده از افراد عادی است.» و یا «رهبری توانایی گردآوردن گروهی از پیروان است.»

بهرحال با هر کدام از این تعاریف که موافق باشید، باید بدانید که یک رهبر که می‌تواند به صورت موثر و هدفمند تیمی را رهبری کند، باید توانایی‌های خاصی داشته باشد. برایان تریسی در این کتاب به شما نکته مهمی را می‌گوید. رهبری هم مانند بسیاری دیگر از مهارت‌ها و قابلیت‌های انسان، اکتسابی و قابل به دست آوردن است. افراد رهبر به دنیا نمی‌آیند بلکه رهبر ساخته می‌شوند. حالا باید دید برای به دست‌آوردن توانایی راهبری موثر، چه گام‌هایی باید برداریم. 

کتاب رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای تمام کسانی که قدرت رهبری کردن را در خود می‌بینند، نکات کاربردی و مفیدی دارد. اگر دوست دارید با شیوه‌های رهبری موثر و هدفمند آشنا شوید، کتاب رهبری به شما کمک می‌کند. 

درباره برایان تریسی 

برایان تریسی در ۵ ژانویه‌ی ۱۹۴۴ در کانادا متولد شد. خانواده‌ آن‌ها وضعیت مالی خوبی نداشتند و او از همان ابتدای زندگی مزه‌ فقر را چشیده بود. برایان تریسی در سال‌های جوانی خود به سرتا سر دنیا سفر کرد. با کارهای کم درآمدی که او داشت، این سوال به ذهنش رسید که چرا نمی‌تواند موفق باشد و همیشه بقیه از او موفق‌تر هستند؟ بنابراین تمام آموخته‌هایش در زمینه‌ کاری‌اش، یعنی مدیریت و فروش را گردآوری و تدوین کرد. با این کار توانست ساختار دقیقی برای فروش و مدیریت فروش بنا کند. در حال حاضر برایان تریسی یکی از مشهورترین افراد در زمینه مشاوره مدیریتی و توسعه منابع و نیروی انسانی است.

بخشی از کتاب رهبری

اولیور وندل یکی از اعضای برتر دیوان ‌عالی اعتقاد داشت افراد سه دسته‌اند: افرادی که باعث رخداد رویدادها می‌شوند؛ افرادی که آنچه را رخ می‌دهد، تماشا می‌کنند؛ افرادی که کوچک‌ترین ایده‌ای درباره آنچه در جریان است، ندارند.

در جامعه کنونی ما نیاز به رهبری مشهود است. خانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌های خصوصی و عمومی و دولت، همگی به رهبری دارند. ما بیشتر از هر زمان دیگری به رهبری نیاز داریم. به‌ویژه برای رفتن به‌سوی آینده به رهبری نیازمندیم. به افرادی نیاز داریم که چشم‌انداز و شجاعت داشته باشند، افرادی که افق‌هایی جدید را ترسیم کنند و زمینه‌های جدیدی را فراهم آورند. ما به دو نوع رهبر نیاز داریم.

اولین نوع که مهم‌ترین و اساسی‌ترین است، رهبر تعاملی است. رهبر تعاملی کسی است که کارها را با دیگران یا از طریق دیگران انجام می‌دهد. نوع دوم رهبر که به آن نیازمندیم، رهبر تحول ساز است. رهبر تحول ساز، رهبری است که مسیر را می‌سازد. رهبری آرمان‌گرا است. رهبری است که انگیزه ایجاد می‌کند، تعالی می‌دهد، الهام می‌بخشد و به افراد قدرت می‌بخشد تا ماورای آنچه تاکنون انجام داده‌اند، عمل کنند.

اگر می‌خواهید رهبر یا رهبری بهتر باشید، به یاد داشته باشید که همه چیز به شما بستگی دارد. این امر در دستان شماست یا حتی مهم‌تر اینکه در ذهن شماست. شما همان هستید که فکر می‌کنید. تصویر شما از خود تعیین‌کننده عملکرد شماست. شما می‌توانید با تغییر خودپنداره‌تان، یعنی نگرشی که نسبت به خودتان به‌عنوان رهبر دارید، به رهبری موثرتر تبدیل شوید.

تمام اینها با قانون علت و معلول شروع می‌شود. این قانون پایه جهان است؛ تمام قانون‌های دیگر در ریاضیات یا هر علم دیگری، زیر مجموعه این قانون هستند که می‌گوید برای هر معلولی علتی وجود دارد؛ هیچ رخدادی تصادفی نیست. مفهوم این قانون بسیار قدرتمند است. بدین معنی که موفقیت هر فرد دلیل یا دلایلی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید مانند فردی دیگر موفق باشید، اگر می‌خواهید از اعمال و دستاوردهای افراد موفق تقلید کنید، پس ببینید چه کرده‌اند و شما نیز همان کارها را انجام دهید! بارها و بارها همان کارهایی را بکنید که افراد موفق انجام می‌دهند و سرانجام نتایج مشابه خواهید گرفت.

یک قانون مرتبط، «قانون باور» است. این قانون می‌گوید: «اگر چیزی را واقعآ باور داشته باشید، آنچه به آن باور دارید به واقعیت تبدیل خواهد شد.» یا به بیان دیگر، شما همان هستید که به آن باور دارید. فیلسوفی به نام ویلیام جیمز می‌گوید: «باور حقیقت را می‌سازد.»

معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

مبانی سازمان و مدیریت (نسل سوم)
محمد معصوم
روانشناسی فروش
برایان تریسی
سازماندهی زندگی
جورجن لاکوود
آموزش مبانی برندینگ؛ مراحل ساخت برند برای کسب و کار
معصومه وداد تقوی
چرا ثروتمندان دست به خاک می‌زنند طلا می‌شود؟!
ابوالفضل طاهریان ریزی
فرشته‌های فروش
علی کشاورز معتمدی
در هیاهوی بی پایان کلمات
محرم نژاد ایردموسی
قرائت رحمانی
حسن علی‌پور وحید
آرایشگران (آرایشگران مردانه و زنانه)
جمعی از پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
دیوانه در مهتاب
حمیدرضا نجفی
بررسی و تحلیل صنایع لفظی بدیع
زینب طالبی
خودتان را برند کنید
جان پرکیس
آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل
فریبا ورقایی
طراحی مدارات الکترونیکی با نرم افزار Electronic WORKBENCH
علی سلطانی شریف آبادی
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده
بهداد بلوری
فردی فرفره؛ باغ سیب مصنوعی (جلد بیستم)
ابی کلاین
راه اندازی وب سایت از ایده تا عمل ۱۴۰۰
مهرداد شه‌شناس
هندسه جامع ریاضی، کتاب های کنکور (دهم، یازدهم، دوازدهم)
آرش عمید
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
۳. سومین روشی که می‌توانید حس مهم و ارزشمند بودن را در فرد ایجاد کنید، تحسین است. مدام از ویژگی‌های رفتاری افراد مانند صبر و دارایی‌هایشان مانند لباس یا دستاورهایشان تعریف کنید. ۴. شاید مهم‌ترین راه ایجاد احساس مهم و ارزشمند بودن از طریق توجه باشد. اگر افراد مدام نادیده گرفته شوند، خود را وقف اهداف سازمان نمی‌کنند. اگر بدون داشتن هیچ فرصتی برای اظهارنظر یا بازخورد تنها دستورها را دریافت کنند، احساس نمی‌کنند که در مأموریت سازمان، بازیکنان اصلی هستند. توجه به معنای گوش دادن به افراد بدون قطع کردن حرف آنهاست. شما لزومآ مجبور به قبول پیشنهاد آنها یا موافقت با آنچه می‌گویند، نیستید. اما به آنها فرصتی دهید تا صحبت کنند.
مهران
نیچه می‌گوید: «بشر می‌تواند هرچیزی را تحمل کند، تنها اگر دلیلی بزرگ و کافی برای آن داشته باشد.»
مهران
از نگرانی یا عصبانیت اجتناب کنید. البته گفتنش آسان است، اما رهبران آرامش و شفافیت ذهنی خود را حفظ می‌کنند، زیرا بابت آنچه توانایی تغییرش را ندارند، عصبانی نمی‌شوند.
مهران
«اگر بخواهیم در بازار خودمان موفق شویم، باید زودتر در این زمینه شکست بخوریم.» به عبارت دیگر، باید سریع‌تر درس‌هایمان را بیاموزیم. به جای یکی دو شکست در سال، مزهٔ ده ـ بیست شکست را بچشید و آن‌گاه از نظر موقعیت و دانش در جایی قرار می‌گیرید که بر بازار مسلط شوید.
مهران
رهبران می‌دانند که برای انگیزش افراد باید محرکی به آنها داده شود که باعث انگیزش آنها شود. کارهایی به آنها واگذار کنید که توانایی‌هایشان گسترش یابد، آنها را از منطقهٔ امن‌شان خارج و به رشدشان کمک کند.
مهران
چهار روش وجود دارد که هر کدام از آنها را در اینجا شرح می‌دهیم: ۱. اولین روش تقدیر است. از هر فرصتی برای سپاسگزاری از افراد بابت کیفیت کار و نقش آنها در موفقیت شرکت، استفاده کنید. هر بار که از افراد تشکر کنید، احساس ارزشمندتر بودن می‌کنند و با مشاهدهٔ ایمانی که به آنها دارید، انگیزهٔ بیشتری پیدا می‌کنند. ۲. دومین روش ایجاد حس مهم‌تر و ارزشمندتر بودن در افراد، تأیید است. در هر فرصتی برای هر دستاورد کوچک یا بزرگ، تلاش افراد را تأیید کنید. همچنین آنها را برای پیشنهادها و عقایدشان تحسین کنید. احساسات افراد با تحسین برانگیخته می‌شود. عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس آنها افزایش می‌یابد. اما تأیید سریع و اختصاصی اهمیت دارد زیرا افراد می‌فهمند که واقعی است.
مهران
واتسون مدیر شرکت آی‌بی‌ام پرسید: «چگونه می‌توانم در کارم سریع‌تر پیشرفت کنم؟» واتسون پاسخ داد: «نرخ شکست خود را دو برابر کن.» به بیان دیگر، هرچه بیشتر شکست بخورید و یاد بگیرید، سریع‌تر موفق خواهید شد.
مهران
آریزن سوئت ماردن، نویسندهٔ الهام بخش می‌گوید: «برای فردی که قدرتش را می‌شناسد، کسی که نمی‌داند کی ضربه خواهد خورد، چیزی به اسم شکست وجود ندارد. برای اراده‌ای نامتزلزل و تلاشی قاطع، چیزی به نام شکست وجود ندارد. برای فردی که پس از هربار زمین خوردن برمی‌خیزد، کسی که مانند توپی پلاستیکی دوباره برمی‌گردد، کسی که وقتی همه تسلیم شده‌اند مقاومت می‌کند و وقتی همه برمی‌گردند او ادامه می‌دهد، چیزی به نام شکست وجود ندارد.»
مهران
بخش کلیدی رهبری این است که افرادی با دیدگاه‌ها، نیازها و گرایش‌های متفاوت را دور هم جمع کنید و آن دیدگاه‌ها را هماهنگ سازید تا همه بتوانند برای دستیابی به اهداف سازمان مشارکت داشته باشند.
مهران
زمانی‌که مشتری بعد از خرید درحال ترک فروشگاه بود، یکی از دوستانش او را به کناری کشید و گفت: «آیا می‌دانی آن پیرمرد که بود؟» مرد جواب داد: «نه.» دوستش گفت: «او آکیو موریتا، مدیرعامل سونی است.» موریتا در ایالات متحده سفر می‌کرد، از فروشگاه‌ها بازدید می‌کرد و برای دریافت بازخورد از مشتریان، خودش محصولات را می‌فروخت.
مهران

حجم

۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان